"A mondából legenda lett,a legendából mítosz"
Szöveges ítélet
Intro:
Tulajdonképpen szüleim vették, 1989.12.19-én -még a Merkuros id?k alkonyán-, hosszú "sorbanállás" után, de még a nagy áremelés el?tt (200.000 Ft-ról emelték 240.000 Ft-ra újév napjával). Tehették mindezt egy jó ismer?s és némi ken?pénz hatására. A jóismer?s jóhelyre jutatta az összeget, így lám-lám 2 nap leforgása alatt átvehettük a papíron motorháztet? préshibásnak ítélt gépkocsit. Az autó bordó színben pompázik a mai napig is (gyári 39-es szín), így aki ismerte a Merkuros viszonyokat emlékezhet, hogy mit is jelent ez. A kapun kigördülés után azonnal 240.000 Ft-ot ajánlott egy nepper...
1989-1994:
Nekem ekkor még nem volt jogosítványom, így édesapám privilégiuma volt a vezetés. Igazi hétvégi és nyaraló autó volt. 200%-os állapotban. Hibáról nem is tudok írni, mert nem volt egy sem (még nagyon sokáig)!
1995-1998:
kb. 19000km volt benne mikor beleültem. Nagyon ász volt. Hibák ekkor sem jelentkeztek, csak a kötelez?en el?írt szervízeket kellett elvégezni. A fogyasztás viszont az emelked? benzin árak miatt nagyon érzékenyen érintett.
1999-2003:
Kb. 33000 km-nél a család kiadta a jelszót: AUTOGÁZ!
70000 Ft-ba került, hivatalos BRC rendszer. Ezzel új távlatok nyíltak meg el?ttem! (4000 Ft-ból ment 400km-t csak az üzemanyagot tekintve) Az autóval még ekkor sem volt emmi hiba!!! Nem rozsdásodott sehol, a motor még 50.000 km-rel a háta mögött is "3.-ban megnyekentette a gumikat"!
2003-2005:
90000km. 14-éves korában már vesztett ifjonti lendületéb?l az orosz vas és a rozsda is beleharapott (dacára annak hogy édesapám évenként hordta alvázvédelemre) Ekkor 4 küszöb, és els? doblemezek cseréje+m?anyag betétezés történt. Af?t? ill. h?t?köri elemek (anyag öregedés miatti) hibái is jelentkeztek. 2004-t?l 2. autóként használjuk, de eladását már nem tervezzük. Jómagam sem örülnék neki, hiszen ifjúkorom rengeteg élményét éltem át vele (benne). Miután édesapám (is) er?s köt?dik az autóhoz így hamarosan egy teljes felújítást fog kapni az autó.
Küls?:
a "paraszt merci"-t vagy "kocka 07-est" szerintem nem kell bemutatni senkinek sem. Az alap 2101 "ráncfelvarrott" változata. Mindez 175/70 R13 peres gumikon és mindez az említett akori "hiánycikk " színben.
Bels?:
fekete kárpitok mindenhol, kagylóülés (recarro szer?)...szerintem a kor KGST csúcsautója. Szerintem nagyon kényelmes még hosszú távon is, de inkább csak 4 személynek. A csomagtartó b?ségesen elég. Ami zavaró az az hogy a kormány tengelye nincs szembe az üléssel, de ezt is meg lehet szokni.
Összegzés:
az autó mindig 100%-ot nyújtott, a megtett 105.000km alatt sehol nem hagyott ott. A motorhoz eddig soha nem kellett nyúlni.Minimálisan eszi az olajat 1l/10000 km ami nem számottev?. Elektromosság területét tekintve kihagytam az önindítót! Az öndító a gyári a bendix-szel kb. 10 évet bírt! Utánna a gyenge ukrán min?ség miatt kb. 15.000 km-ként bendix-et kellett cserélni.
Mindent egybe véve elmondhatom, hogy a sok Urban Legend-et, és egyéb csodás történeteket az orosz ipar csúcstermékér?l mindenki bátran elhiheti. A mondás igaz:
Csak olaj kell bele és benzin (gáz)
Hibalista
- F?téscsap (2003 - 1800Ft), f?t? ventilátor motor (2004 -3000Ft) , bendix (többször is - ?), ajtózár szerkezet(2002 - 2000Ft),
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Dácia 1310 TX | Következő autója? | Renault Thalia 1.5 dci |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
