Schlaufux zsugorkaros sufnituning
Szöveges ítélet
Imádtam.Ködlámpa a lökhárítóba süllyesztve, 4 harsonakürt, refi a hűtőrácsba süllyesztve(eddig az én munkám.),pici-puha kis Polszki kormány, Fiat ülések, LPG utolsó 6 évben.A motorról:cserésen vettem a kocsit.Veszprémi autópiac,1993:motortér: 2 kispolszki gytrafó, elosztóba bedugva a vákumcső(!)se egy gyújtókábel az elosztóban, de 2 trabant megszakító a kupak alatt.Láncos "régi"motor.Akkor a vműszíjas volt a "modern".Mint a motor készítőjétől megtudtam és én értettem is, amit mondott:1.3 blokk, 1.5 főtengely+zsugorkar, 1.2 hengerfej,vezérlés :kis fogaskerék az olajpumpánál,mert korábban olajhűtő is volt rajt,de így a gyújtáselosztó is duplán forgott,ezért lett 2 megszakítós kispolski gyujtása (2 gytrafó a 4 hengerhez.Könnyített lendkerék. Termosztát kiszerelve, mosdódugó a vízcsőben Így kb. 80LE és 1.6 motor és Castrol GTX3.Ment, mint állat,de 5seb.váltót csak 2000ben tudtam venni.Addigra viszont mindent vissza kellett szerelni, mert az áthelyezett láncfeszítő leszakadt, így lett belőle sima 1.6.A CO-ja 0,22 volt!Jó kis láncos motorja volt.
Folyt. köv.
Dombon felfelé imádtam előzni a 8-as főúton. Építkeztem, 6 db 4m akácpalló sokszor volt a t.csomitartón/20-as szögvasból készült/.Kívülről ércesebb a hangja, mint az 1.3 szíjas 2105, de belül csendesebb volt. Fílinget adott, bár a későbbi magyar Swiftem(2001)és az SX4em is fílinget ad. Az 5-ös váltó emelte az átlagsebességemet, hosszú távon meg beérte 7.8 L gázzal. Akkoriban ez 3.8-4.0 L benzin ára volt. Télen 1 betonidomkő hóesésben a csomitartóba és máris jól feküdt a hátulja. Nem értettem az előttem szütymörgő Swifteseket,míg rá nem jöttem a sajátommal. Túl könnyűek.(kíváncsi leszek a következő 7-800 kilós autókra télen, amiket mostanában fejlesztenek 4m körülieket. Ladámmal jobban bírta a havas , csúszós utakat. Ekkor jöttem rá, hogy a ADAC teszt legjobbjai közül veszek mindig gumit. Mert vettem Debica Frigo I gumit, amit jónak találtam, egyszer hirtelen jeges útra mentem, megfogta, elvégezte dolgát. Viszont 5e km-en 3 mm-t kopott. Kocsi el lett adva, alig bírtam eladni a gumit. Teszten legjobbak közüli gumi meg ment ennyi kopással 4-5 évet. Most mi is a drága?
Aztán jött a lányom, el lett adva,állandó javítás nélküli kocsi kellett. Így lett A Swift.Aztán az SX4. Nos, a Suzuki nem ölte ki belőlem a lelket, de nincs időm állandóan bütykölni,autózni élvezet,évi 1x szervíz, ez így szuper.
Hibalista
- e.fékbetét, fűtéscsap, motorfelújítás, vízpumpa, gy elosztó, első sárvédők cs. leg.csill.cs. festés, alvázvédelem 2évente, 3 db akksi,sok minden, de mindig megbizható volt ezért.És k. sokba került.
Ide hordtam szervizbe
B.F.Á. Ajka-Padragkút
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Sz. B. Ajka,B.telep
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 137000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 601 Combi | Következő autója? | Swift 1.3 8V Cool |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
