Jó kis terepjáró
Szöveges ítélet
kb. 1 éve dolgozok egy földmérő cégnél, földmérési célra használjuk a gépet. 2 személy kényelmesen elfér benne, 3 v. 4 fő esetén már kényelmetlen hosszabb távon. A csomagtere éppen megfelelő méretű, elfér benne 3 műszerláb, 2 prizmadoboz és a műszer, sőt 100-150db fakaró meg a többi eszköz( spray, balta, husáng stb.). Szóval hely viszonylag sok van benne méretéhez képest, jól pakolható az utastér. Közúton 80-90-ig rázkódásmentes (eredeti terepgumi van alatta), utána kellemes hátbizsergető rezgésbe kezd a kasztni. Hosszú távon fárasztó az állandó zaj, mely akkora, hogy szinte egymás hangját sem halljuk, csak ha hangosan beszélünk, a telefonálásról nem is beszélve. 1 személlyel 120 körül szinte minden zaj eltűnik, meglepően csöndessé válik a gép, de igazán a 85-87 km/h-t szereti hoszabb távon, ekkor kellő erővel és visszafogott fogyasztással "jutalmaz"(8-9l ilyenkor a fogy.). "Sportüzemmódban" viszonylag jól húz, 5-ből 4-be majd 3-asba téve(visszaváltásnál gázfröccs) gyors előzések is kivitelezhetőek(akár 2-3 kamion egyszerre is), ilyenkor viszont csak úgy nyeli a nedűt(15-20l). Terepen nincs olyan akadály, amin ne tudna átmenni, egyedül a felüléstől kell tartani. Egy párszor már elakadtunk vele(szégyen ide v. oda), mert két nyomvályúba becsúsztunk és felakadt az alja, előtte egyik kerék bele nagy gödörbe, oldalrabillenés(e-h-középs. diffi hiánya ilyenkor előjön, ez a Niva egyik gyenge pontja)majd traktor húzott ki a nagy sárból. Amúgy mély sár-víz nem akadály, lassan átmegy mindenhol. A felező nagyon jól jön, meredek oldalakon csak úgy kaptat felfelé, mintha hátulról tolnák. Terepen nagyon szereti a felezőt a gép, akárcsak mi. Akár menet közben is bekapcsolhatjuk a felezőt, ha ügyesek vagyunk. Az osztómű is kapcsolható menet közben(természetesen mindkettő kinyomott kuplunggal), havas, jeges esetleg saras úton érezhető a hatása, nagyobb stabilitást ad ilyenkor a gépnek, mivel egyenlően hajt e-h. Érdekes az összkerékhajtás, mivel nem mindig egyenlően adja a nyomatékot előre és hátra. Alapvetően előre küld többet, s mivel orrnehéz, erősen alulkormányozott, amit a kormány hirtelen rántásával jól ellensúlyozhatunk. Egyes esetekben viszont többet küld hátra, ami néha meglepő lehet. Kellő tapasztalat megszerzése után bármikor megindítható a hátulja, könnyen uralható az egész kocsi, így viszonylag élvezetes is. Havas, csúszós úton hamar előjön az összkerék előnye, ami magabiztossá tesz. Közúton közlekedve szintén jó érzés, hogy az autósok előzékenyek, figyelmesek és szabálybetartók, mihelyt meglátnak minket. Egyszóval felemelő és megtisztelő érzés Nivával közlekedni. Szeretem.
Hibalista
- e-h lengéscsillapító, fékmunkahenger, hátsó ablakmosóspricc., +sok apróság
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
