Ezeröcsi - A GÉÉÉÉÉÉP
Szöveges ítélet
A kezdetek
Az autó 2007 augusztusának végén került hozzám. Első autóm egy Goll GTI 16V volt, de azt már egy hónap után megbántam, hogy megvettem, annyi volt vele a baj. A Ladát meg mindig is szerettem, a mamáméknak volt egy 1300-as kocka, abba is beleraktam vagy 10000 km-t, és nem is nagyon volt azzal se gond, de az álmom egy ezeröcsi volt. A neten találtam egyet, egy idősebb fószeré volt, aki állítólag a második tulaj, és az autóban 112000 km volt. Ezeknek megfelelően is nézett ki, és nem is gondolkoztam, hogy megvegyem-e vagy ne, mert friss műszakival és zöldkártyával is csak 186000 Ft-ot kellett adni érte. A bordó szín annyira nem tetszett, és nem tetszik ma sem, de a belseje az igen, mert minden fekete színű, és nincsenek kiülve az ülések, minden szép állapotban van. Apróbb hibái voltak minden téren: a fényezésen apróbb javítások, nem működött a fordulatszámmérő, a fogyasztásmérő, az ablakmosó és az ablaktörlő szakaszos üzeme, valamint nem nyitott a második torok.
Elkezdődik a használat
Először a karbin segítettünk, nyitott a második torok, és egyből többet kezdtem vigyorogni kigyorsításoknál :) Az addigi 27 mp-es 100-as sprint helyett 14,9 mp kellett már csak neki, hogy felgyorsuljon, és a 125 km/h-ás végsebesség is 160-ra emelkedett. Aztán végül az a karbi le lett cserélve, mert a gázpedál egy bizonyos helyzeténél mindig megtorpant, és egyszerűen nem lehetett vele normálisan menni. Szerencsére, az előző tulaj adott hozzá pár tartalék cuccot, és láss csodát, volt közte egy karbi is, ami ha nem is kifogástalanul, de jobban működik. Így kb. ugyanúgy megy, csak egy kicsivel kevesebbet fogyaszt. Hogy a külcsínen javítsak, a Golfról maradt 15 colos és egyébként az autó színéhez tökéletesen passzoló alufelnit raktam rá (előre nem mentek fel símán, a közepéből ki kellett esztergálni körbe kb 1,5 mm-t), amikre 195/50-es gumik mennek fel, így az úttartás és akanyarsebesség is sokat javult, de nehezebb kormányozni, és a nyomvájús utat jobb vele minél messzebb elkerülni. Hát igen, valamit valamiért. Sajnos a tél nem múlt el nyomtalanul a kasztnin, köszönhetően annak is, hogy a széles nyári gumikat hagytam fenn, és súlyt se raktam be hátra, sérült a bal elején, a lámpa mellett, az utasoldali első ajtó, valamint mindkét lökhárító. Ezen hibák kijavítása jelenleg is tart. Közben eljött az első olajcsere ideje, 10000 km után Agip olaj került bele, valamint be lettek állítva a szelepek. Szereztem egy bontott műszerfalat is, és most már minden mér, illetve minden ellenőrző lámpa világít. Időközben hangcucc is került bele: a kalaptartóba bele lett vágva egy pár MNC Devil oválhangszóró, a hátsó ülés alatt pedig el lett helyzeve egy erősítő, ami a csomagtartóban található Jensen subcsövet hajta, úgyhogy most már a muzsika is szépen szól a Sony mp3-mas autórádióról. A futőmű szarul állt, úgyhogy ki kellett cserélni a jobb belső összekötőt, a közbenső összekötőt, mega talpas gömbfejeket, utána elvittem futóműbeállításra, és jobb, mint valaha. Aztán nemrég megint olaj lett cserélve, most Castrol GTX-et kapott, ez úgy tűnik, jobb, mint az előző.
Napjainkban
Szóval jelenleg itt tartunk. 23000 km-t raktam bele 8 hónap alatt, és az eddigi tapasztalatok nagyon kedvezőek. Egyelőre nem költök rá többet, és nincs is semmi baja. Nemsokára megy karosszériáshoz, valamint megpróbálok bontott, de szép állapotban lévő lökhárítókat szerezni. Az antenna egyelőre csak oda van rakva a kalaptartóra, azt is fel kellene rakni a tetőre, valamelyik hétvégén neki is fogunk.
Fogyasztás, menetteljesítmények
Mindenki azzal riogatott, hogy rengeteget fog enni, mivel nem gázos. Nos, biztos vagyok benne, hogy a sima 4 sebességes Ladák, főleg ha nincs karban tartva a motorjuk, akkor sokat tudnak enni, de az enyém 5 sebességes, és jó műszaki állapotban van, és ha hosszú távra megyek vele normál tempóban (90-100), akkor akár 7,5 liter benzinnel is beéri 100 km-enként, de 120-as tempó körül is megelégszik 8 literrel. Egyébként 162-t mentem vele eddig, azt is negyedikben. Hallottam már, hogy a faszább Ladák elmennek akár 170-180-at is, de egy az, hogy én még nem ültem ilyen autóban, és csak azt hiszem el, amit látok, a másik meg az, hogy ezzel is nagyon meg vagyok elégedve, és a 160-at is eddig csak kétszer próbáltam ki, mert eltántorít, hogy 4.-ben 6000-et, 5.-ben meg 5000 forog a moci 160-nál. Egyébként 100-nál 5.-ben 3250 a fordulatszám. A gyorsulás nem egetverő, de sztem a 15 mp-es gyorsulás már elég jó. Gyorsulgatni nem nagyon szoktam vele, de a legtöbben lebecsülik ezeket az autókat, és ez miatt nem egy embernek okoztam már meglepetést.
Belső tér
Fekete az egész kárpitozás, és szép is még, látszik, hogy használva van, de vigyázok rá, amennyire tudok. Kényelmesnek nem mondanám az autót, de megszokás kérdése. A kormány elég nagy méretű, de a helyzete is elég rosszul van kialakítva, csakúgy mint a pedáloké. Az első ülések kényelmesnek mondhatóak, a hátsó túl puha. Hely aránylag van benne, de mondjuk össze se hasonlítható a nyugati autókéval, mondjuk nem is akarom, mert nekem ez így jó :) A csomagtartó elég nagy, mondjuk én nem szállítok benne naponta 5 cementeszsákot, de elég sok minden elfér benne.
Terveim
A távlati terveim között szerepel, hogy ha anyagilag megengedhetem magamnak, akkor kap egy teljes fényezést (a metálfeketébe vagyok belebolondulva), a felniket lefestetem fehérre, illetve egy szép és jó hangú kipufogódobot is szánok rá, esetleg egy szolidabb hátsó szárnyat. Aztán majd meglátjuk, mi lesz belőle.
Hibalista
- Csak a fűtőventillátor romlott el, mondjuk az pont télen a legnagyobb hidegben, de azt csak ki kellett szedni és megtisztítani. ezen kívül csak apróbb meghibásodások vannak.
Ide hordtam szervizbe
Általában az egyik haverom csinálja, amit kell rajta, a beceneve HungaroLada, sztem ezzel mindent elmondtam :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Golf II GTI 16V | Következő autója? | Mitsubishi Lancer Evo 9 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
