Első pici kocsim, a körúti szlalomozó :)
Szöveges ítélet
Elso kocsim volt, 18 évesen vettem. 280 000 Ft volt, amiért csak olyan (nyugati) kocsit kaptam volna, ami 15-20 éves és 1500000 km van benne, illetve a szervízköltségei sem arányosak a ladáével.
Másfél évig használtam, egyszer sem hagyott cserben, szervízbe 3-4 alkalommal volt, nevetséges költségek voltak - lada elony (a munkadíj több volt , mint az alkatrész...)
1300-as motor volt benne, ehhez képest a körúton boven tudtam vele gyorsulgatni, az általam mért gyorsulása 13s (utolag meggondolva lehet hogy nem volt pontos:)), maxsebesség, amit ki tudtam hozni belole autopályán (talán lejton voltunk), de 167 km/h - ami egy 1,3as 12 éves samarától igen csak jó - ez viszont biztos hogy így volt, mondjuk azután az út után kb 12-13 l -es fogyasztásom volt:).
A fogyasztása biztos lehetett volna jobb is, de én 5ös sebességbe ritkán tettem, inkább megfizettem az élményt (nyári 8-8,5 ; téli 10-11,5) :)
Legdurvább szervíz 20e ft volt.
Komoly hibája, hogy az ablakmosó FOLYTON elromlik. VOlt hogy már a szervízbol hazafele is rossz volt. A karburátor is elállítótgat, de hát azt kb 5-10000ezerért megcsinálják (nekem 2x kellett).
Gumit is cseréltem, de hát 12 éves kocsi, belefér.
Én picit tuningoltam felszereltségben (riasztó, kpzár, hifi, ülésfutés blabla) így a komfortérzete is jó volt.
Egy karambolom volt, a bal elso sárvédo horpadt, javítás nevetséges: új sárvédo: 9000 Ft, fényezés 15000 Ft, felszerelése: 5000 Ft , lökhárító ´kifújása´ 7000 Ft = 36 000 Ft...Mondjuk ehhez az kellett hogy minmdent munkaszakaszt külön szerelonél csináltam - ahol a legolcsóbb.
Konklúzió: elso kocsinak tökéletes, foleg ha költesz egy picit a komfortra, ´zúzni´ is lehet vele, szervizköltség 0, motor kezelheto, 5 ember szállítására már kevésbé alkalmas: leér az alja és 130 fölé nem megy.Ja és amíg nálam volt nem cseréltem olajat , és egyáltalán nem érezte meg, mikor eladtam rátöltöttem, mert addigra (20e km után) már min.en volt. Szerintemmindenképp megéri ilyen kocsival kezdeni, egyetlen hátránya, hogy nem sugároz komolyabb presztizst. Részben ezért , meg a klíma és a komolyabb motor miatt adtam el (meg mert összegyult az ujra a pénz:)).
Hibalista
- generátorállítás
- kipufogó (középsio része)
- hátsó gumik
- fékbetét
- ablakmosó!!!
Ide hordtam szervizbe
Lada szervíz Bp XVI. ker
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Citroen Xsara 1,6 Sx |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
