Peroska a mindenes
Szöveges ítélet
A lényeg: mez?gazdasági vállalkozásban a terepjáró szerepét tölti be a család többi autója mellett. Tudom, hogy erre kitaláltak már alkalmasabb járm?vet (Niva, az is király!), de az nem megy 165-öt a kecskeméti elkerül?n, és sokkal többet eszik, valamint nagymamám ragaszkodott a tipushoz. Nem csodálom, Fater mesélte, hogy anno ´87-ben az el?z? kockával 160-nal csavart Németországban a pályán és nagyon élvezte, Fater meg csak hümmögött.
Off-road szolgálaton kívül jómagam szoktam otthonról elkötni kisebb-nagyobb utakra, és eddig sehol sem hagyott ott.
Miután megvettük rá egy-két hónapra elkezdte picit forralni a vizet, azt az els? szembejöv? Lada zseni megcsinálta potom pénzért, azóta semmi gond vele. Kicsit csörgött a motor, azt is megoldották: a vezérm?láncon kellett feszíteni. A gyújtáskapcsoló érintkez?inek szétolvasztása elkerülhet? lett volna: a beleberhelt els? ködlámpának elfelejtettünk adni egy relét és egy biztit. Egy ideig jól m?xött, csak aztán mégsem: elszállt a világítás. A szerel? röhögött egyet, és fillérekért ezt is megcsinálta.
Ez a hatalmas el?nye, amiért még mindig megvan: mindnet kibír!
Azt is kibírta, ha traktornyomban úgy elakadtunk, hogy a jobb kerekek a leveg?ben lógtak. Elég csúnya hangja van, amikor a kardán felfekszik és az alváznak nyomódva megfojtja a motort. Traktorral lejött, csak vissza kellett fúrni a bal-els? müanyag doblemezt, mert hátrafelé lehúzva az autót visszagy?r?dött.
Voltak benne már nemrég 25-en is. Egy gyerektáborban akadályverseny állomáspontját képezte. Feladat: a csoportból minél többen. Ennyi eddig a rekord. Akkor volt igazi lowrider. És a csomagtartó üres volt!
Nagyon jó kis masina, nagyon szeretem. Peroska névre hallgat, a Ferrari-piros színb?l adódóan. És (még) nem rohad! No jó! A küszöbnél kezd egy picit.
A fogyasztása sem egetver?. Városon kívül Békéscsaba-Balaton távon, ahol tudtunk 110-120, 2 személy cókmókkal 7,04-re jött ki. Ezt városban elég rendesen meg tudja fejelni, akár +6lityóval is, de akkor már igen lendületesen közlekedik.
Az egyetlen bibi vele az, hogy 1.6-os lévén elég rendesen elkérik a biztosításért a pénzt (ezért nincs az én nevemen:-). Ennyi er?vel 2.0-ás Omega is lehetne. Bár azzal nem forognék a búzatarlón minden szívfájdalom nélkül, ezzel viszont igen.
Valószín?leg kerül majd bele 2 márkaidegen ülés, mert ugyan nem tartom kényelmetlennek az üléseit, de a pilóta széke többször szorult hegesztésre és kezd elegem lenni bel?le. Bontóban meg nem lehet kapni lada ülést! Vagy csak nem vagyok elég kitartó, de egy f?thet?s Saab ülés ebbe se lenne rossz. Ja! F?tés! Vétel után vettük észre az ?sz beköszöntével, hogy valószín?leg a f?téscsap megadta magát, mert rohadt hideg volt a kocsiban, és cibálhattuk a kart, amennyit akartuk. Befekszik anyósülés elé, benyúl m?szerfal, cibál f?téscsapon bowden, reakció céró. Hmm... Majd kicseréljük. Ez volt 3 éve. Idén februárban más autót vontattam vele szerel?höz, és szóba jött, hogy nincs f?tés a Perosban. El nem tudom képzelni mit csinált, mert a f?téscsap teljesen szar, de azóta megdöglöm a kocsiban, olyan meleg van. Kellemes volt nyáron Balcsira menet a f?tés. A lábam 3 méretet dagadt, mire odaértünk. Csináltunk mi kereszthuzatot bal-els? - jobb-hátsó ablak letekerésével (jobb-els? beállt), de azért pusztulat volt rendesen. Most, hogy közeledik az ?sz biztosan nem cseréltetem ki a csapot. Majd talán tavasszal.
Addig is rójuk a kilómétereket... melegben.
Hibalista
- H?érzékel? gomba (500Ft falusi Lada szakinál)
- Gyújtáskapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 2107 | Következő autója? | nemtom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
