Egy orosz vas hálája
Szöveges ítélet
Nagybátyjám, amikor rám hagyta az autót, nem is sejtette a sok öröm mellett mennyi gondot akaszt egyben a nyakamba. második tulajként használta, a XII kerületben (hegyen) munkásautó volt, kéményseprő-szolglálati kocsi.
Amikor megkaptam, alig akart beindulni, és még pár nap után is féltéglákat találtam a csomagtartójában.
Nekiálltam a rendberakásnak, dőltek az ezresek, ötezresek, tízezresek az alkatrészbolt kasszájába, én meg munka után 17-22ig szereltem kb 2 hónapig.
Az eredmény nem maradt el: egy teljesen megbízható autó lett vele, amivel nagyon lassan a világ végére is eljutok, Pest-Balaton útvonalat két alatt több, mint 40szer megjártuk együtt, volt, hogy poénból lementem vele Hévízre, nem tartottam tőle, hogy otthagy.
Aztán jött a sok hülyeség, kezdődött a kipufugó rendszerrel, majd a felnikkel, aztán fóliázás, új ülések (Ford FIesta) és hamar elszalad az emberrel a ló.
Hibát azért több alkalommal is produkált, az elsőt még a legelején - elszakadt az ékszíj, két kilóméterre a lakhelyemtől, így ez nem okozott gondot.
Aztán szintén friss volt még nálam, amikor a rohadások miatt megszűnt a test, így új sarut kábelt csináltam, kb 300 Ft-ért.
Olaj és gyertyacserék 3-4 havonta, szűrőcsere 1-2 havonta. Az autó meghálálta. A kezdeti hónapok után gondtalan 1,5 év következett. Telitank, benzin kiautóz, telitank, kiautóz... olajcsere, teletank, kiautóz... és így tovább.
Mármár annyira tökéletes volt minden, hogy féltem. 1,5 év után a pályán egyszer csak hirtelen leállt a motor. Hihetetlen, de egyszerre adta meg magát az ac és a gyújtáselosztó rotor, mely rögzítőpöcke eltört, így szabadon forgott (vagy nem forgott.) A hiba maga 2000 forintból orvosolható volt, de a rotor hibájának megállapításához két szerelő adta össze tudását :)
A motor azóta 100%osan működik, a kasztni viszont annyira szét van rohadva, hogy a szerel? szerint kezd életveszélyessé válni.
A kettes szinkrongyűrű hibája szerencsére megakadályozta az amúgy sem adrenalindús gyorsulásokat, és különben is minden gyorsításkor a benzintank jelzője elindul az üres tartomány felé, ami nemszép látvány, így a nagyobb gyorsításokat mindig is inkább a céges autókra hagytam. Viszont lejtőn lefelé és erős jobbkanyarokban telit jelez akkor is ha csak 15 liter van benne.
Ezzel a nagypapa stílussal igazán nem mondható nagyétk?nek a Csacsi, országúton 6,4 körül evett, városban 8,5 fölé nem mentem vele. Próbaként behajtott tükrökkel egy ?szi délután az M7esen a balcsi felé beálltam egy Volán busz mögé pár méterrel (ergo nincs légellenállás) lecsorogtam Zamárdiig, majd 115 km után, Szántódom 4,9 lityót tudtam tankolni, úgyhogy azt hiszem, a ruszkik meghívhatnak tesztpilótának, 4,3 liter etettem meg a Samrával 100 km-en, 90km/h-val.
Mindezekhez hozzá kell tennem, hogy nálam az autó 110 felett sosem ment, 4000fordulat/perc felé kéthavonta egyszer pörgött a motor, akkor is pillanatokra, és nagyon sokat segítettek a szerel?k, akiknek köszönettel tartozom
Benzin és biztosítás nélkül kb. 250 ezer forintot költöttem rá, és boldog vagyok, ha el tudom adni a ráköltött összeg feléért. Ezért nem érte meg az árát.
Nem is adom el. Megvárom, amíg kiesik alólam.
Hibalista
- féltengely gumiharang - 350 Ft :)
- hátsó kerékcsapágy - 2000 Ft
- gyújtókábel, elosztófej, rotor, gyertyák cseréje: 4000 (gyertyákat "úgy szereztem")
- ékszíj (elszakadt) 1200 Ft
- vezérm?szíj (nagyon ráértem) 2100 Ft
- állandó légsz?r?csere: kéthavonta 390 Ft :)
- olajcsere háromhavonta (olaj ingyen) sz?r?: 390 Ft
- Féktárcsa (megint nagyon ráértem) 4500 Ft
- Fékbetét-garnitúra: 1500 Ft
- Tolatólámpa kapcsoló: 350 Ft
- gyújtás-elosztó rotor: 390 Ft
- AC pumpa 1300 Ft
-
- Rendkívül nagy rezonancia. (kb mint egy 20 éves dízel golfban)
- j.e munkahengerem kicsit munkamániás, állandóan fogni akar, így kéthavonta olajozás-pumpálásra szorul
-
- Az állandó rohadások miatt test-problémákra lehet számítani, ajánlott a test-saruk átnézése, átkötése kevésbé korrdált helyekre
-
-
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szereltem, illetve a munkahelyemen ingyenes juttatás a kollégák autóinak szervíze
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | hobbinak marad mindig a 2108, utcára Civic, vagy Corolla |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
