A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Nova (1981)

Nova 21053 5 seb. 1500 ccm 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható 1500-ös

Szöveges ítélet

Ez az az autó amire minden körülmény között számítani lehet. Az autót 2002-ben vettem, és kb 40000 km-ig semmi gondom nem volt az autóval. A fogyasztás baráti volt 7,5 l/100 km. Egy ráér?s napomon kipróbáltam, mennyire tudom levinni a fogyasztást. Az eredmény meglep? volt, 5,96 l/ 100km. Azért az hozzátartozik, hogy ez országúton kamionok mögött átlag 85-90 km/h tempó mellett sikerült produkálnom. Ezt a fogyasztást mégegyszer már nem sikerült elérnem, mert óhatatlan hogy ne menjek bele 1-2 el?zésbe. Országúton normális vezetési körülmények közt lehet tartani a 7 l körüli fogyasztást. Autópályán a magasabb tempó miatt (120-130 km/h) ez szintén megn?, de akkor sem megy 8 l fölé, köszönhet?en az 5. fokozatnak

Aztán eljött az ami minden autónál egyszer eljön, kijöttek rajta a kisebb kopási problémák. Ennek az autónak az az el?nye, hogy az alkatrészárai nagyon minimálisak, és könnyen beszerezhet?ek. S ha az ember tudja mi romlott el, pillanatok alatt javítható a probléma akár sajátkez?leg is.

A karosszéria egy igen gyenge pontja az autónak, ezért arra nagyon oda kell figyelni. Ezért is jó ha például a kerékjárati m?anyag dobok bennt vannak, mert így sokszorosára növelhet? az élettartam. A küszöbök és az alja sajnos szintén hajlamosak a rohadásra, de ezen is segíteni lehet egy jó vastag és több rétegben felkent alvázvéd?vel.

Ez az autó igénytelen, és számítani lehet rá bármikor, legyen dermeszt? hideg kinnt, vagy egy budapesti csúcsforgalom egy forró nyári napon. Igaz ekkor nekem 5x annyit jár a ventillátorom mint a többi autónak.

Történt egyszer, hogy hideg motorral nekiindultam a Tátra emelked?inek, és nem igazán kultiválta hogy kb. 20 mp járatás után padlógázt nyomtam neki egy igen tiszteletre méltó emelked?nek. Ellszállt a 3. hengerem (itthon derült ki, hogy szétrobbant egy gy?r?). Ennek ellenére - igaz kisebb teljesítménnyel - , gond nélkül el tudtam jönni vele még 350-400 km-t, s?t másnap még utánfutói kellett húzni! A fogyasztás igaz megn?tt, de a lényeg hogy nem kellett otthagynom, vagy autóment?t hívnom. Itthon nekiestem a motornak és a rossz hengerben dugattyút cserélve a többi hengert újragy?r?zve a javítás 12000 Ft-ban állt meg.

Nagyon meg tudja hálálni a tör?dést, igaz ehhez nem árt ha az ember azért ért egy keveset hozzá, és már a hiba kezdetén meg tudja oldani a problémát, mert nem szabad várni vele.

Kb. 1 hónapja (2005 év végén) az alapjáratom teljesen megsz?nt, csak szívatóval ment az autó álló helyzetben. A fogyasztásom is megn?tt ezáltal. Ezt a problémát a karbi megpucolásával és az elöregedett alkatrészek kicserélésével rögtön sikerült megoldanom. Azóta a fogyasztásom is visszaállt az eredeti értékre, vegyes fogyasztásban most 7,6 litert sikerült elérnem.

Ezt az autót semmi esetre nem cserélném le, mert legrosszabb esetben is egy komplett motorgenerál maximum 80000.- Ft lesz.
Hosszabb utaim:
Mo.-Ausztria-Svájc-Fr.ország-Németo.-Ausztria-Mo. (~3800 km)
Horvát tengerpart (Zadar) (~1700 km)
Lengyelország (többször is) (~900 km)


Igazából a szokásos olajcserén és légsz?r?cserén kívül 2 évenként a m?szaki vizsgára igényel kisebb felkészítést, azon kívül csak tankolom, és a többi autóhoz képest a kicsit magasabb fogyasztásért kárpotól hogy nem kell a több milliós vételárat kifizetni, és a magas szervízköltségekt?l sem kell tartanom.
Amit megyek vele éves szinten: kb. 15000 km. Ameddig ennél többet nem kell mennem, nekem ez az autó meg fog maradni.

S végezetül, rászántam magam egy komplett motorgenerálra (bár nem volt feltétlen szükséges még), s a vége 90000.- Ft lett (2006. jan. ez anyagár+blokkfúrás+komplett hengerfejmunka, a többi munka, saját és ismer?s). Remélem 80-90 ezer km-ig nem kell foglalkoznom vele motorikusan. A gyújtást kicseréltem teljesen elektronikusra a megbízhatóság növelése miatt. Most bárova el mernék indulni vele!

Hibalista

- h?t?gomba (többször is) 4-500 Ft/db
- f?t?ventillátor 2500 Ft
- termosztát (vételnél már rossz volt) 2500 Ft
- Gyújtáskapcsoló 3000 Ft
- 1 henger (saját hibából) 12000 Ft
- fékbetét garnitúra ~max. 5000 Ft
- f?tengelyszimering 500Ft+sok munka:)
-
-

Ide hordtam szervizbe

a szerel?kr?l inkább semmit... Többségük azt is kifizetteti ami nem is rossz rajta. Sajnos tapasztaltam:(

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Amit én csinálok abban bízom. Ismer?st?l tanács meg max egy kis segítség. S ha leáll, legalább tudom (sejtem:) hol a hiba.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? lada 21011 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Nova 1981

További ítéletek (208 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)