A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Nova (1981)

Nova 21053 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ladával a mai világban

Szöveges ítélet

20 éves koromban bennem is felmerült az autó-vásárlás gondolata, főleg, hogy a családunkban nem volt előtte autó. Már megvolt a C kategóriás jogsim is, (mostanában kezdem amúgy a D-t) úgy voltam vele, hogy mostmár tényleg időszerű.

A Lada típus választása eléggé adta magát, mert olyan kocsi kellett, amibe belefér a család, az anyagi lehetőségeim pedig behatároltak voltak, ráadásul, mivel egyetemre járok, ezért a fenntartása sem kerülhet vagyonokba. A Samara és a kocka között gondolkodtam, vásárláskor három kikötésem volt: 1.5-ös, 5 sebességes legyen és ne rohadjion sehol. Ez utóbbira azért is volt szükség, mert a vásárlás előtti napon kipakoltuk az évtizedes szemetet a garázsból, így oda be tudok vele állni, ha kicsit szűkösen is, de megoldom.

Amikor elkezdtem autókat nézegetni, akkor egész sokat láttam (kb. 15-öt), és egy Samarát ki is néztem magamnak, csakhogy eladták az orrom előtt. (Érdekes sztori volt ez is...). Ígyhát újabb körútra indultam, végül Budapesttől (itt lakom) 150 km-re találtam meg ezt a fehér kockát. Lenyűgöző állapotban volt, egy öreg bácsi használta, aki a legapróbb részletekre is odafigyelt, ha makulátlannak nem is mondanám, (egy 16 éves autó azért nem lehet szalonállaoptban, ha használták előtte), de mindenképpen gyönyörű volt. Ott eldöntöttem, nekem ez az autó kell. Másnap még megnéztem egy Samarát, de az messze nem volt ilyen szép, ígyhát hívtam este a bácsit és kialkudtuk a vételárat, ami mondjuk több volt, mint amennyiért egy ilyen autót meg lehet kapni, de az állapotára való tekintettel vállaltam ezt. Otthon egész nagy családi balhé robbant ki, amikor megtudták, hogy kocka Ladát szeretnék (persze, nekik csak a Samarát mondtam :D ), de hajthatatlan voltam. Egyébként azóta már kibékültek vele, teljesen. Tehát eljött a nagy nap, elmentem a kocsiért, kicsit remegő kézzel ültem be, nem volt egészen ismeretlen a keleti technika, de azért nagyon más, mint egy mai autó. Az első hét nagyon döcögős volt. Mindennnap mentem vele egy keveset, kb. mindennap csináltam is valami zűrt, ez az autó többet kapott abban az egy hétben tőlem, mint az előző gazdájától egész élete során... De az őrangyalka megmentett a balesettől.

Azóta összeszoktunk, és istenem, mennyire jó, hogy nem Samarát vettem. Az autó minden egyes részlete nagyon kedves nekem, a kéziszivató, a kattogós sebességmérő, a motorhang, a nehéz és óriási nagy kormány, imádom szemlélni letekert ablakokkal, kilógó kézzel a világot. A váltó és a hátsókerék hajtás pedig egyszerűen pótolhatatlan vezetési élményt kölcsönöz. Ami pedig a legjobb ebben az autóban, hogy úton-útfélen átkiabálnak megdícsérni, hogy milyen szép állapotban van, minden hónapra jut egy. Ilyenkor hízik a májam rendesen (na nem a piától :-) ). Az előző barátnőmnek meg iszonyatosan leesett az álla, amikor kiszálltam belőle a házuk előtt (igencsak jómódúak) :-))

A többi autóhoz képest nem szembetűnően korszerűtlen, azért nem is versenyautó. Persze, autópályán kicsit lassabb, mint a többiek, de én soha nem akartam izomozni és büntetni vele, ezért fel sem tűnik. A vége valahol 150-nél lehet, bár én 110-120-nál nem nagyon szoktam gyorsabban menni, így a fogyasztása is kedvezően alakul, meg a motor sem akar meghalni.

Egy darabig még biztosan nem lesz másik autóm, ha pedig egyszer majd veszek, akkor sem adom el a Ladát. Nekem szükségem van rá, hogy 60 évesen átszellemült arccal, a kéziszivatóval játszadozva mehessek egy kört vele a háztömb körül :-) (persze sokkal többet nem, mert ha ilyen ütemben nőnek a benzinárak, többet fog érni a benne lévő benzin, mint az autó).

Hibalista

- Eddig csak a szelpszár szimmeringek, szelepfedél tömítés, ékszíj. Ezek csak párszáz forintos tételek, nem nagy ügy.

Ide hordtam szervizbe

Mivel rengeteg ismerősömnek volt korábban ilyen kocsija, ezért a javításokat mindig valakinél meg tudtam oldani, a legfontosabb szempont is teljesült (hogy ott lehettem az autó mellett, láthattam, amit csinál).

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1992
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 84000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Nova 1981

További ítéletek (208 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)