Benzin-gáz: tényleg olcsó?
Szöveges ítélet
Kapott autó, akkor volt 6 éves, ma tíz. Frissjogsisan kaptam, azóta is ezzel járok. A vezetés-élménnyel kapcsolatban: mivel más autót huzamosabb ideig még nem vezettem, nics komoly összehasonlítási alapom. Amit tudok, az , hogy az ülések kényelme kenterben veri sok nyugati kocsiét,viszont az ülés-kormány közti elrendezés eredménye az, hogy ha nem kap a lábam trombózist a hajlítás miatt, akkor nem érem el a kormányt. A műszerfalkapcsolókat + pláne... Lehet h. a mérnököknek vigyázállásban is a térdüknél volt a kézfejük:).
ami pedig a ladás csapatást illeti: szerintem mindenkinek legylább 1x az életben kellene vennie egy ilyen gépet, annyira ÁDÁZ!!!
Az én ladámmal nem is itt vannak a fő gondok. Bár állítólag ezekből a kései ívásúakból kispórólták az anyagot, és a szalagról legördülve első tulajdonságuk a kasztni intenzív rohadása, az enyémnél még csak most vált szemmel láthatóvá. az én életemet az keseríti meg, hogy BENZIN-GÁZOS, és KATALIZÁTOROS. Állítólag a gázüzem jó, mer ócsó. Hát az első évben még nekem is az volt, ám egy hideg őszi estén jól megpakolva otthagyott. Bevontattak, gyújtáselosztó-csere.Ettől kezdve SOHA nem volt jó gázon! Illetve ha gázon jó volt, mert éppen beállította a szerelő, -aki egyébként tényleg becsületes, és még nem vágott meg lóvéval(tanúsithatja a másik, rokon szerelő)- néhány-tíz km után megint sz.r lett: alapjáraton lefulladt. Még a zöld lámpánál is, ami elég necces. nem is fokoznám: több gyújt.elosztó, kábel rendszeres gyertya-, egy trafócsere, és különb.gáz-alkatrészek cseréje, v.mint teljes gáztermosztát-felújítás után éppolyan szutyok, mint volt. Azt mondják, öreg autó, szoccista autó, nem való bele a katalizátor, meg a gáz.
Ez főleg a Zöldkártyának nevezett éves tortúra során válik nyilvánvalóvá.Én pl. SOHA nem felejtem el, mikor jár le a Zk. ELőtte 2 héttel ugyanis megkezdődik az ádáz harc a gyári kibocsátási értékekért: beállítás: nem jók a értékek, olajcsere, gyertyacsere, "maciméz", és ippeghogy átmegy. Idén pl. új katalizátor ment bele, mer´ attól király lesz. Tényleg, a régiben csak pár szem gyönggyé kopott kerémia volt. Beállítás:, hát nem lett király: ha benzinen faja, gázon ramaty, és fordítva. Pedig a SZERELŐ tényleg NAGYON JÓ szakember, nem kamuzik, tisztességes, mindenkinek csak ajánlani tudom!"öreg ótó, szoccista ótó... De könyörgöm: ki az a szalondebil, aki kitalálta anno, hogy egy Mo.-n évtizedek óta futó szovjet autótípus, amely a nemcsekély szerelői tapasztalatok által is bizonyítottan képtelen hozni 10 év fölött a gyári értékeket, KÖTELEZŐEN hozza azokat? Hát én vele csináltatnám meg az orszá ÖSSZES zsigájának a zöldkártyáját, és röhögnék rajta ahogy izzad, meg szuszog a műszer fölött!
Nekem tehát ez a tapasztalatom. Félretéve az össze rózsaszín lada-legendát, alapjában véve nem rossz kocsi. Azoknak ajánlanám, akik a napi 8 óra meló után ráérnek bütykölni, vagy azoknak, akik rövidtávra, hajszolható, és olcsó gépet szeretnének. Azt mondják, h. nem érdemes a régi háztartási gépeket kidobni, mert az újak bármily szépek is, nem tarósak. Ugyanezt a Ladáról csak azért merem elmondani, mert napjainkban ez az az autó, amelyiknak a piacon nincs ára, nem érdemes megválni tőle. Nem azért mert olyan megbízható (10évesen...) , h.nem, mert akinek kevés pénze van, de muszály autóznia, csak lényegesen drágább, v. sz.rabb vasat tudna venni. Jelzem Görögo-ban is elég sok fut... .A rokon-szerelő azt mondta, hogy sok prob.-mám megoldódna, ha komoly motorgenerálra vinném, ami kb130 000-Ft. De jobban járok, ha a generál négyszereséért veszek egy swiftet, ami nem rohad úgy, de a mocija legalábbis túléli a kasztnit. Lehet, h. igaza van, de félő, h. én nem élném túl a kasztnit, ha nekemjön v.ki. Erre pedig a magyar utakon van esély...
Így hát most csak benzinnel járok, ami több fogyasztást jelend a sima ladákkal szemben, mert a gázüzem miatt mások az adottságok, de legalább megy. A gázt meg lehet h. kiszereltetem. Az alkatrészeket pedig szépen cserélgetem, amíg olcsóak, és nem lesz pénzem egy jobb, mondjuk német autóra.Bár tényleg olcsóak az alkatrészek, de ha sűrűn kell venni őket, már nem annyira, és azt az időt, amíg szervízben van a vas, nehéz pénzben felmérni... Legyen a fenti példa tanulság minden benzi-gázos ladát vásárolni akaró számára!
Hibalista
- -kuplungszerkezet
- -kormánymű
- -vízpumpa
- -gyújtáselosztók
- -főfékhenger
- -gáztermosztát
- -trafó
- -fényszórótörlő(soha nem is működött...)
- fűtőventilátor
- -hűtőventilátor
Ide hordtam szervizbe
szakember+rokon-szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | opel, ford escort |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
