15 év h?sies szolgálat
Szöveges ítélet
Az autót apám vette teljesen újonnan 1989-ben. Igaz mire az oroszoktól vonaton bejutott kishazánkba hiányzott róla a bal oldali tükör és a pótkerék. (!?) A 120L Skoda után megváltás volt számára és nem is okozott csalódást. Gyakorlatilag én is az autóval n?ttem fel, ezen tanultam vezetni és mire az enyém (illetve tesómé és enyém) lett az autó betéve ismertem. Apámnál különösebb gond nélkül vészelte át 9 évet. Garázsban tartotta, keveset járt vele és karbantartotta. Addigi legismertebb hibája az volt, hogy gyorsításkor, magas fordulaton a motor néha, ritkán egyszer?en leállt ami el?zéskor különösen veszélyes dolog volt. Az okát nem tudjuk, de magától elhagyta id?vel.
Aztán autót cserélt, de ránk hagyta a samarát, így családban maradt, de már akkor rozsdásodni kezdett (pusztán ujj nyomásra átszakítottam az els? sárvéd?t!), így darabokra lett szedve (csak a motor maradt a helyén) és komplett ki lett lakatolva. Aztán évekig fiatalság-bolondság, profi fényezés, alufelni, sportkormány, fólia, sportgátlók (az elkopott gyárival veszélyesen hintázott az autó), ültetés, kipuff tuning, elektromos ablak….stb….(regényt tudnék írni róla)
No de olyan samaránk lett, hogy kerekedtek a szemek.
Az autót én és tesó - majd kés?bb csak én - 6 évig használtuk. A szétszedés és összerakás után a kárpitok mindenhol zörögtek benne, az üléstámlák lötyögtek, a hátsó ajtó két teleszkóppal magától kinyílott (különösen izgalmas volt amikor az egyetlen pesti útján csúcsforgalomban bels? sávban "kinyílott a fékszárny"), a kuplung javíthatatlanul zörgött, f?téscsap nem zárt rendesen, így állandóan áradt be a leveg? az utastérbe, kontakt hibák, féltengely porvéd? állandóan elszakadt és még néhány apróság, de motorikusan maximálisan megbízható autó volt jó menetteljesítménnyel, köszönhet? az állandó karbantartásnak. Gyorsításkor, amikor nyílott a második torok, úgy meglódult, mint akit seggbe rugtak. Viszont menetteljesítménye arányosan csökkent a benne ül? utasok számáva.
Cserélni jobbára csak a kopóalkatrészeket kellett. De igénytelen autó és mindent olcsón és szinte bárhol meg lehet kapni hozzá.
Összességében 15 évig szolgált az autó a családnál, soha nem volt törve és csodaszép volt mikor eladtam.
Azért ha mégegyszer ladát vennék, csak a sajátomat vásárolnám vissza.
Hibalista
- A 15 év alatt azért jó pár dolog cserére szorult: gyújtáselosztó fedél, rotor, porvéd?k, kerékcsapágyak, fékmunkahengerek, kuplungtárcsa és kinyomócsapágy gyertyakábelek sok egyéb más apróság de kellett már f?fékhengert és devandert is cserélni és a generátor is javításra szorult.
Ide hordtam szervizbe
Jóbarátom szervizelte. *5
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 118000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda Civic 1.5 Vtech vagy VW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
