A szögletesség diadala (Bauhaus esetleg?)
Szöveges ítélet
Úgy indult mint egy álom. 82-ben vettük, az egyik első volt Pesten, emlékszem ahogy körbeállták az emberek. Édesapám pedig az igazi csodatulaj, orvos, soha nem megy 100-nál gyorsabban, bármi zaj van azonnal telefon a Lövőház utcába (akkor Lada szerviz, most Mammut 2) Kovács úrhoz, aki pik-pak mindent megcsinál. A rendszerváltás táján elkezdett nagyon rohadni (lehet volt némi lelki kapocs közte meg a nagy Szovjetúnió között), egy távoli lakatos ismerős újraszobrászkodta. Amikor kb 1 hónap után mentünk érte mutatta a nagy rozsdahalmot, szerintem a kocsi kb. egyharmadát kivágta. Mondjuk nem volt nehéz dolga, a kocsi szinte csak derékszögből állt, igazi formatervezési remekmű.
Édesapám váltott Citroen BX-re, én megkaptam a család korosodó járművét. Semmi komoly baja nem volt, kb. félévente be kellett állítani a gyújtást, évente egyszer pedig szétszedtük és kitísztítottuk a karbit. Néha az ajtózár szarakodott, meg az ablakemelő ragasztása elengedte magát, egyszer pedig egy membrán megadta megát a karbiban és nem volt alapjárat, ezért szivatóval mentem egy hétig, de ennyi. Az egyetlen probléma az eső utáni elindulás volt, ilyenkor az elosztófedél beázása, túl dús keverék problémák együtt jelentkeztek. Viszont relatíve kényelmes volt, fűtött télen mint az állat, a hátsó kerék meghajtás igazán kellemessé tette, én soha nem akadtam el vele. Vettünk rá a Stomil vagy Barum helyett használt Michelin abroncsokat, az nagyon sokat számított. A váltója egy igazi álom volt, azóta sem tapasztaltam ennyire direkt érzéki kapcsolatot fogaskerekekkel. Jól is ment, és miközben nyomtam neki mint az állat akkor sem evett 10 liternél többet. A kormánya pedig beállásnál megdolgoztatta a felsőtest izmait, nem véletlen, hogy Szergej meg Iván erős kemény gyerekek. Lehetett hencegni a haveroknak a Skála parkolóban, hogy „nyomtam három széria bal hátsó beállást a Ladámmal szuperszettben”. Mondjuk persze ez túlzás, feleségem is vezette, jót is tett a mellizmainak. Amikor a család kinőtte eladtuk, és vettünk egy lestrapált nyugati kisbuszt. Utólag azt gondolom hiba volt eladni, a Lada ha rendben van tartva nem egy kiszámíthatatlanul megbízhatatlan szerkezet, csak nyilván ha hagyják szétesni nagyon gyorsan végbemegy az öregedési folyamat. Volt utána Samarám, elhiszem hogy egy modernebb szerkezet, de míg a Szamárban valami mindíg szétment, a 2105-nek volt valami elpusztíthatatlan jellege, mint egy tank. Mérges is voltam Pierce Brosnan-re amikor néhányat valamelyik James Bond filmben egy igazi tankkal palacsintává lapított!
Hibalista
- Semmi komolyra nem emlékszem, ha a karosszéria rozsda általi elfogyását annak nem vesszük. Vagyis kasztni=kopóalkatrész
Ide hordtam szervizbe
Lövőház utca, korrektek voltak
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Nagybátyám, igazi zseni
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | VW transporter T2 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
