Amit strapabírónak csináltak, az is marad!...
Szöveges ítélet
A Samara olcsósága ellenére meglepően tartós kis autó. Persze, a szükséges karbantartás, (olajcserék, karburátor, stb) odafigyelés elengedhetetlen a hosszú élettartamhoz. (Én pl 5-6 ezrenként szeretek olajat, légszűrőt cserélni, évente karburátort takaríttatni... stb) Lada létére nem jellemző rá az elromlás, pöccre indul mindig, sose hagy ott sehol. Érzékeny pont lehet talán a feszültségszabályzó, nagyapám Samarájába (az 1300-as volt) azt kellett cserélni. Zavaró lehet még a kuplungkiemelő csapágy zörgése, de ez általános Samara jelenség, rutinos "Szamarasok" már meg se hallják, sőt, sokak szerint pont akkor jó, ha kicsit csörög. 75 lovával meglepően robbanékony, bár 120 felett elfogy a szusz, 172-ig (ez a vége) már lassabban cammogott fel, az 5-ödik fokozat pedig csak sebességtartásra jó, gyorsulásra gyakorlatilag alkalmatlan. Viszont a 2-es világbajnok, azóta se láttam még ilyen áttételezést (kivéve Ferrari meg ilyenek) ahol 2-esbe 20-110(!)-ig gyorsul, ráadásul rakéta módjára!
Szerencsém volt, kifogtam egy megkímélt példányt, nem rohadt sehol, pedig mindig csillaggarázsba pihent... (´93-as évjárat), idős házaspártól vettem. A gyenge minőségű műanyagokat kezdte ki a sok napsütés, kirepedeztek, ezért kellett a műszerfalcsere. Ez is Samara jelenség. A féltengelyeket 33 ezer után cserélni kellett, de mielőtt megvettem, és levittem Szegedre, 13 évet szolgált a Pesti utakon, így ez nem is csoda. Csillapítók, felfüggesztések viszont még akkor is újszerűen sirályok voltak! Összességében 210.000 ft-ot nagyon-nagyon megért, most 35 ezer van benne, még egy százast minimum szeretnék beletenni. És biztosan nem cserélném el egy akár vadi új franciára se...
Update: 2007. 05. 14.
Eltelt közel egy év, és a véleményem változatlan. Igaz, még mindig csak éppen 40.000 km felett jár, de azt hibátlanul teszi... :) Bejártuk vele Magyarország egy pár igen szép részét, és zokszó nélkül ment, pedig volt, ahol tartósan 140 körül toltam neki. De hála az 5 gangos váltónak, ez így nem nagy gond. Hiba továbbra is 0, nemrég volt egy szelepállításon, azt annyi. Meg mivel egy légszűrő 390 ft hozzá, ezért "csak úgy" alapon 2 havonta cserélgetem, ezen ne múljon... Olajat továbbra se eszi, egy mikronnyit se, és nagyon tud gyorsulni. (multkor: Audi a4 avant 1.9TDI padlóval se tudott mit kezdeni velem, a tulajnak akkorára gúvadtak a szemei, mint 2 pingponglabda.. :)... aztán persze 100 fölött otthagyott, mint a sicc, nade...)
Vége 170 körüli, bár ezt már nem csípi, max 140 tartósan. Fogyi már inkább csak 7.5 liter átlag! Javul! A vas meg egyre jobban nő a szívemhez, mostmár megsiratnám, ha meg kéne válni tőle.
Abban biztos vagyok, hogy aki szidja a Samarát, annak sose volt, vagy vett egy széthajtott (ezt se könnyű összehozni!) példányt, és tovább nyüstölte. Vagy egy nyugatiból ült át. Ugyanis a Samara más kategória: se nem modern, se nem túl szép, blabla, de a legstrapabíróbb autó, amivel valaha találkoztam!
Hibalista
- féltengelyek: 20000ft (munkadíjjal)
- vezérműszíj: 10000ft (munkadíjjal)
- légszűrő: 300(!)ft
- benzinszűrő: 150(!)ft
- komplett műszerfal: 8000(!)ft
- ablakmosószivattyú: 1200 ft
Ide hordtam szervizbe
F + F autóklinika, Szeged, Szél u. 55.
Korrekten dolgoznak, és nem is olyan drága - főleg, ha viszi az alkatrészt az ember... :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szekeresék a Szántó utcában (Szeged) Szintén kiváló.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort ´94 1.6 | Következő autója? | Még pár évig biztos Szamár! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
