A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Nova (1981)

Nova 2105 1300S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Powered by C.C.C.P.

Szöveges ítélet

A család második autója. Nekem a Dacia után(bár azt is szerettem) jobban tetszett, apámnak, aki mindkettőt vezette nem. Akkoriban(1989), mikor még autóhoz jutni is nagy dolog volt, akkor döbbenetes luxusnak számított a belülről állítható, behajtható visszapillantó, a belülről állítható fényszóró magasság, a hátsó hárompontos biztonsági öv. Ezek a Ladánál alapfelszereltségben voltak, manapság sok autónál extralistán szerepelnek. 11éves korom óta vezetgettem, természetesen ugyanilyenen tanultam, és azóta is nagyon hozzáidomult a vezetési stílusom. A pedálok kőkemények, a kormányt két kézzel kell tekerni, de pl a váltó meglehetősen rövid úton jár, és bár kicsit pattanósan, de simán beugrik a fokozatokba, akár két ujjal is lehet váltani, ha padlóig nyomjuk a kuplungot. Ha csak 4/5-ig nyomom be, akkor kicsit akadva ugrik be, de még mindig nem recseg, ahhoz félig fell kell engedni.
Érzésem szerint rendkívül rugalmas a motorja, nagy kár, hogy csak 4 sebesség van hozzá, így 90 fölött már meglehetősen sokat pörög, és hangos. De 1, 2-ben vízszintes úton rángatás nélkül elvisz 4 embert alapjáraton, egyszer kipróbáltuk, kettesben levettem a lábam a gázról, kiszálltam, majd futottam mellette pár métert, visszaszálltam, és a gázt félig benyomva minden erőlködés nélkül kilőtt. 3.-ban lehet vele 10-el, és 90-el is menni, 4.-ben a meleg motor 35-nél még nem rángat, és gázt adva nyugisan lehet vele gyorsítani akár 140-ig. Ilyet én még másik autóban nem láttam. Habár nem a zajcsillapításáról híres, alapjáraton melegen olyan simán jár, hogy halkan bekapcsolt rádiónál nem hallani a motort, csak a váltó rezgéséből látni hogy jár. Szinte bármilyen helyzetben pöccre indul, a kellemes nyári időben, illetve 5 és -15 fok között mindig 1másodperces indítózással bedörren. Az 5-18 fok közötti őszt nem szereti, 3perc járás után elkezd esni a fordulat, szívatóval is nehéz életben tartani, majd hirtelen felpörög, szívató vissza, és onnan már tökéletes. Egyetlen egyszer hagyott cserben, Pár éve Karácsonykor -26 fokban az akkor már több mint 12éves akkumulátor annak ellenére hogy szobában volt, nem tudta bedörrenteni, a gyertya megszívta magát, az akku lemerült, a latyakos úton egy Ford Transit sem tudta behúzni. Akkucsere gyertyapucolás után -20-ban pöccre indult. Hosszú hegyi emelkedőn nem szabad leállítani, mert újraindítva egy darabig nagyon erőlködve tud megint fölfelé menni.
Az ülések nekem is, és eddig szinte mindenkinek kényelmes, a hátsó kanapé a hátsó rugókkal és lengéscsillapítókkal fejedelmi kényelmet kínál, egyetlen bukkanónál nem koppant még fenék a padlón, mint egyes autóknál szokott.
Az összeszerelés erősen sarkítva nevezhető minőséginek, a műszerfal-karosszéria összetételnél szinte folyamatosan nyikorog, pattog, és az ülések rugói kattognak néha, de más zaj nincs az utastérben.
A barátok csak atomerőműnek hívják, mert a legnagyobb téli hidegben is 5 perc alatt befűt, és a pulóverek gyorsan lekerülnek, sőt volt már hogy -15-ben lejjebb engedett ablakkal kellett menni, mert izzadtunk pólóban. A gyári leírás szerint -25 fokban 30 fokot tud az utastérben produkálni, és ez tökéletesen igaz.

Ha nem változott volna annyit azóta a világ, nem cserélném le, inkább kijavíttatnám Oroszhonban, esetleg kapna egy injektort, elektr.vezérlést, futómű-elem cserét, meg egy 5sebességes váltót, és szerintem még 10 évig simán elfutna. Az apró megszokott hülyeségei ellenére nekem rendkívül szerethető autó, sokkal több lélek van benne, mint a mostaniakban. Annyira együtt lehet érezni/élni vele, hogy örömautózásra jobbat nem is tudok elképzelni.

Hibalista

- Kb. 3 évente hátsódob-csere utángyártottra, egyszer leömlő utáni rész teljes csere
- Főfékhenger csőcsatlakozó tövek szétrepedtek
- Hűtőventillátor egy erősebb bukkanónál ledobta három lapátját
- Feszültségszabályzó, két napig ~20V-al töltött a generátor
- Karosszéria a folyamatos garázsban állás ellenére több helyen átrozsdált, 12éves korában a tető, csomagtartó és a hátsó ajtók kivételével a teljes burkolat kicserélve, azóta újra átrozsdásodott
- Első futómű kormányzó alkatrészei kikoptak
- Alapjárati takarékrendszer vezérlőreléje elromlott, karburátort hozzáállították
- A fűtés melegállító bowdenje kiszakadt a műszerfal-rögzítésből, melegre normálisan, hidegre csak a kesztyűtartó alatti csapot kézzel tologatva lehet állítani
- Fényszóró utstéri magasságállító bowdenje egyik oldalon elszakadt
- Helyzetjelző és/vagy tompított bekapcsolását jelző zöld lámpa kiégett
- Középkonzol mögötti légterelő lemez felső állást rögzítő pöcke kb 5év után letört

Ide hordtam szervizbe

Tóth László, karosszériás, Salgótarján

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1989
Kényelem (9) Használati időtartam 18 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 78700
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 1310 TX Következő autója? Honda City
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Nova 1981

További ítéletek (208 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)