A kissé tróger haver
Szöveges ítélet
2004. július 1.
Használati utasítás cimborának kölcsönadás céljából
A Lada Szamara a szovjet autóipar remeke, a szocialista tervezés csúcsa. Bájos jószág, ami sok-sok örömet okozhat neked és kedves feleségednek, feltéve, ha betartod az alábbi használati utasítást.
(Ha nem tartod be, akkor garantálom, hogy a városból sem jutsz ki, ráadásul megf?zöd a motort, esetleg nekizúgsz az el?tted men?nek....ez most nem vicc)
Az autó éppen a jöv? heti nagygenerál el?tt áll.
Pont.
Ennyit elöljáróban, mintegy in medias res kezdésként és magyarázatként, valamint a miheztartás végett.
1, Beszállás
Az els? probléma a vezet? oldali ajtó kinyitásával lesz. Simán csak a legritkább esetben nyílik. Ha nem sikerülne els?re könnyen nyitni, akkor két megoldás következhet:
A, - az elegánsabb stílusú beszállás az utas oldali ajtón keresztül történhet - ezt a kulcscsomón lev? két egyformának t?n? kulcs közül az egyikkel megteheted (én is mindig összekeverem ?ket, úgyhogy türelem!)
B,- az ajtóra térddel, de nem rángatva, némi nyomóer?t fejhetsz ki - hát ez van, vagy bejön, vagy nem - próbálkozni kell
Az ajtókról még annyit, hogy a csomagtartó tetejét a nejed mindig fogja, mert már kevés a gáz a teleszkópokban, ezért az a nyakadba fog esni. Kivéve, ha a csomagtartóban rendszeresített bottal ki nem támasztod. A bot kissé rövid, figyelj rá, ki ne essen. Sajna az öregem a múlt hétvégén lenyúlta a régi pöpec kitámasztófámat, mondván kéne neki a lambériához díszlécnek. Ehhhh... túrok a bontóban két teleszkópot.
Az autóban a keszty?tartót nem nyitjuk ki, mert a kezünkben fog maradni!
A jobb hátsó ablakot nem húzzuk le, még a legnagyobb melegben sem (!), mert nem lehet utána visszatekerni
Ha kósza csavarokat találsz itt-ott, nem dobod ki, hanem a sebváltó el?tti rekeszbe teszed a többi mellé!
2, Elindulás
Keleti autótok, ha jól emlékszem Trabantotok volt, úgyhogy a szivatózás, remélem, nem fog gondot okozni.
A szivató NEM FÉLAUTOMATA (!) - vissza kell tolni – de lassan, mert különben baromira rángat, vagy lefulladsz és akkor jól ledudálnak. Egyébként nyugodj meg: le fogsz fulladni.
Az indításkor kopogó hangot fogsz hallani, ami idegesít? egy darabig - amíg be nem melegszik a kipufogó - mert ? az a hangoskodó kis turpis! Nem kell vele foglalkozni.
A m?szerfalon folyamatosan égni fog a töltésjelz?, ne foglalkozz vele, ég már 11 éve.
A benzinmutató már fél tanknál elkezd villogni, mert a barom ruszkik magasra tették az érzékel?t, így a lötyögést is jelzi, de nem kell vele foglalkozni egy darabig. Akkor kell tankolni, mikor a villogás abba marad és folyamatosan ég a narancssárga fény. Akkor viszont naggggyon gyorsan.
A fogyasztás egyébként tetszeni fog er?st.
3, Haladás
A következ? dolog igen fontos, a legfontosabb, ha le akartok érni még pénteken Zalába!!!!!!
Ott van az a fránya vízh?fok-mér?, ami 130 foknál megy át pirosba. Az egyik szemed az utat, a másik pedig azt nézze!!!!!!
Komolyan!
Az a jó, ha középen van a mutató.
A dugóban, mert holnap dugó lesz a városból kifele, pillanatok alatt felf?zöd a vizet, ha nem figyelmezel!!!!
ABBAN PILLANATBAN, AMIKOR ELINDUL A 130 FELE A MUTATÓ, ELKEZDÜNK IZGULNI ÉS KÉSZÍTJÜK A KEZÜNKET A FÜTÉSKAPCSOLÓHOZ! AMINT KILENDÜL A MUTATÓ ÉS A KOZÉPS? OSZTÁST ELHAGYJA, BEKAPCSOLJUK MAXIGÁZON A F?TÉST! MARHA MELEG LESZ, DE KI KELL BÍRNI, JAVASLOM A RÖVID NADRÁG VISELÉSÉT EZÉRT (NEJEDNEK MEG MINISZOKNYÁT, HAHAHA)! A motor vagy nem fog tovább melegedni, vagy visszah?l, így elérjük célunkat. Ezt az "eljárási metódust"(hahahaha) alkalmazd! Ne térj el t?le, mert ha a motort megf?zöd, nagyon ideges leszek, és a motorgenerál után igen sok sörrel fogsz kiengesztelni!
A fékekkel csínján bánjunk, mert a motor jobb nála.
A verda 75 lóer?s, ezerötös. Egy-két vicces man?vert lehet már vele csinálni, néhány autócskát le tudsz gyorsulni a zöld lámpánál. Különösen ajánlom a cseppkadetteket, meg a 2000 éves Eszkortokat, de leginkább a Favoritokat. Röhögve fogod ?ket lehagyni, f?leg, ha már a sárgába bemozdulsz. Azért kíméld! Jó!? A végsebességet pedig, ami 160 kilométer (de tényleg, nem viccelek!), az ótópályán ne próbáld ki, bár szerintem nem is mernéd, mert a kormány eléggé ráz.
Az autó leállításakor a sebességbe tesszük a járgányt! A kézifék ugyanis elállítódott, ezért csak egy ideig fog.
A gumik jelenlegi tapadása egy nagy nulla. F?leg a jobb els? katasztrofális. Ciki, de csak a jöv? héten lesznek újak. Es?ben - most ez megint fontos (!) - 60-nál gyorsabban nagyon nem javaslom a haladást, és kerüld a tócsákat! De tényleg és nagy ívben!!!.-)))
Talán nem felejtettem ki semmit.
Ezt nyomtasd ki! Vidd magaddal és ha gáz van, asszonnyal olvastasd fel!
Öreg!
Biztos vagyok benne, hogy maradandó élmény lesz a Lada Szamara 1500 S-sel együtt töltött hétvége.
Azt is tudom, ha visszajössz, azt fogod mondani, hogy megint kell, mert amit írtam, arra a járgány rácáfolt. Ment, mint a kisangyal a vízzel nem volt gond, csavart sem találtál, s?t, még az ajtó is kinyílt. Van esély rá, hogy így legyen, de azért jó, ha egy kicsit tartasz t?le. ?berkirály kocsi, csak nem kell benne vakon megbízni…
Vigyázzatok magatokra és jó utat!
Hibalista
- 1 db. Hüt?vízcs? - 1000HUF
- 1 db. Ventillátor kapcsoló - passz, de nem volt drága
- 4 db. Új Uniroyal gumi - internetr?l nagyon jutányosan
- 4 db. gumiharang - úgy emlékszem, 4000 HUF szereléssel összesen
- 2 db. csomagtartóajtó kitámasztó teleszkóp bontóból -ajándék
- 1 db. kerékcsavaranya - szintúgy
- 1 db. indexég?
- 1 db. biztosíték
- +kipufogócsövön az egyik bilincs meghúzása, zárak állandó javítgatása, futóm?beállítás, olajcserék
-
-
Ide hordtam szervizbe
A nejem nagybátyja
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Bárdi Autó a Füredi úton Zuglóban.
A csávó jó fej, megkínált kávéval is - aztán lehúzott, de csak a tisztességesség határain belül :-)))))
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | VW Polo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
