Hálás családi kocka! Imádjuk!
Szöveges ítélet
1994-ben nyáron vettük. Mivel még középiskolás voltam nem tudtam édesapámmal menni a vételre. 1 dolgot bántunk meg, hogy nem vártunk inkább egy hetet egy 5 sebességre, dehát a fater belesett ebbe a ritka "bézs" Lada színbe, megvallom nekem is tetszik.
Ez egy családi autó, mindig elvitt bennünket oda ahová kellett. Alig vártam, hogy vezessem amint megkaptam a jogsimat. Talán a kisebbség miatt is vesztett a márka a presztízséből, de szerintem ha törődik vele az ember igen olcsón fenntartható megbízható társ. Fogyasztása kb. 7,5-8,5 között ingadozik. Most fogjuk majd beszereltetni az ún. UIS-orosz csoda- magyar továbbfejlesztését, meglátjuk hogy alakul. Sose volt nagyon hatjva/meghajtva, ha igen az csak én voltam! :-) 158-et mentem vele egyszer tovább nem mertem nyomni, meg egyébként is a Suzuki Swift-es akit épp előztem az egyenesben már eléggé idegbeteg volt, hogy el akarok mellette menni és nem tud jobban gyorsulni ő sem...:-)
A húgom is ezen tanult meg vezetni. Szőke nő létére imádja!(vicc volt senki ne vegye magára) Teljesen beleszerett, pedig eleinte a kuplung csúsztatása nagyon szarul ment neki. Mostmár meg már azon megy a vita, hogy kié lesz a kocsi ha veszünk újat! :-) Rozsdát sajnos már látott, ezért volt a küszöbcsere. Még hátul van egy két rozsdaopötty, de szerintem már nem kezelgetve lesz, hanem inkább kilakatolva és újrafestve.
Mindenki imádja a családban, anyámat kivéve mert mind a mai napig csak neki nem tetszik a színe! :)
Hibalista
- Ami volt:
- - kuplung munkahenger 1db (sajna beesett néha, dehát 8 év után nem csoda) :)
- - AC pumpa (membránszakadás 2 alkalommal) ,? HUF
- - fűtő ventilátor motor (1 db) 3000Ft
- - gáz bowden elszakadt 1x-er (1db) 1.000 HUF
- - kipufogó rendszer (6 évet kibírt: 13 000 HUF
- - gyújtáskapcsoló csere - 7.000 HUF
- - 11 évesen ki lett cserélve a két küszöb a tovább rozsdásodás elkerülése végett - 20.000 HUF
- - szivatóbowden 1 db (nevetségesen olcsó volt)
- Több nem jutt eszembe. De olyan nagy gond nem volt vele. És öszvissz 1x-er robbantunk vele a gázbowden szakadásakor! Még a kuplung beesése is olyan volt, hogy ki tudtuk piszkálni a lábunkkal és kibírta hazáig! :-)
-
- Ami még hátravan:
- - műszerfal kezd szétrepedni 10 év után (flokkoltatás mellett döntött a család, az új túl drága(kb 25e lenne) nem éri meg!)
- - a bal első és bal hátsó ablakok tekerőrudazata eltört és beestek az ablakok+ kb. 2 évenként tekerőke csere, de csak hátul! (házilag 1x megforrasztva, most a csere mellett döntöttünk, nevetségesen olcsó ára miatt)
-
Ide hordtam szervizbe
Egy jól bevált 35 év körüli faszi. Eddig minden OK volt vele! Olcsón és jól dolgozik és ezt amikor csak tehetjük egy kis borravalóval díjazzuk! :-)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 135000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 2101 | Következő autója? | Lada Kalnia vagy Lada110 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
