Ifjú család VÉN de HŰSÉGES és JÓ öszvére
Szöveges ítélet
Nem elhivatottságból írok!!!
Fiatal huszon éves családos apa vagyok már. Mindig azt mondtam, hogy nekem rohadó benzintemető nem kell. Hiába ez a vágya minden fiatalnak. De aztán mégis ez lett...
Fater keresett egy olcsó igénytelen munkás autót a trabi helyett, mert azt már elég rendesen ba..gatták a zöldkártyán. Ez lett belőle... Egy tata tartogatta a garázsában hétvégi autóként. Ennek ellenére meg volt imitt- amott nyomogatva és szakszerűen rá is volt fújva hasonló színű sprayel. Ennek ellenére még jól nézett ki! A rozsda is kerülte míg nála volt. 88-óta az autóba kemény 36,000 km-t taposott, városban szígorúan csak 3.-al!!! Faternál kb 1,5 évet állt az udvarban, mert ő SOKALTA a 6,8-as fogyasztást hosszú távon (most hosszú távon 7,5-8 liternél többet nem eszik gázból). Erre én vettem át tőle 150,000ft-ért. Bele rakattam a gázt 98000-ért és azóta hűségesen szolgál.
Egyszer hagyott cserben, akkor is a szerelő hibázott, mert a generátor szíj csere után össze szaladtak a vízpumpa csapágyai. Plusz egy hideg ősz napon naívan feltekertem a fűtést menet közben, erre szépen beereszettt a csap kb 2 liter vizet a lábamhoz. De ahogy elzártam a csapot és kitereltem a párát már mentem is tovább.
Cserélve szinte csak a kopó alkatrészek voltak. Plusz a kézi fék kar mert az az évek alatt elhajlott és már nem akadt be a ricnibe.
A gáz beszerelését egy szűk év alatt megspóroltam a benzin-gáz különbségen.
Bejártuk vele a Mátrát egy tucatszor, igaz a nagyobb emelkedőkhöz érve 3.-nál feljebb nem nagyon kellett váltani.
Rendszeresen vitt Komárnoba is fagyban, ködben, hőségben.
A futót is gond nélkül ráncigálja bármikor, és egy univerzális ganyi tetőcsomagtartóval is bármit el visz a tetején (kihúzhatós heverő, sarokülő).Télen azért jó vele ,,kilinccsel előre,, hülyülni!!! :)
Első családi autónak éppen olyan jó mint fiatal hülyegyerek csapatós járgányának vagy éppen költöztető, sittet hordó öszvérnek! Egy a lényeg szerintem... Nem kell szétforgatni a motort, a padlólemezig nyomni a gázt és akkor a világból ki lehet hajtani.
Most járuk meg vele Szegedet. Mentünk vele 400 km-t és nem ette meg a beletankolt 33,75l gázt 90km/h-s sebességnél!!!
Szóval még mindig jól fogyaszt nem folyik nem csepeg nagyon sehol, csak a ragya kezd már kijönni rajta a küszöbök mentén.
Nem bántam meg, hogy Ladát vettem! Olcsó fenttartani, meg van hozzá minden rögtön a sarkon, a parkolóban is javítható.
Ja és, hogy a csapatós hülyegyerekeknek is írjak valamit... Még mindig akasztja a 160-as órát!!! Igaz 90-100 felett már elég zajos, de melyik Lada nem. :)
Hibalista
- Talpasok cserélye:12000/4db +5000 Munkadíj - Kézifékkar: 4500 + a két kezem - Feszszabályzó jav.: 5000 - Komplett kipufogó csere Y-tól: 12,000 - Fűtés csap: 1800 - Vízpumpa csere a szerelő miatt + ventilátor lapát: kb 7500 - 2x kuplung munkahenger: 2500/db - 50cm benzincső: 1250
Ide hordtam szervizbe
Csurgó István, Mezőtúr. A Ladához bármit bármikor megszerzett ha már neki nem volt raktáron! Mindig jól, gyorsan és olcsón dolgozott.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Nagy Laci, de ő már feladta az ipart.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 61527 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még nem tudom, de biztosan az is gázos lesz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
