A hűséges kisasszony
Szöveges ítélet
Apámtól kaptam meg, miután ő vett magának egy franciát teherhordónak, igazából az öreg vas már 4 éves kora óta volt nálunk, és mivel faterom jól karban tartotta, így bármilyen meglepő a 7 év alatt mindösszesen kétszer okozott kellemetlen meglepetést.
6 éves korában, mikor eljött a szapora használat ideje szegény nagymamám miatt, el lett gázosítva, azóta sem bántuk meg. Mondhat nekem bárki bármit, autógáz forever. Az elmúlt 100 évben én csak nevettem a benzin áremelkedésen, legdurvább, hogy nyáron gázból 8 körül kajál, igaz télen ez megvan olyan 9-9,5 is ugye a szivató miatt.
A 7 év alatt kétszer megszivatott, de én ettől függetlenül szeretem még mindig az öreg kisasszonyt. (apám szavaival élve)
Az igaz, hogy a gáz miatt 3 év alatt megeszi a kipufogórendszert, de mivel az egész 16 rugó, ezért nem fáj.
Az alkatrészárak brutálok, első sárvédőelem 6 rugó, olajszűrő 600, és még sorolhatnám.
Bár igaz mivel ezek a példányok hajlamosak a rohadásra a sárvédőbetét hiánya következtében, azért lassan 20 évesen mindkettőt kicseréltettem, így még mindig barátságosan vigyorog.
Durva, hogy pl. a II-es Golf-hoz hasonlítva mennyire kényelmes, hogy a haverom Puntojához (2005) képest mennyire jó az úttartása.
A leghihetetlenebb történet tavaly októberre datálandó, mikor 18 évesen megjártam vele Magyarország-Ausztria-Németország-Svájc-Ausztria-Magyarország útvonalat (3000km-t), problémamentesen, a munkatársak meg a haverjaim fogadásokat kötöttek meddig bírja, mikor kell majd sárga angyalt hívni hozzá.
Mondanom sem kell csúnyán beégtek, azóta senki nem cseszegeti a szamaramat.
Egy dolog tény, a gáz durván rontja menetteljesítményét, de ha az ember ezt megszokja, és megtanulja kihasználni, akkor szerethető kezesbárány válik belőle.
Persze persze mindenkit idegesít a zörgő műanyagok állandó ritmusa, de ha kellően erősen szól a rádió már nem is olyan zavaró, a megbízhatósága jó néhány fiatal nyugati autót sárba aláz. Sajnos a fiatalabb példányok már nem annyira megbízhatóak, mint öregebb társaik, mondhat nekem bárki bármit, de az a tény, hogy 200.000 km alatt még nem nyúltak a motorhoz és a sebességváltóhoz azért az dícséretére válik az orosz iparnak, ettől még nem lettel elfogult, és nem mondom hogy egy Mazda élmény a kocsi de azért elmegy
Hibalista
- Elosztó fedél 2x-er elfüstölt a 7 év alatt szerintem ez betegség, AC pumpa 18 évesen cserélni kellett, kuplung szerkezett 15 évesen, önindító felújítás 15 éves korában, generátor felújítás 16 évesen, ja és egyszer a haljeladó (vagymiaszösz)
- Ez volt a leggázabb, mert menet közben leállt, és onnantól csak húzni lehetett, be sem akart indulni.
Ide hordtam szervizbe
Varga Sándor autószerelő
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
