Az ?ser?
Szöveges ítélet
Az autót édesapám vette 1990-ben vette át. A kapunál ahogy kigurult a nepperek rögtön többet ajánlottak érte, de persze nem adta el nekik :) Wartburgból ült át, neki már az els? pillanatokban sem tetszett, mondván a vartyogó nagyobb volt belül ez meg sz?kös és csupa fekete stb... Az autó most az enyém, ezt én nem érzem Wartburgot sosem vezettem. A véleményem a kocsiról igencsak eltér?. Lehet túl érzelmes vagyok, de néha gy?lölöm, néha pedig egyenesen imádom.
Nálam még csak 2 éve van, különösebb gond nincs vele, talán csak a fogyasztása... 98-ast tankolok bele, és hát az nem túl olcsó, és ha nyomom akkor sztem van a fogyasztás úgy 12 liter városban. De ha rallyzok vele akkor ez néha felmehet 20 liter környékére is... (most tervezem gáz beépítését). Néha eszi az olajat, de a motor minden évben át van nézve, így ez csak id?szakos probléma. Az alapjárat szokott ingadozó lenni, de ez csak beállítás kérdése. Most van benne 120ezer km, ami 15 év alatt nem mondható túl soknak (kevésnek sem), de az utolsó 40ezer km-t én tettem bele az elmúlt kb 2 év során. Még mindig eléggé meg van kímélve motorikusan (legalábbis eddig minden hozzáért? ezt mondta). Az els? sárvéd?k voltak cserélve tavaly, mert ugye a szokásos lada betegség el?jött - az oldalsó indexek melletti rozsdára gondolok most - és igaz még nem volt vészes, de megcsináltattam, és dobtam bele sárvéd?dobot is (asszem ez a neve). Ami érdekes, hogy az utángyártott sárvéd?elemnek szebb a fényezése mint az eredeti... és tartósabbnak is látom! :) Az els? ajtónál az üveg mellett lekopott a fekete hajszálvékony festés (lada-probléma ez is), de azt lefújattam mindkét oldalt, így elég dögös lett.
A teljesítmény nem egetver?, dehát mit is várhatna az ember egy 75Le-s autótól, ráadásul a motor nemtom hogy már hány tíz éves konstrukció igaz fejlesztve, dehát akkor is. A nyomaték sem valami fickós, asszem 110-120, lehet nincs igazam.
Ezek ellenére mégis megfogott az autó. Van benne valami ?ser?, amit más kocsiban nem tapasztaltam. Munkámból adódóan rengeteg kocsit vezettem az egész minikt?l a fels? luxusig, de olyan megfoghatatlan rugózást nem sok kocsiban tapasztaltam mint a ladámban. Ha kicsit jobb lenne a zajszigetelése még azt is mondanám, hogy húúú ennek milyen kényelmes futóm?ve van. Azonban a sportolástnem szereti, egyszer majdnem sikerül felborítanom egy éles kanyar során, legalábbis a küls? szemlél? barátom szerint igencsak a leveg?ben volt a két jobboldal kerék. Azóta nem csinálok vele semmilyen mutatványt inkább.... :P
Belül 5 ember is elfér, és nincs benne a mostani sok autóban érezhet? koporsó érzés. Persze a lámpa alá azért nem túl célszer? állni. Ezenkívül jól érzed az autó széleit és sarkait stb...
A csomagtartóval azonban nem vagyok megelégedve. Túl kicsinek tartom, és ráadásul elég hülyén pakolható. Most csináltam egy kis beruházást és körbekárpitoztam. Ezt mindnekinek ajánlom, sokkal komfortossabb és fillérekb?l meg lehet oldani. Belül fekete kárpit van valami plüssszer? anyag, de sztem nem plüss. Porszívozni lehetetlen, beleragad minden és visszapattog ha le akarsz róla valami koszt söpörni (gondolom sokaknak ismer?s ez a probléma), a sz?nyeg még katasztrófálisabb, mert lényegében az aljára van leülve minden porszem, és nem jönnek onnan ki. Mivel ez a fekete kárpit és fekete m?szerfal jól tudja szívni nyáron a h?t tavaly rakattam rá fóliát, persze nem ilyen maffiózókocsit csináltattam bel?le... Így most meg merek állni a napon is.
A kormány sztem annyira nem durva mint ahogy az a közben él. Jó városban kell tekerni, de országúton kényelmes. A váltó sajnos csak 4 sebességes, így kb 80nál pörög 2900-t. A max amit mentem vele az 140 volt, de ez már nem ennek a kocsinak való. 110nél gyorsabban nem megyek vele csak tényleg ritkán. országúton 100 az átlag.ilyenkor elfogadható a fogyasztás is. Ennek az autónak van feelingje. Vezetni semmi máshos nem hasonlítható. A váltóval közvetlen a fogaskerekekben turkál az ember, nincs elektromos kütyük tömkelege amiket úgysem nagyon használna az ember, akkor meg minek ugyebár. Jó klíma lehetne benne, meg elektromos ablak, de az élmény kedvéért le tudok róla mondani. A motort rendesen lehet hallani ahogy üvölt, f?leg úgy 5ezer felé. Ez persze sok mindenkinek nem tetszik, nekem igen :D Kicsit nagy még a fordulóköre is,de ez csak kezd?knek jelenthet gondot, és különben is kit érdekel???
Öröm nézni ahogy a sok tejfölösdoboz-tuning golf, suzuki stb beáll mellém a lámpához és otthagyom ?ket ha ahhoz van kedved. Ez mind csak annak a kérdése, hogy a motor be van-e állítva.
A futóm? viszonylag jól bírja az utakat a 2 év alatt nem volt vele gondom egyszer sem, de 15-ösnél nagyobb kereket nem érdemes rá rakni egyrészt a sárvéd?k miatt is. Az enyém most 185ös gumik vannak, szélesebbet nem raknék rá, tök fölösleg. Ez az autó nem ilyen gagyi tuningra van. Meg lehet csinálni igényesen is, de ahhoz pénz kell és megszállottság. A fékek amik nem túl meggy?zek nekem. Olyan nyomni a pedált mintha egy emészt?gödörben turkálnék, és a fékhatás is elmarad a várttól. Lehet tárcsákat kéne cserélnem... :)
Az ülés nem túl kényelmes, mármint nem puhaságra hanem úgy az egész testtartás... A kornámy hogy nem középen van az nem t?nt fel még egyszer sem.
Annak ellenére hogy kuplungot és a féket taposni kell mint állat, és a gáz rövid utat jár be, én imádom ezt a kocsit. Még sokat tudnék róla beszélni, de már kicsit így is hosszúra sikeredett.
Hibalista
- igazából nem sok minden romlott el rajta...
- A lámpa magasságállításának a bowdenje kijött a helyér?l, ez azóta sincs megcsinálva, de mivel a legalsó helyzetben van nem is nagyon tör?döm vele, mert úgysem vakítja a szembejöv?ket. Egyszer szétment a feszültségszabályzó, mert a nyomtatott áramkörében elpattant valami. A kézifék visszajelz?je nem ég, gondolom valahol a sz?nyeg alatt el van oxidálódva a vezeték, vagy elszakadva, de ez sem igazán érdekel, úgyis sokszor sebességben hagyom... :) Most éppen nem m?ködik az egyik szell?z? bowden (a legalsó) amivel azt lehet irányítani hogy merre fújjon a leved?, így most lényegében csak a lábamra fújja a leveg?t, a szélvéd?re nem igazán, de valahogy ez sem tud érdekelni.
-
Ide hordtam szervizbe
Egy ismer?sünk szervízeli szóval ezzel nincs semmi gondom, precíz, nem kér sokat, szal nagyon elégedett vagyok vele.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | kadett | Következő autója? | Volkswagen Polo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
