Ha kell, igásló, ha kell, vadszamár
Szöveges ítélet
El?z? els? szériás háromajtósunk után újítottuk be a jelenleg is nyúzott Csacsit. Tipikus Lada: strapabíró, mindenhol elmegy, a végletekig lehet nyúzni. Még sohasem hagyott cserben, ha véres is volt a torka, hazáig mindig kibírta! Ráadásul igen gazdaságosan fenntartható, tudom, hogy hihetetlenül hangzik, de pl. 6 literes fogyasztással abszolválta pár hete a Komárom-Szolnok távot, ami nem semmi - igaz, apám mérsékelten idegbeteg vezetési stílusával. Az én "kissé" agresszívabb hozzáállásom mellett is megelégszik 7-7.5 literrel. Az a pár alkatrész, ami kellett hozzá, szintén nem döntötte romba a családi költségvetést.
A gép rengeteget volt használva melós-cígöl?s szerepkörben, gyakran pukkadásig megpakolva, utánfutó-tet?csomagtartó is fullon. Zokszó nélkül t?rte, csakúgy mint a szintén s?r? földutas használatot - bár a kátyúkat kevésbé kedveli, mint elvárhatnánk egy vérbeli Ladától - lásd 2105.
Négy személynek teljesen kényelmes, bár hosszú távon bemerevedik azért rendesen az ember fia-lánya. A térkínálat kárpótol mindezért, a csomagtartó alapból is jókora, el?rehajtott hátsó üléssel pedig három bringa vagy tizenegypár zsák cement is lazán elfér :)
Menettulajdonságok:
Jóindulatú, jól irányítható, bár kissé lomha gépsárkány (az 1500-as azért sokkal jobban hasít). Imádja a kanyarokat, jó érzés letolni az autópálya-felhajtóról a többieket :D A kormány könnyen, precízen, direkten jár, jól továbbítja az útról jöv? infókat, ellenben - f?leg kisebb sebességnél, parkolásnál - kell vele gépészkedni rendesen, szép sokat lehet forgatni.
A váltó a tökéletességet súrolná - ha nem lenne benne olyan 5. fokozat, ami gyakorlatilag csak 90 fölött sebességtartásra jó, gyorsulni nem lehet vele fikarcnyit sem. Egyébként könnyen, hanyag eleganciával kapcsolható, felhasználóbarát darab. A fék a "semmi különös" kategória, fog, ha kell, de nem sportautós kategória persze. Futóm?ve sokat kibír, a legyilkolt alkatrészekért inkább kanyarvételi szokásaim a felel?sek.
Nem hallgathatom el a hibáit sem: a bal hátsó ajtó gyakorlatilag nullkilométeres korától hébe-hóba m?ködik, az elektromos rendszerét pedig Szásáék nagyon másnaposan rakhatták össze, produkál érdekes dolgokat. (Éjszaka, es?ben világítás+ablaktörl? egyszerre OFF-ba állította magát stb.) Hajlamos továbbá a túlmelegedésre, nagy melegben kis sebességgel sikerült párszor felforralni a vizet, er?sen javallott egy ventilátor-kapcsoló beépítése - mivel magától vagy kapcsol, vagy nem, a fent vázolt apró elektromos fogyatékosságok miatt.
Összefoglalva: nem túl sikkes, randira ne ilyennel indulj :). Viszont szinte korlátozás nélkül nyúzható, olcsó és JÓ autó, ami ha kell, tartja a 150-et, ha kell, elcipel egy komplett családot-baráti társaságot teljes menetfelszereléssel az Üveghegyeken is túl, ha kell, elevez a legócskább d?l?utakon is a határ leglehetetlenebb pontjaira.
Ezen tanultam meg vezetni, rengeteg emlék, élmény kapcsolódik hozzá, NAGYON SZERETEM és kész! Némi rutinnal elég sportosan is terelgethet?, bár nem egy üldöz?vadász, de ha kunkorodik az út, szoktak pislogni a tükörbe, majd utánam a papíron jóval jobb gépekb?l is :P
A masina továbbra is a miénk, de már keveset vezetem - beújítottam magamnak egy 2105-öt, LADA 4EVA!
Hibalista
- Alapvet?en semmi, csak amortizáció (gömbcsuklók, féltengely, hengerfej, kipufogódob stb.)
-
- "Elektronika" mióta megvan, de már nem zavar, meg kell rángatni néhány kábelköteget, és mindig megjavul :)
Ide hordtam szervizbe
Családi kupaktanács
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Ladik Autószerviz Komárom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | Lada 2105 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
