KockaZsiguli - 21043
Szöveges ítélet
Az autót édesapám vásárolta 1991-ben 2 évesen mindössze 1500km körüli futásteljesítménnyel 1 kertész ismerőstől, akinek túl kicsi volt a cipekedéshez. Az ismerősnek pedig osztrák rokonok vették ez az oka annak h 1500ös motorral illetve 5ös váltóval rendelkezik(itthon csak ´92-től raktak kombiba 1500ös mocit, 5ös váltót meg csak ´94től...). Kezdetben árubeszerzéshez használta édesapám: Győrből Pestre járt vele ruhákért kb. 1évig utána pedig 9 évig piacozás volt a sorsa (kb. 3-400kg terheléssel nap mint nap). 2001-ben aztán befejeződött a piacozása: feleslegessé vált, úgy döntöttük eladjuk. Ám már ebben az időben is csak mélyen áron alul vásárolták volna meg és azok is a keleti országrészből (győriek vagyunk). Aztán édesapám meggondolta magát(ebben benne volt az én unszolásom is). Hasznos is lett ez a döntés: a rokonságban 2 építkezést is végigcsináltunk vele (vonóhoroggal is rendelkezik). A culágerkedés után kapott egy új fényezést is. 2003-tól a sógorom használta munkába járáshoz(ő teljesen közömbös a kocsihoz, illetve nem, mert tarthatom a garázsukban:) ).
2006augusztusában aztán megkezdtem utcai használatát, a barátaim legnagyobb örömére akiket már sok éve untattam a Lada témakörrel. Mivel előtte is vezetgettem már a vasat nem ért váratlanul a nehéz kormányzás illetve a határozottságot igénylő fék.
2007 tavaszán, nyarán sok helyet megjártam vele, többek között a Balcsit 3 alkalommal illetve 1 horvátországi edzőtábort is, ami győrtől 900 km-re a bosnyák határ közelében a tengerparton (Splittől 160km-re délkeletre) volt. Természetesen az út előtt elvittem a szerelőhöz, de ő azt mondta h semmi olyan látható baja nincs ami miatt megállna. Így is lett: a legcsekélyebb hiba nélkül elvitt, illetve visszahozott minket, a sok "szakértő" ismerős("le fogtok robbanni!!!") álláspontját megcáfolva teljesített 110-120as utazóval, (7,1 literes fogyival)
Nem mondom hogy elfogulatlan vagyok, de alapvetően egy megbízható autó, aminek ha megadjuk azt a nem túl sokat amit kér, nem fog útszélén hagyni(ahogy minket se hagyott soha)
Update: 2008.10.21.
Nos az autóba repült pár ezer kilcsi, eléggé bulis nyara volt! volt még egy horvát túránk is, mely most rövidebb volt a tavalyinál kb 1800km oda-vissza+ mászkálás ott (pag sziget). Volt még néhány Balcsi meg egy Szeged is, de a legcsekélyebb hiba nélkül! Vagyis a horvát utunk során előfordult egy hatalmas, szinte orvosolhatatlan hiba, mely a tovább haladást kockáztatta: lehalt a kilóméteróra :D Ennek az volt az oka, hogy a 20éves km spirál meghajtó, mely a váltó oldalában van, kissé eresztette már az olajat, gondoltam kicseréltetem. Ez meg is történt, bár Karcsi bá jelezte, hogy szerinte tök felesleges, mert annyira nem szórja az olajat. Na a cserealkatrész kb 600Km t bírt, és ez teljesen jellemző a silány utángyártott turbófospisztoly alkatrészekre! csak gyárit, csak oroszt, csak cirill betűst! Esetleg FIAT alkatrész! Ez után már sját kezüleg visszaraktam a régit, hibátlan! Egyéb baja nem volt, a horvát túrát 4személy+csomagok, 110 es átlaggal, 7,1 l es fogyival díjazta... ismét! Még megmaradhat... :D
Ui.: az olajat még most sem (155000km) eszi.
Hibalista
- vízpumpa, kuplungszerkezet, gömbcsuklók, karburátor egyes tartozékai(mágnesszelep-1300Ft), lakatolás, fényezés, golyóscsap, hűtőforrasztás (réz, tehát javítható), km spirál meghajtója
Ide hordtam szervizbe
Karcsi bá, Győr, Kossuth utca vége. Mindenkinek ajánlom, becsukott szemmel szereli, már a telefonhíváskor tudja mi a baja, és ami a legfontosabb: feleslegesen nem cseréli le a még jó eredeti alkatrészeket, csak ha tényleg rossz, vagy ha rossz lesz...
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nyári Ferenc, Győr- Ménfőcsanak
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 17 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 156000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 601 s | Következő autója? | Mellé bármi helyette semmi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
