A Samara a legjobb!!!!!!!
Szöveges ítélet
2002-ben akadtam rá egy suzuki kereskedés hátsó udvarában, valaki becserélte egy suzukira. Hát van ennél nagyobb szégyen egy Lada számára????
1988-as, 1300-as, 3 ajtós törtfehér gépezet, akkor igen jó állapotban volt még kasztniügyileg is, ezért is vettem meg. Előtte 2 hónapig egy öreg Skoda 120L-en gyakoroltam a vezetést.
Azóta nagyon sok közös élményünk volt. Ez a kocsi tényleg elnyűhetetlen, elpusztíthatatlan, megállíthatatlan... Nem mondhatnám, hogy különösebben karban volt tartva az évek során, lényegében csak akkor lett hozzányúlva, amikor kellett. Mégis elment hóban, jégen, viharos szélben, felhőszakadásban (és nem ázott be sehol), megpakolva kívül-belül (nem kicsit!!), autópályán 160 km/h-val, városban 8 liter alatti fogyasztással, a fekvőrendőröket vígan kiröhögte (nem úgy mint a nyugatiak, akiknek már ott leér azt aljuk, a padkákra meg föl se mernek állni...), földúton, hatalmas víztócsákon keresztül, sártengeren átkelve, emelkedőkön. Nem volt terep amin elakadt volna, pedig nem terepjáró hivatalosan! Szóval a mostoha időjárási és terepviszonyokat bírta.
A "sportosabb" arcáról annyit, hogy gyorsulásban az ősöreg egyes golfot agyonverte, ami talán nem teljesítmény, de odaken az F Astráknak is, mert azok is 60 lovasak, viszont 1100 kilósak mellé... Hosszabb utakon is jeleskedett, Eger, Visegrád, Nagykáta, Tápiőszecső-Budapest távokon semmi bajom nem volt egész úton, az ülés kényelmes, a motor csak nagy sebességeknél kezd hangos lenni. Keményen fel lehet lépni vele az emberkedő 8 szelepes "ellenfelekkel" szemben, 130-ig simán versenyben van velük, legyen az bármilyen autó! Néha tényleg jól jött volna az ötödik sebesség, de meg lehet lenni anélkül is.
Azért illik negatívumokat is írni. Egyszer robbantam csupán le vele, akkor is azért mert valami szennyeződés eltömte a karburátor fúvókáját. Ennyi. Otthon megoldottuk apámmal, szétszedtük, kipucoltuk, beállítottuk, kész. Néhány érintkezési hiba a hátsó lámpáknál, biztosítékcserék, más nagy gond nem volt vele. A főfékhengert azért kellett cserélni, mert szivárgott belőle a fékolaj, de az nem sokkal a vásárlás után volt, azóta pedig nem volt vele baj. A kuplung ment szét legutóbb, de a szerelőhöz még a "saját lábán" ment el akkor is, meg aztán 20 évesen már igazán szétmehet egy ilyen gyakran használt darab.
És tényleg olcsó a fenntartása, nagyságrendekkel kevesebbe kerül rajta bármilyen alkatrész mint akár a "népautó" suzukikon, hogy a többi manapság "lizingdivatos" típust ne is említsem...
Az egyetlen gyenge pontja a kasztni, de az is csak rozsdásodás szempontjából. Persze csak az rozsdásodik, amiben "van anyag" is. Márpedig a Ladában van.:) A hátsó ajtó alsó pereme nagyon kész van, és egyre több helyen jönnek elő rozsdafoltok az egész autón, a nem látható helyekről nem is beszélve...
Most, 6 év használat után, 20 éves korában fogok megválni tőle, amit nagyon sajnálok. Sajnos a kasztni javítására már annyit kéne ráköltenem, hogy, ahogy mondani szokták: abból már új autót vehetnék... Öröm az ürömben, hogy már ki is néztem az új kocsimat, jövő héten megyek érte, és ez nem más, mint egy 1989-es, 5 ajtós, 1300-as Lada Samara!!!!!:):) A kasztnija kifogástalan, a motorja is, szóval újabb 6 év garantált minőséget kapok, mondhatni bagóért!:)
Hibalista
- - főfékhenger
- - kuplung
- - ablakemelő szerkezet
- - első lámpa
- - kipufogódob
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | Lada Samara!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
