A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Samara

S 1,3 4seb 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy orosz vas hálája

Szöveges ítélet

Nagybátyjám, amikor rám hagyta az autót, nem is sejtette a sok öröm mellett mennyi gondot akaszt egyben a nyakamba. második tulajként használta, a XII kerületben (hegyen) munkásautó volt, kéményseprő-szolglálati kocsi.

Amikor megkaptam, alig akart beindulni, és még pár nap után is féltéglákat találtam a csomagtartójában.
Nekiálltam a rendberakásnak, dőltek az ezresek, ötezresek, tízezresek az alkatrészbolt kasszájába, én meg munka után 17-22ig szereltem kb 2 hónapig.

Az eredmény nem maradt el: egy teljesen megbízható autó lett vele, amivel nagyon lassan a világ végére is eljutok, Pest-Balaton útvonalat két alatt több, mint 40szer megjártuk együtt, volt, hogy poénból lementem vele Hévízre, nem tartottam tőle, hogy otthagy.
Aztán jött a sok hülyeség, kezdődött a kipufugó rendszerrel, majd a felnikkel, aztán fóliázás, új ülések (Ford FIesta) és hamar elszalad az emberrel a ló.

Hibát azért több alkalommal is produkált, az elsőt még a legelején - elszakadt az ékszíj, két kilóméterre a lakhelyemtől, így ez nem okozott gondot.
Aztán szintén friss volt még nálam, amikor a rohadások miatt megszűnt a test, így új sarut kábelt csináltam, kb 300 Ft-ért.

Olaj és gyertyacserék 3-4 havonta, szűrőcsere 1-2 havonta. Az autó meghálálta. A kezdeti hónapok után gondtalan 1,5 év következett. Telitank, benzin kiautóz, telitank, kiautóz... olajcsere, teletank, kiautóz... és így tovább.

Mármár annyira tökéletes volt minden, hogy féltem. 1,5 év után a pályán egyszer csak hirtelen leállt a motor. Hihetetlen, de egyszerre adta meg magát az ac és a gyújtáselosztó rotor, mely rögzítőpöcke eltört, így szabadon forgott (vagy nem forgott.) A hiba maga 2000 forintból orvosolható volt, de a rotor hibájának megállapításához két szerelő adta össze tudását :)

A motor azóta 100%osan működik, a kasztni viszont annyira szét van rohadva, hogy a szerel? szerint kezd életveszélyessé válni.

A kettes szinkrongyűrű hibája szerencsére megakadályozta az amúgy sem adrenalindús gyorsulásokat, és különben is minden gyorsításkor a benzintank jelzője elindul az üres tartomány felé, ami nemszép látvány, így a nagyobb gyorsításokat mindig is inkább a céges autókra hagytam. Viszont lejtőn lefelé és erős jobbkanyarokban telit jelez akkor is ha csak 15 liter van benne.

Ezzel a nagypapa stílussal igazán nem mondható nagyétk?nek a Csacsi, országúton 6,4 körül evett, városban 8,5 fölé nem mentem vele. Próbaként behajtott tükrökkel egy ?szi délután az M7esen a balcsi felé beálltam egy Volán busz mögé pár méterrel (ergo nincs légellenállás) lecsorogtam Zamárdiig, majd 115 km után, Szántódom 4,9 lityót tudtam tankolni, úgyhogy azt hiszem, a ruszkik meghívhatnak tesztpilótának, 4,3 liter etettem meg a Samrával 100 km-en, 90km/h-val.

Mindezekhez hozzá kell tennem, hogy nálam az autó 110 felett sosem ment, 4000fordulat/perc felé kéthavonta egyszer pörgött a motor, akkor is pillanatokra, és nagyon sokat segítettek a szerel?k, akiknek köszönettel tartozom

Benzin és biztosítás nélkül kb. 250 ezer forintot költöttem rá, és boldog vagyok, ha el tudom adni a ráköltött összeg feléért. Ezért nem érte meg az árát.
Nem is adom el. Megvárom, amíg kiesik alólam.

Hibalista

- féltengely gumiharang - 350 Ft :)
- hátsó kerékcsapágy - 2000 Ft
- gyújtókábel, elosztófej, rotor, gyertyák cseréje: 4000 (gyertyákat "úgy szereztem")
- ékszíj (elszakadt) 1200 Ft
- vezérm?szíj (nagyon ráértem) 2100 Ft
- állandó légsz?r?csere: kéthavonta 390 Ft :)
- olajcsere háromhavonta (olaj ingyen) sz?r?: 390 Ft
- Féktárcsa (megint nagyon ráértem) 4500 Ft
- Fékbetét-garnitúra: 1500 Ft
- Tolatólámpa kapcsoló: 350 Ft
- gyújtás-elosztó rotor: 390 Ft
- AC pumpa 1300 Ft
-
- Rendkívül nagy rezonancia. (kb mint egy 20 éves dízel golfban)
- j.e munkahengerem kicsit munkamániás, állandóan fogni akar, így kéthavonta olajozás-pumpálásra szorul
-
- Az állandó rohadások miatt test-problémákra lehet számítani, ajánlott a test-saruk átnézése, átkötése kevésbé korrdált helyekre
-
-

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szereltem, illetve a munkahelyemen ingyenes juttatás a kollégák autóinak szervíze

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1989
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? hobbinak marad mindig a 2108, utcára Civic, vagy Corolla
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Samara

További ítéletek (224 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)