Szakadt külső, tökéletes mechanika
Szöveges ítélet
Járműgépész-mérnök vagyok, járhatnék drágább autóval is, de nem vagyok oda a modern elektromos műanyagdobozokért.
Először röhögtek a munkahelyemen, a szerelőknek BMW E30 320i van, meg Fiat Albea a főnökük meg kiskockával jár.
Nem érdekelt sosem mások véleménye.
Az enyém gázos, harmadik tulaja vagyok. Első egy öregúr volt, 100 E km-t ő tett bele, addig jó dolga volt. Aztán egy pizzafutár gyerek vette meg. Lett tuning egyből. Fóliás ablak, BMW felni, koppánydob, sportkormány. Adta neki rendesen, aztán télen megnézett magának egy parkoló Astra Caravant. Jobb első ajtó, sárvédő , lámpa, lökhárító... DE az "A" oszlop a helyén, teljesen járóképes, Astra gazdasági totalcar.
Ilyen állapotban vettem meg 30, nem viccelek 30 ezer forintért. Zk nélkül, 1 év műszakival.
Kapott ajtót, sárvédő igazítva, lápma, lókhárító ment a kukába. Azóta is igy van, vajszínű autó bordó jobb első ajtóval. Nem spórolásból, egyszerűen tetszik igy. Mechanikaialg rendbe raktam, nem sajnáltam a pénzt ( egyébként nevetségesen olcsó mniden) uj fékrendszer, uj talpasok, gömbfejek, kormányösszekötők, szilentek, minden. Nem is kell kínlódani a futómű geometriával. Vettem bele napfénytetőt (fél doboz siloplast segítségével tettem be, egy csepp eső nem jut át rajta)
Márkás téligumit is kapott. Igy nagyon könnyű Vele télen is menni. Kezdő vezető bnőm is mer vezetni a legnagyobb fagyban is.
A gyári motor 200 E km-nél elfáradt, felújítani kellett vna, felfúrni, főtengely köszörülés, stb. Ez leginkább a 2ik tulaj vezetői stílusának tudható be. Amugy sem a szívem csücske a gyári 05ös motor, vettem inkább egy garantáltan 60 E km-t futott vezárműláncos motort bele. Átszereltük a gáz szetett abba is. Hibátlan. Napi 200km-t ingázok, főleg gázzal megyek, gazdaságos igy.
Röviddel a motor csere után a váltó is elfáradt, kidobta a 4iket. Sebaj lehet 3ból 5be váltani, a Lada ezt is bírja. Azért inkább vettem egy másik 5gangos egységet. Nem kihívás kicserélni, általában könnyen szerelhető autó.
Tágas, kényelmes, korához képest jól megy, gázzal olcsó. És utánozhataltan feeling.
További előny hogy a kutyának sem kell. Bnőm szülei elmentek vele Auchanba bevásárolni, és elfelejtették bezárni. "Csak" egy 50 ezres digitális fényképező, és 1 üveg 7csillagos Metaxa volt az ülésen. Senki nem nyúlt hozzá.
A hibák talán soknak, drasztikusnak tűnnek. De aki ismer pizzafutárt, az eel tudja kézpelni mit kapnak azok az autók. Tisztelet a kivételnek.
Ezzel akarok járni mindenhová
Imádom!
Hibalista
- fűtéscsap, gyújtáselosztó, szénkefe, váltó ( kidobta a 4iket)
- kopóalkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem, járműgépész(mérnök) vagyok.
Hegeszteni is meghegesztgetem
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Gázos szerelő gyerek a munkahelyemen. Én vagyok a főnöke, úgy csinátla az autót, mintha az élete függene tőle.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 605 2.5 SVDT | Következő autója? | mellé veszek vmi 90es évek eleji nagyvasat |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
