A hamisítatlan orosz vas
Szöveges ítélet
Amiért nagyon szeretem: nagyon igénytelen az autó a jó értelemben véve. Kényelmes, hosszú utazásra is. A 75LE elég sok mindenre elég, még 5ösben 130-140 után is van benne kis tartalék. És nagyon olcsó a szervízelése, mivel olcsók az alkatészek hozzá (rengeteg féle utángyártott van) és mivel LADA ezért mindenki ért hozzá. Legnagyobb szervíze sem került 10 ezernél többe (kivéve a m?szaki felkészítést, amikor több dolgot cseréltek, meg amikor lehúztak márkaszervízben).
Azoknak bátran tudom ajánlani akik kispénz?ek és olcsón akarnak venni autót és nem akarnak rá sokat költeni. Ha pedig még ráadásul a leend? tulaj egy kis m?szaki érzékkel is meg van áldva akkor szinte mindent meg tud csinálni rajt otthon. Kevés városi használattal 7 alatt lehet tartani a fogyasztását. És nagyon jó vezetni.
Ami nem tetszett: enyémnek szar a f?tése termosztát csere után is, így télen meleget nem nyom max langyosat szóval nagykabát kell. Az ajtókon a kilincsek elég s?r?n halnak, de 700ft két darab bele és ha az emberben van egy kis m?szaki érzék kicseréli 20 perc alatt, de a sarki szerel? sem kér egy 1000-esnél többet érte. Nekem a töltés szabályozásával volt többször gond, legútobb voltam olyan hülye, hogy márkaszervízbe vittem és leghúztak 13 rugóra, ugyanazért a munkáért amiért 2 éve a szomszéd m?szerész röstellett 3 ezret elkérni munkadíjjal együtt...
Sajnos az üvegein nincsen semmi h?véd? bevonat így nyáron nagyon hamar felmelegedik a kocsi belül. Ellenben lehúzott ablakkal bátran lehet 120-al menni, f?leg ha még egy szélterel? is van, egy Suzukiban már 90nél meg lehet bolondulni lehúzott ablakoknál.
Ha nálunk is lehetne még kapni új Samara-t olyan árakon, mint keletebbre szerintem nagyon sokan azt választanák még mindig.
Hibalista
- Termosztát, generátor szabályozó csere 2x, önindító csere 2x, fogaskoszorú csere, kuplungokat is eszi de ennek a lábam az oka. :)
- Meg a szokásos dolgok amiket id?nként cserélni kell. Kicsit kezd rozsdásodni a szegélynél és a kerékíveknél. A kilincsek viszont gyakran meghalnak, f?leg hidegben. Karburátor illesztésénél a csavarok elengednek 9-10 év után, ezt meg kell csinálni normálisan (egy átmen? csavar+anya kombinációval megoldható házilag) mert a fals leveg? miatt ilyenkor lefullad.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara 2109 (1.3) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
