Az ÉN els?, és örök kedvenc kocsim...
Szöveges ítélet
Nos a kocsit 1994-ben vette a családom, családi kocsinak értelem szer?en. Ezt a funkcióját kiválóan be is töltötte, soha nem volt olyan komoly baja, hogy ne tudtunk volna valahogy hazajutni vele. Nyugati piacra készült, gyárilag m?anyag kerékdob betétekkel, üregkezeléssel, és márkás gumikkal. Vásárláskor kaptunk mellé egy zacskó különféle csavart (ezeknek azóta meglett a helye), és egy penészes szalonnát is, amit még Szergej a 2. m?szakból hagyott a motortérben.
Megjárta Lengyelországot, Erdélyt, de bírta a kiképzést nagyon rossz utakon is. A szokásos Lada betegségek persze el?jöttek, de erre lehetett is számítani. Minden Lada ilyen, talán ezért szereti ?ket mindenki. Olyanok, mint a gyerekek, mindig rosszalkodnak, de ha tör?dünk velük, akkor nagyon hálásak. :)
Amíg nem értettem hozzá, addig mindig szerel?höz vittük, ahol általában meg is csinálták jól/rosszul. Sajnos inkább rosszul. A jó oldala az, hogy Ladához sokan "értenek", de sajnos nem alaposan javítják meg, mondván: "Ez csak egy Lada, odaverek kalapáccsal oszt rendben". Emiatt már teljesen magam javítom. Na ez a következ? jó tulajdonsága a kocsinak. Egyszer?en szinte minden otthon javítható benne, és az alkatrész is filléres. Ezt nem lehet elmondani a kocsik 99%-áról. Emiatt nagyon olcsó a fenntartása. Legalábbis én így látom.
A csomagtartója hatalmas, nem egy ismer?sömet költöztettem át vele. Tapasztalat alapján semmi baja nem lesz, ha a névleges terhelésének a 2x-esét pakolom bele. (Pl. sok cementeszsákot)
Nemrég felújíttattam, és tuningoltam a motort, most kb 100 LE-s és nagyon megy, de ez már túlmutat a széria kocsi jellemzésén.
Egy a lényeg: Megszolgálta az örök kenyerét nálam, SOHA nem fogom eladni. Más kocsit valószín?leg sohasem fogok ennyire szeretni.
Hibalista
- - Fesz. szabályzó (többször is)
- - Ablakmosó szivattyú
- - Kuplung f?henger
- - Els? fékek (ez a sportos vezetési stílus következménye)
- - Hátsó lámpa mindenféle kombinációkban (pl bal index, jobb tolatólámpa stb.)
- - Tolatólámpa kapcsolója (mindig letörik a csatlakozója)
- - AC pumpa (membránszakadás sokszor)
- - Reflektor (a bal oldali most sem megy)
- - Biztosítékdoboz (Ez a rész tiszta horror)
- - F?tés nem elzárható (mindig dögmeleg van benne)
- - Ablakemel? mechanizmus (érdemes átalakítani)
- - Ajtózáró gombok, hamutartók, kapaszkodók (egy éven belül kiestek/letörtek)
-
Ide hordtam szervizbe
Mindig máshova
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Pár éve magam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Escort 1.6D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
