Lada 2107 a pénznyelő kedvencem :)
Szöveges ítélet
2005ben megvettük első autómat, egy lada 2107 est. Mikor megvettük, még a gyári festés volt rajta, igaz 1 kicsit meg volt kopva, és a bal eleje 1 kicsit meg volt nyomva, de ez szinte semmiség volt a többihez képest. Jó állapotba volt nagyon, full széria, nem volt széthajtva.
Aztán hamarosan jöttek elő a hibák, először a gyújtótrafó adta meg magát, majd a gyújtáskapcsoló, és szépen lassan sorba jöttek a dolgok, mint már ugye ladánál megszokott. a gyertyákat is ki kellett cserélni, mert hol ment, hol nem ment benne 2 henger, utána rendbe jött a gyertyacserét követően. Aztán elkezdtem hajtogatni őt, tesztelgettem mit megy, és 1 re inkább jöttek elő a hibák. hol a gyújtást kelett csinálni, aztán már a karbit komplett kicserélni.
Volt, hogy meghajtottam este munkából hazafelejövet, és az ütő vízpumpa szíjtárcsa miatt leesett az éxíj, és legőzölt a motor. A generátor is utána már nem sokáig birta, kiégett az egész generátor úgy ahogy van, de szerencsére nem tett kárt másba.
Ahogy kicseréltem a generátort a vízpumpát nem, és megint 1 meghajtást követően leszakadt az éxíj, és valami tönkre ment az elektronikában, és hiába fordítottam el, és vettem ki a gyújtáskapcsoló kulcsot ugyanúgy ment tovább a motor,kapta a töltésről a gyújtást. akárkitől kérdeztem senki se tudta mi lehet a baja, és hiába cseréltem biztosítéktáblát, satöbbit, semmi, ezért bekötöttem 1 relét a töltéshez, így ha elfordítom a kulcsot leáll, mint normális autóknál szokás.
Majd telt múlt az idő, és jöttek rá tuning dolgok, a régi öreg gyári helyett. például a kopott gumik helyett jött rá a zsír új alufelni, a szétrohadt gyári kipu helyett jött rá a rozsdamentes acél 50-es rendszer, és le lett sötétítve a hátsólámpa, és a gyári halványka lámpát kipótolta 4 darab szúrófény. amikor megcsináltam egyedül nekem volt ilyen a városban, most már, hogy látták mindenki így szaladgál, nem tom miért jó leutánozni mást, inkább találnának ki ők is újat, persze nem nagyképűsködni akarok, csak idegesít, hogyha csinálok valami újat, és 2 hét múlva már mindenkinek az van, persze szerintem mindenkit idegesítene, ha veletek történne ez.
De mind1, nem is ez a lényeg.az a lényeg, hogy időközbe már tettem rá tuning dolgokat, és fölújítottam rajta szinte mindent. A festést nagyon nem szereti a kocsi, akárhogy, és akármivel fessük mindig foltos lesz, vagy matt, vagy valami, de majd a tavasszal külföldön fogom átfestetni, és homokszóratni előtte az egészet. erre a ladára nagyon sok pénz ment rá, minden pénzemet fölemésztette például:(
komplett fékcsere 56ezer ft,
gyűrűzés, vezérmű csere 50.ezer ft,
alufelnik 110ezer ft,
50 es rendszer 25 ezer ft.
elektromos gyújtás(azóta nincs vele semmi probléma) 6000ft ,
generátor 20 ezer ft, és még sorolhatnám holnapig, ami rálett költve, de kb már lassan beleugrik az 1.5 millióba.
Nemrég vettünk egy másik autót is, ami jó nagyon + minden, de ez volt az első autóm, és egy évben születtünk, tehát nagyon szeretem, és nagyon ragaszkodok hozzá. és bármi pénzem van azt ráköltöm ladára, és volt úgy, hogy 2 napon át folyamatosan szereltem, és nem untam, csináltam, csakhogy jó legyen, és működjön rendesen, most is munkásruhában ülök a gép előtt, most cseréltem benne olajat, és AC pumpát(megint), meg olajnyomás gombát, ami mellesleg az elmúlt 8 napban 6 ment tönkre belőle, vagy eresztette az olajat, vagy nem reagált semmire se, vagy folyamatosan világíttatta a lámpát. Jó kis autó ez, idén ősszel szerintem meglepem őt egy téligumi garnitúrával is.
Remélem nem lesz semmi baja, mert nem rég adtam el a rallys ladámat , hogy megbírjam csinálni ennek a motorját, és futóművét. nah, asziszem erről ennyit, nem írok többet, így is hosszú végigolvasni. Jó ladázást mindenkinek!
Hibalista
- AC pumpa(10-15 kilométerente) - karburátor komplett - gyűrűk elkoptak - generátor kiégett - vízpumpa eltört - szelepek,vezérlés, szelpszár szimering,komplett vezérlés - gyújtás(gyújtótrafó, megszakító, kondi, kábelek, gyertyák) - kipufogó - fékek - gömbcsukló, kormánymű - hűtő kirepedt a -20 fokba(tesco gazdaságos fagyálló, ne vegyél olyat!!!) - hűtéscsövek(szétmarta a tesco-s fagyálló) - kardántengej. - égők,tolatólámpa kapcsoló - ablakfelhúzók - ablaktörlő 1 es fokozat - és még sorolhatnám holnapig
Ide hordtam szervizbe
többnyire magamnak csináltam a gyűrűzést is + mindent, csak tóth tibihez vittem el stroboszkópos gyújtásbeállításra, és fater ismerőséhez a hűtőt megheggesztetni
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 168000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | nem akarok semmitse, nekem ez kell |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
