korrekt autó
Szöveges ítélet
Nemrég vettem de gondoltam írok pár sort:)
A vásárlásnál egyértelműen Lada volt a cél azon belül is egy 1500-ös 2107-es. Lehetőleg gyári állapotban.
2-3 hónap keresgélés után sikerült is egy nagyon jó álapotban lévőt találnom korrekt áron. Egy 1990-es, gyári fényezésű (egy két kissebb karcolás van rajta) rohadás mentest köszönhetően a werling doboknak és az új korában elvégzett alváz és üregvédelemnek.
Minden eleme gyári. A motorban 50e km volt mikor megvettem.
Pár apró hibája volt mint például a kuplungot Ladához mérten is nehezen lehetett kinyomni, és a motortér is eléggé olajos volt.
Késöbb az első 1000 km megtétele után be is igazolódott a gyanú h a hátsó főtengelyszimering hibája miatt olajos a motortér, és jelentős az olajfogyás (1000km/6deci).
Így hát életében először leszedtük a váltóját, és ha már ott jártunk a főtengelyszimering mellett kuplungtárcsa is cseréllve lett, emellett a nyelestengely csapágynak is volt egy pici hangja így hát ha már szét van szedve akkor az is csere a szimeringjével együtt.
Az összerakás után az olajfogyás gyakorlatilag 0ra mérséklődött és a kuplung nehezen működése is megszűnt:)
Ezek után nem volt hiba a kocsival, csak a fűtsécsapot kellett cserélni mert csöpögött.
Az autó a négyes váltó ellenére egész jól fogyaszt. (diffi áttétele a leghosszabb 3,9-es) Országúton 90km/h-val 2 személy csomagok nélkül 6,2liter/100km. 4-5 személy telepakolt csomagtérrel 90-100-as tempóval 6,5.
Városban általában egyedül járok nyugodt tempóval, dugók nincsenek így max 8-ba megáll.
Meg vagyok vele elégedve, remélem még sok km-t rakok bele:)
UPDATE:
2008.10.16.
A 2008 szept. 28-as Tatabányai Ladatalin sikeresen nyert az autó egy aranyérmet a "legszebb gyári festés" kategóriában.
Ugyan itt sikerült hozzájutnom 4db 15"-ös Lancia alufelnihez amik majd tavasszal kerülnek fel a gépre, jelenleg polírozásra várnak.
Ezenkívül az autó megjárt egy jó kis erdélyi túrát velem és a haverokkal együtt. Semmi baj nem volt vele csak tankolni kellett. Azt se sokat, sőt.
Íme a fogyieredméynek széria 1.5-ös autóval: (4-es váltó, 3,9-es diffi)
Mosonmagyaróvár-Berettyóújfalu [1-es út, Pesten át, 4-es út néhol autóút 110-es szakaszokkal]
6,29liter/100km
Berettyóújfalu-Nagyvárad-Kolozsvár-Szász Régen-Gyergyószentmiklós-Csíkszereda [főúton kint 100-al lehet menni, jó kis szerpentines szakaszokkal tűzdelve=> gyári motorféküzemi takarékelektronika rulez :) ]
5,99liter/100km
Ottani egynapos mászkálás minden felé nevezetességekhez [ebben volt egy 40km-es durva szerpentines rész ahol toltam neki ami a csövön kifért 5000-ig forgatva mindíg. Telitank után az első 80km-re már 3/4-edet mutatott a tank, szerencsére a maradék normálisan vezetős 450km visszajavította]
7,095liter/100km
Hazaút: Csíkszereda-Marosvásárhely-Torda-Kolozsvár-Nagyvárad [rohadt nagy forgalommal]
6,51liter/100km
A maradék Nagyvárad-Mosonmagyaróvárt nem tudom pontosan mert itthon már nem tankoltam rá de mutató szerint (ami meglepően pontosan mutat minden tartományban-Klasszik Ladáknál ez csoda kategória :) ) olyan 6,5körül lehetett az utolsó etap is.
A túra elött került bele egy új légszűrő ami 600ft-os kiadás volt.
UPDATE:
2009.05.20.
Az autóval azóta sincs semmi probléma.
Minden hozzányúlás nélkül kapott új műszakit és zöldkártyát.
Ezután felkerültek a 15"-os alufelnik, elöl fehérítve lettek a lámpák, kapott fehér oldalindexet, hátra pedig kristálylámpát.
Ezen kívül egy UIS utánporlasztó lett beszerelve ami elektromos vezérlést kapott. Plusz egy nagyobb teljesítményű gyújtótrafó lett berakva a hozzá tartozó elektronikus egységgel.
Hibalista
- - fűtéscsap 1400,-
- - hátsó főtengelyszimering 600,-
- - nyelestengelycsapágy 2700,-
- - nyelestengelyszimering 400,-
- - váltótömítés készlet+kipuf. tömítés 900,-
- - kuplungtárcsa 3750,-
- - légszűrőbetét 600,-
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Szerelő nem nyúlhat hozzá! :)
Természetesen minden otthon lett javítva.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Lada Kalina TMS 4wd Turbo :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
