2105-2107 az elpusztíthatatlan
Szöveges ítélet
Lelkes fiatalként, vettem egy kissé lepukkant, éppen nagykorúvá vált 1.3-as, 2105-öt. Kis kasznizás, alváz üregvédelem után, dobtam rá nagy kerekeket, (belső kárpitozás, 07-es ülések, fordszámmérő, olajnyomás stb műszerek), így egészen kultúrált megjelenésű autó lett. Csak kissé vérszegénynek találtam, de hát már volt benne egy zsák km.
Egy nagyon jó, autószerelő barátommal, faragtunk bele egy 1.6-os zsugor mocit, amitől "kissé" vidámabban lehetett vele közlekedni!
Majd szükségessé vált 5 gangos váltó beszerzés, (mert a 4 -essel szinte szétforgott a motor), futómű alakítás-keményítés a teljesítményhez, komolyabb fék...
Így már elég DURVA jószág lett! A kmóra tudta mutatni a fényszóró visszajelzőt, 2-be lehetett kenni a 195-öst!!! a betonra, alázni a szebb időket látott gti-ket!!! lehetett kanyarodni és megállni is vele. Hatalmas élmény volt lapjával kanyarodni szárazon is, pályán 130-nál kiteni az indexet aztán trepni és megbámultak mindig a csírák, mint egy nyugati kocsit.
Normális használat mellett (90-120) meglepően alacsony volt a fogyasztás 8-9 lityi, hosszú úton még 8 alá is ment, de állandó kilinccsel előre sem volt 12-től több.
Télen négy téligumi, kicsi súly, aztán gooo, 90-100 az alap, mindenhol elment, télen-nyáron lehetett tartani vele a mai kor közlekedési ritmusát.
Nem értem, a ruszkik miért nem csináltak ilyen autót.
Összességében ütős kocsi volt, de hát lejárt már az ideje. Kicsit korszerűtlen fék és futómű (a magyar utakra viszont kiváló), hangos utastér, nagy kerékkel nehéz parkolás. De jól cuccolható (lsd a brazilok még ma is szeretik) egyszerű mint egy faék, az út szélén is meg lehet generálozni, igénytelen mint egy teve.
Amikor eladtam, az ütős cuccokat kivettem belőle, de így is majdnem megsírattam. Azért az vígasztal, hogy csináltunk a barátommal még több munkával, még több pénzből, egy ennél sokkal ütősebb autót, amivel (ha időnk és lóvénk engedi)versenyekre járunk és nagy örömmel tölt el amikor látom az út szélén lévő embereket, akik még mindig nagyobb lelkesedéssel fogadják a ladákat, mint más töltelék-fos autókat.
Néha pedig én is elképedek annak láttán, hogy a zsiguli ELPUSZTÍTHATATLAN!
Hibalista
- Szinte újjá lett építve az egész, rendszeresen karbantarva!!! nem vártam meg amíg elromlik valami.
- Soha nem hagyott ott sehol, pedig bejártuk vele az egész országot.
- Olaj, gyertya, szűrők 5-6e km-ként ~15-20e
- Fék kb 6-8e km-ként, évente ~20-30e
- Kaszni alvázvédelem, futómű évente ~0
- Kipu csere kb 2 évente ~10e
- (Azért egyszer előfordult, hogy nyári 40 fokban haladtunk az M3-on Pest felé, kb 150-160 utazóval és Mogyoródnál, a kipu melletti kábelkötegről, leolvadt a hőtől a szigetelés, megállt a technika. Gyors barkács, akksival haza, majd javítás kb 0 Ft!)
Ide hordtam szervizbe
Kovács Robi és Én
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW E30 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
