Szeszélyes orosz munkatárs erdészeknek
Szöveges ítélet
Hát ez az autó, amir?l rengeteg rosszat, meg legalább ugyanannyi jót is lehet írni...
El?ször is, mivel igazi terepi autó, ezért ne várjon senki nagy komfortot, és ne akarjon vele autópályán a bels? sávban el?zgetni. Országúton 90-110 km/h az utazósebesség, ekkor még kellemesnek mondható az utazás (egyszer mentem vele Bp-re autópályán végig 120-szal, de azt már nem szerette annyira). Az enyém már a hengerenkénti befecskendezéses változat, a fogyasztása igazán jó, 9-10 liternél többet még terepen se eszik, még padlógázas gyorsítások mellett sem (mondjuk az Alföldön használom). De épp itt jön a bibi: az oroszok belerakták az elektronikát, de valahogy nem sikerült összehangolni a kifinomult nyugati technikát a tökegyszer? orosz vassal. Az én kálváriám az immobilizerrel kezd?dött: el?ször csak az indításnál vacakolt, többször kellett indítózni, aztán egyszer csak elkezdett önálló életet élni, és csak akkor indult, amikor jónak látta. Ha a szerel?k meglátták, csak a fejüket csóválták, aztán elküldtek, végül egy Bosch szervizben megcsinálták Kecelen (60 E HUF + egyéb apróságok). De pl. a m?szerfalon található visszajelz? is (check engine) már egyéves kora óta folyamatosan olyan hibát jelez, amit képtelenek elhárítani, így aztán ez az újdonság is abszolút használhatatlan. S?t, hogy még idegesít?bb legyen a megbízhatatlansága, a szervizek után néha gondol egyet, és elalszik, de ezeket az id?pontokat is el?bb tudnám a holdhónaphoz igazítani, mint a használat során bekövetkez? eseményekhez. Egy éve pedig elkezdett rángatni a motorja, ha egyenletes sebességgel akarok vele haladni, akkor úgy köhög, mint valami kehes ló. Amióta ilyen "korszer?" autó lett, eleve kevés szerel? hajlandó Nivával foglalkozni, de erre még közülük se volt lövése egyiknek se, pedig eddig négy próbálta megtalálni a hiba okát - egyszóval, az egyszer?en javítható autó mítoszának vége. Az alapjáratot egyébként tényleg lehetetlen beállítani. A többi hiba általában csak bosszantó apróság (például borzasztó, hogy egy sima izzócseréhez mi mindent le kell szerelni elöl, meg szétesnek az ülései, kilincsei, stb. stb.), ami a komfortérzetet csökkenti, de ezek még a régiek, tehát egy óvodás is meg tudja ?ket javítani, a használhatóságot igazán nem rontják.
Mindezekért a hiányosságokért viszont kárpótol az, amit a terepen nyújt: rövid, fordulékony, jól gyorsul, a négykerékhajtásnak és a hasmagasságnak köszönhet?en tényleg majdnem mindenhol elmegy - kivéve ott, ahol a John Deer traktorok 60 cm mély sártengerré gyúrták az utat. És mindezt olcsón teszi, elég igénytelen jószág.
Összefoglalva: utálom a megbízhatatlansága miatt, de mégis szeretem, mert kivisz az erd?be, meg a pusztába :)) nincs is jobb, mint döngetni kilométereken keresztül a néptelen földutakon, óriási porfelh?t kavarva...
Hibalista
- h?t?ventillátor relé, kilincsek, IMMOBILIZER, motorvezérl? elektronika , generátor (2x), ülések, ablaklehúzó kar, lengéscsillapítók, ékszíjat zabálja
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervizek: Kecskemét, Csongrád, Szeged
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Maszek szerel?k: IKESZ Autó Szeged
Mojzes Lajos (Szeged), és még sokan mások szerte az Alföldön :)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Toyota Hilux |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
