Kiváló terepjáró, csak szerelőknek!
Szöveges ítélet
2008. februárjában vettem. Elsősorban azért, mert nagyon vágytam egy rendes terepjáróra, és a Niva olcsó, az alkatrész is olcsó, gondoltam, miért ne...? Már a megvétel után kezdődtek a problémák, elvittem a szervizbe, ott is hagytam rögtön száznegyvenezer forintot (kormánymű, rugók, lengéscsillapítók, fél futómű, szimeringek, váltó fordulat-jeladója, gyertyák, stb.).
Kereken fél évig használtam, és kb. 6000 km-t mentem vele, de kénytelen voltam eladni, mert szinte többet volt a szervizben, mint nálam. Hat hónap alatt legalább 8-9-szer voltam náluk, a fent említett apróságok miatt, hogy mennyit költöttem rá, azt már nem számoltam. A megbízhatóságára azért nem adtam egyest, mert egyszer sem hagyott ott, mindig haza tudtam jönni vele.
Most akkor írok egy kis jót is: terepen zseniális, nem volt olyan meredek fal, ahová nem tudott felmászni, csak olyan, aminek én nem mertem nekivágni. Magas a hasa, nagyon könnyű, nem ült fel, felezővel, diffizárral vadállat, tényleg szinte bárhol elment. Azért nekem hiányzott volna még egy diffizár, mondjuk hátra, mert a hátsó terepszögem a vonóhorog miatt elég rossz volt. Az orosz terepgumik nagyon jók! Teljesítményre azért adtam nyolcast, mert egy terepjárónál a terepjáró-képessége az igazán fontos, és abban nagyon nagy. Közúton 60-70-ig normálisan gyorsult, simán lehetett tartani vele a közlekedés ritmusát, 100 fölé nem szívesen ment.
Gázpedál darabos, pedig a bowden állítólag rendben volt, kuplung nagyon egy ponton fog, és útban van neki a kerékdob, a fék egész jó, hatásos, adagolható, de jobbra húzott. A kormány nem állt középen, hiába vittem futómű-beállításra, nagyon hamar elállítódott, félreállt, félrehúzott. Az enyémben normális (állítólag VW) ülések voltak, az nagyon jó volt. A hátsó pad két ledöntés-fölállítás után gyakorlatilag összeomlott, de az egész belsejére jellemző volt a gyors enyészet. Ja, és az állandó benzinszag.
Összességében azt tudom javasolni a Nivára-vágyóknak, hogy gondolják jól meg! Ha van mellette másik autójuk, és nem baj, ha ez áll, és még maguk meg is tudják javítani, akkor véletlenül se hagyják ki!
Hibalista
- Kormánymű, első diffi, első kerékagycsapágy, kipufogósor-tömítés, fűtéscsőrepedés miatt hengerfejes lett, kontakthibás lámpák, belterében apróságok garmadája...
Ide hordtam szervizbe
Oto szerviz, Bp. Bécsi út. Olcsó, hozzáértő, rendes társaság...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Astra F 1.4 16V | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
