A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Samara

S 1300 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ha rendben van tartva, kimegy a világból

Szöveges ítélet

2005 nyarán vettem, 1988-as évjáratú, törtfehér színű, háromajtós példány, 156000 km volt benne akkor, és én vagyok a 3. tulajdonosa. Előző gazdái szerencsére elég jól rendben tartották, ez meg is látszik az autón.
A megvétel után persze én is kezelésbe vettem, olaj, vezérműszíj, szűrők, gumicsövek cserélve lettek. Innentől kezdve már több mint 2 éve hűségesen szolgál, még soha nem hagyott ott sehol, mindig pöccre indul, pedig most már túl van a 200000 km-en is. A hibalistában felsorolt alkatrészmennyiség első ránézésre soknak tűnhet, de hozzá kell tenni, hogy ezek közül sokat még a gyárban szereltek be, és 18-19 év alatt azért csak elkopnak ezek a dolgok is. Mint minden Ladához, a Samarához is viccesen olcsó a legtöbb alkatrész, viszont (amiből van) érdemes a jobb minőségűeket venni.
Menettulajdonságok: az ezerhármas motor, ha jól van beállítva a karbi és a gyújtás, egész korrektül mozgatja a kocsit. Elég jól ugrik gázadásra, a fogyastás is teljesen rendben van (országút 90-110: 6 liter/100 km, város: 7,5-8 liter/100 km). Olajat lehetőleg jó minőségűt tegyünk bele (én pl. Valvoline Turbo V-t használok).
Fék, futómű: Nem okoz neki gondot, ha pl. rosszabb földúton kell menni, elég nagy a hasmagassága, nem akad fel.
A futómű jól bírja a strapát, a fékek is hatásosak, bár a fékpedál lenyomásához kicsit nagyobb erő kell mint az újabb kocsiknál. (Frissítés: ki lett cserélve a két első lengéscsillapító patron, mert a jobb oldali elengedte az olajat. A szerelő szerint még a gyári volt benne.)
A váltó nem rossz, de a kar mozgatása erőt és határozottságot igényel. (Frissítés: kapott egy új csuklót+porvédőt a váltórudazatra, valamint a váltókar-rudazat csatlakozás fel lett újítva: az eredeti csap egy csavarra + alátét + önzáró anyára cserélve és meghúzva, így most a váltókar holtjátéka pár milliméter!)
Kényelem: belül meglepően tágas, elől nagyon jól el lehet férni. Hátul kicsit alacsony a fejtér, igaz ott nem nagyon szoktam ülni :)
A hátsó ülést előre hajtva sík padlót kapunk, ami jól kihasználható, nagy csomagteret eredményez.
Az első üléseknek nem nagyon van oldaltartása, de ez hamarosan meg lesz oldva, ha Opel ülések kerülnek majd bele (csak a sínt kell rajta kicserélni a Samaráéra, és simán betehető). A kezelőszervek elég jól használhatók, szerintem minden jó helyen van. A műszerfal egyszerű és informatív. A belső dizájn a 80-as éveket idézi, szögletes, kopogós, zörgős, viszont könnyen takarítható.
Összességében: kevés pénzért korrekt autó, ami igényli a törődést, de meg is hálálja, ha rendben van tartva.
Annak ajánlom, aki nem ijed meg egy kis szereléstől, és nem érdekli hogy nem egy új csilli-villi kocsiban ül, csak egy olcsón fenntartható, valóban strapabíró, megbízható autót szeretne.

Én biztos hogy megtartom még egy jó darabig, nekem bevált ;)

Hibalista

- -Kontakthibák
- -Generátor felújítás 165000 km-nél
- -Benzincsövek, vízcsövek, kartergáz és levegőcsövek - elöregedtek, megelőző karbantartásként az összes cserélve lett
- -Termosztát, fűtéscsap, fűtőradiátor, fűtésszabályzó bowdenek
- -Csomagtérajtó teleszkópok
- -Olajteknő tömítés, szelepfedél tömítés
- -AC pumpa
- -Szelepszár szimmeringek, főtengely szimmering
- -Motortartó szilent
- -Bal oldali gólyaláb, féltengelycsukló, porvédők, kormányösszekötő gömbfejek
- -Ablaktekerő karok (fémből készültet kell venni, azzal nincs gond)
- - Váltó rudazaton lévő csukló és porvédő
- - Első lengéscsillapító patronok

Ide hordtam szervizbe

Helyi maszek szerelő, szintén Samara tulajdonos. Korrektül dolgozik.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Saját magam. Ami nem igényel speciális berendezéseket, azt otthon is meg lehet csinálni rajta. Nem kell tőle tartani, a Samara viszonylag egyszerű szerkezet.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1988
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 156000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 54000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Polski Fiat 126p Következő autója? Az még nem most lesz ;)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Samara

További ítéletek (224 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)