A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Nova (1981)

Nova 1500 5 seb. kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rabszolgasors :-)

Szöveges ítélet

Céges autó volt, egy földmér? iroda terepre járós munkaeszköze. El?z? tulajdonosa tizenötezer kilométer után, kit?n? állapotban adta el a f?nökömnek, akir?l a legnagyobb elfogultsággal is nehéz olyat állítani, hogy a géperej? járm?vekhez akárcsak minimális érzéke lenne.

Miel?tt napi rendszerességgel használhattam volna, már sikerült a bal elejét valakinek egy t?zcsappal kicsit megegyengetni. Kés?bb - egy kolléga közrem?ködésével - a jobb eleje egy gázcs?-csonkkal került áthatásba, végül én egy telefonoszlopot találtam meg vele. Eladáskor az autópiacon mérséket sikert arattam azzal a szöveggel, hogy a kocsi elején található javítások nem a típusra amúgy jellemz? rozsda kókány eltüntetésének, hanem a vidéki közm?hálózat mind szélesebb kiépülésének csalhatatlan jelei.

Szilárd meggy?z?désem szerint azt a kiképzést, amit ez a járgány kapott, semmi nem bírta volna ki. Eleve többen használtuk egyszerre, gyakorlatilag kulcsos autó volt. Egyik mérnök munkatársam - amúgy jó családból származó, 185 centis, 90 kilós úrigyerek - vidéki kiszállásunk alkalmával gumicsizmával sétált körbe az autó tetején, a horizonton a méréshez szükséges templomtornyokat fürkészve. Ez a mutatvány számos apróbb horpadást eredményezett, de talán jellemz?, ha azt mondom, hogy rajtam kívül nem érdekelt szinte senkit. A f?nököm soha nem takarította, soha nem nézte a kötelez? szervizek idejét, de még a folyadékszinteket sem, kettesben hetvennel ment végig a városon, miközben a motorzajt túlordítva telefonált... számára ott kezd?dött el a karbantartás, ha az autó megállt, és nem ment tovább.

Orrmotoros és hátsókerékhajtásos konstrukció lévén, sáros, havas, jeges terepen csak lendületb?l lehetett autózni vele, tehát gyakran árkon-bokron kilinccsel el?re, aminek a karosszéria alsó pontjai és a fényezés látta kárát. Bizony elég sokszor megesett, hogy traktor húzott ki minket valami irdatlan dágványból. A belsejében kiskorú gyermekek és nagykorú alkalmazottak törtek le szinte minden kiálló m?anyag alkatrészt, az oldalkárpitokat karókkal és m?szerlábakkal bökdösték ki, a tet?kárpitba egy versenybringa kormánya akadt bele kb. hetven centi hosszan. Igénytelen, mocskos romhalmaz lett bel?le fél év alatt.

De én nagyon szerettem. A formája soha, egyetlen percig sem tetszett, ha már Lada és kombi, akkor esetleg az ezerkettes néz ki valahogy. Viszont a motorja, az meglep?en kellemes volt, az ötfokozatú váltóval együtt. Amennyire lehetett, próbáltam a gép életét megkönnyíteni, egyúttal - friss volt a jogsim még - valamiféle "felel?s vagyok a rókámért" magatartást tanúsítani iránta, amit viszonylag problémamentes, megbízható m?ködéssel hálált meg, és a széthullás jelei is csak a következ? tulajdonosnál kezdtek ismét megjelenni rajta.

Ha nálam maradt egy hétvégére, akkor kívül-belül lemosva, kitisztítva a "csajozós autó" szerepére is elég jól megfelelt, például be lehetett vele állni bájos kis erdei ösvényekre, viszont hozzátartozik az igazsághoz, hogy a nehézkesen mozdítható hátsó ülések, és a lapos szögben döntött ötödik ajtó eleinte okozott némi kényelmetlenséget :-)))

Menetdinamikáját és kényelmét tekintve így utólag már elmondhatom, hogy volt szerencsém finomabb kidolgozású, er?sebb és dinamikusabb autókhoz, de a Lada máig szép emlékeket ébreszt. Autópályán soha nem jártunk. Nem is oda való. Százharmincig nagyon fürgén lépett, el?zni vele sosem volt probléma, de ehhez minden esetben illett ötösb?l visszaváltani. A futóm? elképeszt?en sokat bírt terepen és sima közúton egyaránt, a váltó kicsit talán nyers volt, de pontos. Mivel el?tte nem sok vezetési tapasztalatom volt, elég sok mindent kipróbáltam vele a munkakörömhöz (néha) tartozó sáros-havas csapatáson kívül is, id?nként sikerrel, máskor viszont szerencsével: többször megpördültem, mint ahányszor szándékomban állt. Alapvet?en egy jóindulatú, stabil és kiszámítható vasat ismertem meg "személyében". A vége felé, mikor már eladósorba került, azon vettem észre magam, hogy komolyan töröm a fejem a megvételén :-) Sajnos másé lett, de sok kaland, tapasztalat és néhány apróbb bosszúság emlékét máig meg?rizte bennem.

Hibalista

- megszakító, kézifék, hátramenet-jelz? lámpa kapcsolója, bels? kilincsek letörtek, ablakteker?k letörtek, csomagtér-ajtó gázrugója, els? lámpák mosó- és törl?berendezése, lengéscsillapítók id? el?tti tönkremenetele, els? futóm? elállítódása - szerintem nagyon sokat kibírt!!!

Ide hordtam szervizbe

Laci bá, Szhely.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1994
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Audi 80 1,5D Következő autója? Wartburg Tourist 4T
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Nova 1981

További ítéletek (208 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)