Egyszerű, mint a satu, de sose esik szét
Szöveges ítélet
Mindig is szerettem volna egy kockát.
Nem kis mértékben befolyásoltak azok a példányok, amelyek a különböző ralibajnokságokban futnak: elhatároztam, hogy nekem is kell egy olyan. Utcára.
Nosza, elindultam vásárolni, a kezemben 400.000 pénzzel.
A másodikat, amit megnéztem, meg is vettem. Tökéletes gyári állapot, papa tulaj, 67.000km (ezt igazoló külső-belső állapot), meg is vettem 300-ért.
Kicsit furcsállottam, hogy úgy pörög fel, mint egy vemhes tetű, és 120 a vége 5km padlógáz után, de tudta a fene, hogy ennek nem így kell lennie.. Nos, egy hét után nem akart indulni.
Megismerkedtem egy szerelővel, majd hozzá jártam másfél hétig, napi rendszerességgel, mire kiderítettük, mi a baja: nem szerette a gyertyákat, amik benne voltak, a kedvétől függően egy-két henger nem kapott gyújtást, emiatt a motorolaj benzinnel keveredett. Kopott szépen a főtengely, még 500km, és vághattam volna ki az egészet.
A szaki másfél hétig bűvölte, kétszer cseréltek olajat, de megcsinálták!
Azóta: indul azonnal, húz rendesen, egyenletesen jár, semmi panasz rá.
Elkezdődött a tuning.. Lökhárítók le, hátsóülés ki, a belsőt lemezig lepucoltam, fehérre lefújtam, rally-feeling címszóval. Szép lett.
Most gyűjtök a kagylóülésekre.
Csak arra várok, hogy essen valami az égből, azonnal megyek az utcákra. Ilyen lekönnyített hátsóval ott nem megy keresztbe, ahol nem akarom.. Ilyenkor persze ordít a motor, sikít a gumi a vizes aszfalton, belül szól a váltó-motor-difi trió. Kívülről még nem volt szerencsém látni a produkciót, de nem kevésbé lehet látványos, mint amilyen élvezetes belülről.
A 10 literes fogyasztás a valós átlagot tükrözi. Télen egy próba erejéig eljártam 8.2-ből, de 3000 fölé nem forgattam (van benne fordulatszámmérő, utólag installálva), semmi élvezet nem volt a dologban.
Perverzül imádom.
Manapság egyre kevesebb van, talán pont ezért figyelnek fel a mutatványaimra.
-----------update másfél évvel és 20.000km-el később----
Visszakerült bele egy komplett ezerötös belső, cd-s rádióval, kényelmes és mégse ordít, ha nem muszáj.
Leszoktam az utcai kaszkadőrködésről, elég ha egyszer nem adja ki, és telibetalálok valakit/valamit.
Amióta ésszel közlekedem vele, a maximum fogyasztása 8 liter volt úgy, hogy közben nem tartom fel a forgalmat.
Továbbra sincs semmi rozsda rajta.
Hibalista
- Vásárlás után kellett egy kisebb motorgenerál, ez 48.000-ből állt meg. Azóta semmi komoly javítanivaló nem volt rajta.
-
-
- --------update-----
- Továbbra sincs semmi komoly gond vele. Néha-néha hallani, hogy elkezdett a difi búgni, de azok fényében, amit már tőlem kapott, ez nem hiba.
- Lassan szét kell szedni a motort, a kopott csapágyakat kicserélni, de még az is ráér.
Ide hordtam szervizbe
Maszek szerelő, vidéken.
Eddig 100%-os!
update:
még mindig az
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 66500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25450 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | a szüleim Clio-ja | Következő autója? | megtartom, mellé veszek egyszer egy kis fogyasztású, csendes kisautót. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
