Niva, avagy átgyalogolok mindenkin.
Szöveges ítélet
2 éve vettem a fémszörnyet hosszas vacillálás és kétségek közepette, a rendörség kötelékét szolgáló, de nyugdijazott példányra esett a választásom végül is.Első félelmem a kormányzást illetően adódott de hamar elszált minden aggodalmam mert igen is könnyü tekerni a kormányát, legalábbis a jó állapotuakét biztosan.Maga a fogyasztás annyira nem érdekelt mert hát ugye valamit valamiért, de el kell hogy mondjam nekem 9 literrel elvan az országuton, hozzá téve azt is hogy nem megyek többet 80-nál.Kezdetben kelett költeni rá felujitani alkatrészeket ill. kicserélni pár dolgot pl. az eredeti ülést azt kapásból.Nem azért mert kényelmetlen hanem mert el volt törve, ami azért eléggé vicces egy terepjáróban.Más nivások is panaszkodtak már az ülésre, hát nem valami erős egy darab,bár egész kényelmes szerintem.Belsejét tekintve (számomra) kifejezetten hangulatos.Terepen félelmetes mikre képes, eddigi történeteket amiket halottam erdész ill. vadász ismerősöktől azokat most én is megtapasztalhattam.Ami viszont roppantul idegesítő az a belsőtér részletei!Konkrétan a hátsó burkolatok kidolgozása ugy szar ahogy van!A tejfölöspohár vastagságu müanyag egy rakás szar, törik csörög csattog,ezzel néha igen csak felmérgesítve engem.Hogy ezt már mért nem tudták kiküszöbölni az oroszok nem tom és nem is értem.A másik hajattépő dolog a benzinszag ami néha néha befingja magát az utastérbe és akkor fel a gázmaszkokat.Nem tom minek kelett az utastérhez rakni azt a hülye tartály szellőztető kis "tartályt" igazán rakhattk volna másková vagy ha nem akkor mért nem olyan anyagból ami nem engedi át a szagot és mért nem oylan szereléssel ,csövekkel amik nem szakadnak törnek meg? Ezen még dolgozhatnának mert eléggé idegesítő hogy adva van egy szuper terepjáró csak éppen meghalsz benne a benzinszagtól!És a hátsó burkolatokaon is van még mit fejleszteni mert eléggé rondák egyrészt és vékony törékeny szarok.Maga a müszerfal eléggé jól néz ki bár a régi 1.6-é jobban tetszik.Az alkatrészek olcsón beszerezhetőek gyakran a munkadíj többe kerül mint maga az alkatrész!A váltó egy huzamosabb ideig igencsak rettegésel töltött el mert hogy elszált a 4-ik seb. és mindenhol azt monták hogy komplett nyelestengej vagy uj váltó! De sikerül egy remek szervizt találni ahol lekapták átnézték és megállapitották hogy kell egy uj gyürü bele mert ki volt kopva és ennyi, azóta is remekül funkcionál a váltó, a 4-ik is tökéletesen mükszik.Mind a mai napig lenyügöz az autó formatervezése és az az egyedi hangulat ami árad az autóból! Bár sokan csufolyák vasszekrénynek én mégis vonzóbbnak tartom mint bármeik más egyébb autóét vagy terepjáróét.Nekem maximálisan bejött a niva az apróbb idegesítő csörgéseivel együtt is.Terepgumival igazi Ikarusz busz feelinet ad, mindig ki is jönnek az emberek a buszmegállóba ha jövök be a faluba:D.Bár szine miatt gyakran inkább rendőrautónak nézik,ami néha nem is olyan rossz dolog.
Leginkább a 80-as sebességet szereti bár mentem vele már 140-is terepgummikkal autópályán egy előzés miatt, és hát igen csak vártam már hogy vége legyen és viszaállhassak a 110-es tempóra.A nyárigumi eléggé gyenge de csöndes.
A gázról sajnos több rossz élményem van mint jó,azzal 11 liter körül fogyaszt,gyengébbnek nem mondanám viszont hülyiti a komputert ami irkálja kifelé a check engine feliratot , ami sok vizet nem zavar egyébbként.Szivem szerint kihajítanám belölle,de mostanság jól jön ilyen benzin árak melett.Azzal együtt szerintem a nivához a 9 literes fogyasztás benyóból eléggé elfogadható.Hogy terepen mennyit eszik nem lényeges ott más számit nem a fogyasztás.Még nem hagyott cserben eddig és figyelmes gondozással nem is fog szerintem.Nem bántam meg hogy megvettem,bár drágállom az uj árát,de ha ez meghal ujra ilyet vennék, vagy az uj UAZ Huntert,ha lehetne kapni itthon.
Olcsó fentartás,kényelem,biztonság,biztos megérkezés,niva.
Bevallom én spártaibb körülmények között érzem jól magam.
De nekem akkor is ilyen a niva.
Hibalista
- Generáror(24000),önindító(6000Ft),alapjárat vezérlő(3200ft)
- Gáz szett (22000ft)
Ide hordtam szervizbe
több helyre de végül sikerült találni egy megbizható lada szervizt
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 43456 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | Uaz Hunter |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
