Mezei harcos
Szöveges ítélet
Kezdeném a teljesítménnyel, amit két oldalról lehet vizsgálni: egyrészt országúti használat során kiábrándító a 70 km/h-s száguldás, bár egyszer már tesztként kijött belőe !105 km/h!, de amúgy szánalmasan teljesít országúton; másrészt vizsgáljuk inkább az élőelyén, az erdően, mezőön, terepen. Na ott aztán megy mint az álom. Szoktunk rajta poénkodni, ezzel megyünk nyáron nyaralni, igaz 50-el végig, de légvonalban árkon bokron keresztül.
Egyébként télen sem rossz járgány, f?t mint a mozdonykályha, meg lehet f?ni mellete, volt már hogy -10 foknál résnyire nyitott ablakkal mentünk olyan meleg volt.
Elöl tényleg kényelmes, két megtermett ember kényelmesen elfér, hátul már nem ilyen rózsás a helyzet, ott sz?ken is csak két ember fér el.
Küls?leg szerintem sokat dob rajta egy viusszafogott gajrács, olyan igazi spártai fenevadat varázsol bel?le, és ez itt nem csak látszat, tényleg olyan vehemenciával megy át minden akadályon, mint ahogy kinéz.
Az elmúlt két év tapasztalataival bővülve, továbbra is pozitív az autó. Budapesti használatra ideális, nincs többé macsköves rettenet, villamosín félelem, és kátyu undor, emellett hosszú országuti túrákat is jártam már vele 70-80-as tempóval bárhova elvisz. Országúton beéri 8-9 liter között, de szereti a magas oktánszámot, ezt alacsonyabb fogyasztással és a "gyorsulás érzésével hálája meg.
Átesett egy üléscserén, amivel már van oldaltartás és deréktámasz autóban. Igazán király érzés egy ilyen minimalista dizájnnal megáldott autóban suhanni a végtelen utakon úgy, hogy tudom jöhet bármilyen időjárás hó, eső sár, ő ott van velem és tovaszállunk a célunkhoz. Ehhez azért szükség volt a enedvesedésre hajlamos elsoztófej cserére (kb 4 eFt), a megbízható alapjárathoz egy karburátor cserére (kb 20 eFt). Egyéb szervíz költség nem volt, ismerős szereli baráti alapon. Átesett egy teljes alvsó felújításon (kiheggesztés, erősítés), külső felújítás (festés egy-két rozsdásodó elem csere). Aki látja és utazik vele csak azt kérdezi mikor vettem, teljesen újnak tűnik, pedig idén lép a 2. x-be.
Összegezve, szóval nem egy álom autó, de nekem a terepen szolgáló munkautónak tökéletes, most pedig már országhatáron belül bárhova elvisz. Az ár pedig ismeretes, hasonló állapotút 4-500 eFT-ért lehet kapni, szóval megfizethető.
Hibalista
- A duda kapcsolója, kijukadt a kipufogó, elosztófej elöregedés, karburátor csere a javítás bagóért megoldható
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelte, vagy mi szereltük öcsémmel
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 111000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Más célra, Renault Clio |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
