A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Nova (1981)

Nova 2107 1500L 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

korrekt autó

Szöveges ítélet

Nemrég vettem de gondoltam írok pár sort:)
A vásárlásnál egyértelműen Lada volt a cél azon belül is egy 1500-ös 2107-es. Lehetőleg gyári állapotban.
2-3 hónap keresgélés után sikerült is egy nagyon jó álapotban lévőt találnom korrekt áron. Egy 1990-es, gyári fényezésű (egy két kissebb karcolás van rajta) rohadás mentest köszönhetően a werling doboknak és az új korában elvégzett alváz és üregvédelemnek.
Minden eleme gyári. A motorban 50e km volt mikor megvettem.

Pár apró hibája volt mint például a kuplungot Ladához mérten is nehezen lehetett kinyomni, és a motortér is eléggé olajos volt.
Késöbb az első 1000 km megtétele után be is igazolódott a gyanú h a hátsó főtengelyszimering hibája miatt olajos a motortér, és jelentős az olajfogyás (1000km/6deci).
Így hát életében először leszedtük a váltóját, és ha már ott jártunk a főtengelyszimering mellett kuplungtárcsa is cseréllve lett, emellett a nyelestengely csapágynak is volt egy pici hangja így hát ha már szét van szedve akkor az is csere a szimeringjével együtt.

Az összerakás után az olajfogyás gyakorlatilag 0ra mérséklődött és a kuplung nehezen működése is megszűnt:)
Ezek után nem volt hiba a kocsival, csak a fűtsécsapot kellett cserélni mert csöpögött.

Az autó a négyes váltó ellenére egész jól fogyaszt. (diffi áttétele a leghosszabb 3,9-es) Országúton 90km/h-val 2 személy csomagok nélkül 6,2liter/100km. 4-5 személy telepakolt csomagtérrel 90-100-as tempóval 6,5.
Városban általában egyedül járok nyugodt tempóval, dugók nincsenek így max 8-ba megáll.

Meg vagyok vele elégedve, remélem még sok km-t rakok bele:)

UPDATE:
2008.10.16.

A 2008 szept. 28-as Tatabányai Ladatalin sikeresen nyert az autó egy aranyérmet a "legszebb gyári festés" kategóriában.
Ugyan itt sikerült hozzájutnom 4db 15"-ös Lancia alufelnihez amik majd tavasszal kerülnek fel a gépre, jelenleg polírozásra várnak.

Ezenkívül az autó megjárt egy jó kis erdélyi túrát velem és a haverokkal együtt. Semmi baj nem volt vele csak tankolni kellett. Azt se sokat, sőt.
Íme a fogyieredméynek széria 1.5-ös autóval: (4-es váltó, 3,9-es diffi)

Mosonmagyaróvár-Berettyóújfalu [1-es út, Pesten át, 4-es út néhol autóút 110-es szakaszokkal]
6,29liter/100km
Berettyóújfalu-Nagyvárad-Kolozsvár-Szász Régen-Gyergyószentmiklós-Csíkszereda [főúton kint 100-al lehet menni, jó kis szerpentines szakaszokkal tűzdelve=> gyári motorféküzemi takarékelektronika rulez :) ]
5,99liter/100km
Ottani egynapos mászkálás minden felé nevezetességekhez [ebben volt egy 40km-es durva szerpentines rész ahol toltam neki ami a csövön kifért 5000-ig forgatva mindíg. Telitank után az első 80km-re már 3/4-edet mutatott a tank, szerencsére a maradék normálisan vezetős 450km visszajavította]
7,095liter/100km
Hazaút: Csíkszereda-Marosvásárhely-Torda-Kolozsvár-Nagyvárad [rohadt nagy forgalommal]
6,51liter/100km
A maradék Nagyvárad-Mosonmagyaróvárt nem tudom pontosan mert itthon már nem tankoltam rá de mutató szerint (ami meglepően pontosan mutat minden tartományban-Klasszik Ladáknál ez csoda kategória :) ) olyan 6,5körül lehetett az utolsó etap is.

A túra elött került bele egy új légszűrő ami 600ft-os kiadás volt.


UPDATE:
2009.05.20.

Az autóval azóta sincs semmi probléma.
Minden hozzányúlás nélkül kapott új műszakit és zöldkártyát.
Ezután felkerültek a 15"-os alufelnik, elöl fehérítve lettek a lámpák, kapott fehér oldalindexet, hátra pedig kristálylámpát.

Ezen kívül egy UIS utánporlasztó lett beszerelve ami elektromos vezérlést kapott. Plusz egy nagyobb teljesítményű gyújtótrafó lett berakva a hozzá tartozó elektronikus egységgel.

Hibalista

- - fűtéscsap 1400,-
- - hátsó főtengelyszimering 600,-
- - nyelestengelycsapágy 2700,-
- - nyelestengelyszimering 400,-
- - váltótömítés készlet+kipuf. tömítés 900,-
- - kuplungtárcsa 3750,-
- - légszűrőbetét 600,-
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Szerelő nem nyúlhat hozzá! :)
Természetesen minden otthon lett javítva.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1990
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Lada Kalina TMS 4wd Turbo :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Nova 1981

További ítéletek (208 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)