Fehér, szakadt, de mindent kibír
Szöveges ítélet
Amit eleinte utáltam: sokadik tulaja lettem egy viszonylag fiatal de lestrapált "céges" igavonónak, ami nem vitt el sehová, csak erős rábeszélésre. Mivel menni kellett, a szamár meg csökönyös volt, saját kézbe vettem az irányítást: úgy döntöttem, rendbehozom, aztán megbántam a döntést, végül megszerettem. Először a karburátor kezdett "lötyögni" (megszakadt a menet a rögzítő csavaroknál), aztán a komplett fékrendszer halt meg. Hidegzuhany a zöldkártyánál: az autón valaha volt katalizátor, de most éppen nincs... 23 ezer ft, katalizátor megoldva. Karburátor csere (már nem állt le a pirosnál). Műszaki előtt teljes fékrendszer csere, (munkahengerek, csövek, betétek, stb.) persze gyári hibás fékbetéttel, amibe majd´ belehaltam, amikor egy erősebb fékezésnél az egészet kiköpte, és belemart a féktárcsába. Csere egy jóra, azóta remek. Menet közben eszméletlen kolompolás jobb hátulról egy vasúti átkelőt követően: törött lengéscsillapító. Aprópénzért egy használt, azóta nincs vele gond. Az, hogy az egész kaszni rohad nem lep meg, mivel 14 évig NEM állt garázsban, ami inkább meglepő, hogy az alváz nem tésztaszűrő. Nehezen indult, azt hittem az akksi, végül önindító csere lett belőle. Együttélésünk első évében annyiszor kellett az út szélén vagy az ország különböző pontjain ismerősöknél hagynom, hogy néha már a rendszámomra sem emlékeztem. Aztán a csoda: 1,5 év után már magánszorgalomból gyűrűztettem, egyébként is ment, de megérdemelte. Azóta amióta kicseréltem rajta minden hanyag gazdától eredő vacakot, a szervízigény gyakorlatilag nullára csökkent. 9 ezrenként olajcsere, benzinszűrő, légszűrő csere és kész. Az, hogy a vezetőülés töri a hátamat egész egyszerűen csak annak köszönhető, hogy gyakorlatilag benne lakom. Furcsa módon megszerettem. Most már bátran merek vele hosszabb utakra is elindulni (6-700 km megállás nélkül), pöccre indul mínuszban is, a fogysztása országúton valóban 7 liter alatt van, de hegyvidéken is beéri 8,5 literrel. Nem szép, de strapa járgány, csak oda kell rá figyelni, és nem hagy cserben. Tényleg elnyűhetetlen. Volt, hogy 130 téglát pakoltam bele, a tetejére meg 10 tábla gipszkartont. Hazavitt. Kapott új felniket is, mert azért szeretne szép lenni. Persze, lelke van... Ja, és marad második autónak, hiszen olyan jókat horgászunk együtt....
Hibalista
- Féltengely, kipufogó, karburátor, kilincsek, műszerfalvilágítás,lengéscsillapító, lámpák, vezetőülés, fék.
Ide hordtam szervizbe
Sufnyi
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Ismerős szerelő a közeli városban, ő tudja a leghatékonybban lelkigondozni, mert ugye lelke van...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 51000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | IZS 412-IE | Következő autója? | Thalia |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
