Csak keresszbe!!!
Szöveges ítélet
Egyszrüen fantasztikus autó.
A családba már volt egy 2105ös kocka Lada, de annak kegyetlen véget adott a sors: egy T4-es Transporter oldalba kapta. Az autó jelen pillanatban bontás alatt áll.
A helyét átvette egy 1990es évjáratú, 2107es Lada. Az autó a megvétel pillanatában majdnem gyári állapotban volt, az el?z? tulaja igencsak kimélte. A festés még gyári volt, és csak minimális helyen rohadt (Padlólemez, ez lada betegség; ez már meg lett szüntetve).
A motorja volt egy kicsit leharcolt állapotban, de érthet? 136.000 km után. A motorból több helyen folyt az olaj (els?-hátsó f?tengelyszimering, szelepfedél), és egy picit ette is azt. Az autó tavaly összel lett szétszedve motorikusan. A motor komplett generálon esett át. Új gy?r?ket, csapágyakat kapott. A hengerfejbe új szelepek,szelepszárszimeringek, szelepvezet?k, rugók, himbák kerültek. A vezérm?lánc is fogaskerekestül cserél?dött.
A motor bejáratás után kellemesen húz. 0-100as sprintet 12 mp alatt teljesiti, a végsebessége valahol 180 km/h felett van. A fogyasztása kiváló, normál tempó mellett 7.5 liter benzinnel beéri, ha hajtva van, akkor nem ritka a 10-12 literes fogyasztás. De ilyenkor már brutálisan megy.
A fut?m?vön csak egy fels? talpast kellet cserélni, a többi alkatrésze teljesen jo állapotba van.
Tervbe van egy picivel keményebb futóm?vet varázsolni az autó alá, keményebb szilentek és lengéscsillapitók kerülnek majd a gép alá. Ez legel?bb a nyáron fog megvalósulni.
Az autón amit még cserélni kellett, az a kuplungm?ködtet? munkahengerek voltak. Ez a 2105b?l egy az egybe átkerült.
A munka végeztével egy igen kellemesen kezelhet? autót sikerült belöle varázsolni. Nem kell izomból nyomni a pedálokat, kétkézzel tekerni a kormányt. A fék is tökéletesen fog.
Annyi negativum az autóval szemben, hogy a kormány méretileg egy g?zhajóéhoz hasonlitható. Ezért az auto kapott egy momo sportkormányt.
A csomagtér a maga 380 literjével nagyon jól pakolható. A gyári ülések végtelenül kényelmesek, az autóba az én 190 cm-es magaságommal is gond nélkül elférek.
Hibalista
- Miután az autó hozzám került, a motorja komplett generálozáson esett át. Szerencsére alkatrészekre nem igazán kellett költeni, mivel azok még a 80as évekb?l maradtak meg. Csupa gyári, orosz alkatrészekkel lett összerakva az autó, nem pedig gatyi, utángyártott holmikkal.
- Szelepfedél tömités: 1000 FT
- Hengerfej tömités: 2000 FT
- Vezérm?lánc fogaskerekekkel (FIAT) 5000 FT
- Kuplunkszerkezet cseréje.
- Fels? talpasok cseréje (1500-1500Ft)
-
-
Ide hordtam szervizbe
Saját magam javitom. Igy tudom, mi kerül bele.
Tapasztalatom szerint, ha az autó rendesen karban van tartva, megfelelp? olajat kap (az én esetemben ez Castrol GTX3), akkor semmi gond nincs vele, meghálálja a törödést.
A kötelez?en el?irt olaj, olajsz?r?, és leveg?sz?r? cseréjén kivül nem kell hozzányúlni.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lada 2105 | Következő autója? | Lada Niva 1.7i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
