2107-es ügynök, jelentkezz!!
Szöveges ítélet
Nekem az ISTEN a 2107! Ezen tanultam vezetni, szegény meg is tudta mi az a "bánásmód". Soha nem hagyott ott sehol, bár egyszer rám hozta frászt: kútról eljövet nem indult be, hosszas tanakodás után meghúztam az akkusaru anyáját és már ment is tovább. A kezdeti időkben fingom sem volt az indítózás mibenlétéről és többször is agyonszívattam, aminek alapjárati membrán-szakadás lett a következménye. A vége felé már igen erősen kartergázos volt, egy novi légszűrőt 200-300 km alatt telepakolt olajjal, amit a jól bevált műanyag flakonos módszerrel védtem ki. Egyszer, kb. -15 fokban lefagyott a kartercső aljában lévő szelep, amitől úgy sziszegett mint egy vipera. Az enyém valamiért nem szerette a téli hidegindítást, ebből volt a legtöbb bajom vele, párszor nem is sikerült vele kimozdulni az udvarból, de ha elindult akkor már nem volt gáz.
Nekem vépóver benyóval megfutotta a 165-öt, pedig 4 sebességes volt, valószínű, hogy hosszú végáttételes lehetett, (az oroszok köztudomásúlag olyat tettek bele, ami éppen a "polcon" volt). A teherbírása issszonyúúú, 24 doboz járólappal a 150-et vígan tartotta, de volt rajta már 8 áthidaló 6 zsák cementtel és két felnőtt emberrel is, vittünk a tetején komplett rekamiét.
A téli vezetése felér egy jobb dugással :-). Sose használtam téli gumit, jórészt anyagi okokból, DE! De felfedeztem, hogy van benne gyári kipörgésgátló! Ismert, hogy letaposott havon nemigen szeret megmoccani. Viszont nekem a következő módszer nagyon bevált: 3. fokozat - közepes gáz laza kuplung (az áttételezésből kifolyólag lassan kezd ledifferálni és kipörögni a kerék) és a KÉZIFÉKET elkezdem ráhúzni: a fék megfogja a leforgó oldalt és mint egy sperrdifi átviszi a hajtást a másik oldalra! Így a két kerék együtt forogva tökkéletesen gyorsítja a verdát. Nagyon brutálisan el lehet vele jönni így. Én ezt a Mátra útjain gyakoroltam be.
Egyébként erősen rohadt szegénykém, küszöböket és első doblemezeket is kellett cserélni rajta, plusz a vezetőülés alatt már ki lehetett látni.
Baromi jó autó, igénytelen, strapabíró, olcsó az alkatrész, tényleg elég egy 10-es, 13-as villás meg egy kalapács hozzá, szerintem még szép is. Szóval, ha lenne kb. 900 ezrem meg még ennyi a regadóra, stb., akkor már rohannék is Ukrajnába venni egy novicsentót, valószínűleg 1.7-es befecskendezős motorral. A rutin birtokában már kultúrállat módjára bánnék vele :-). Ugyanis még mindig gyártják, csak az emissziós normák miatt már nem lehet újonnan forgalmazni. 2107 forever, PEACE!
Hibalista
- fűtéscsap, talpas, bendix, albalmosó-szivattyú, hátsó fékmunkahengerek, utángyártott gyújtáskapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
