Feltűnő Nivea
Szöveges ítélet
Egy silányabb nivát vettem elsőként, de hamar kiderült, túl sok a baja....
Szakadt Nivát nem szabad venni..!!! Ha elrohad elgyengül a váza, és minden ki van rajta ugyis..
Megelégeltem és 1991 es 1.6os lett a folytatás. Szétszedtük ízekre, (alvázán egyáltalán nem volt rozsda) szépen kijavítottuk a kasztnit, megerősítettük, stb. új fényezés, új motor, új alkatrészek, lámpák, új átalakított futómű, megerősítve, dupla gátlók, emelés stb.
Hááát elég szépre sikerült....bár nem volt olcsó
Ami a leg meglepőbb, hogy mindenhol bámulják!! de tényleg!! én nem gondoltam, hogy egy niva ilyen feltűnő is lehet..
Mindent megkérdeznek róla, idősebbek meg komolyan veszik, mert ismerik a niva presztizsét, mármint nem hülyegyerekeknek való kocsi.
No azt remélem tudjátok, hogy Niva nyert már Dakart a 80-as években!!!
Én mindennap vele járok, volt már sok hosszú úton is, no meg terepen (Velencében aztán jol megnézték a digók, Bár az oszták határőr alig engedett ki.. mondván át van építve)
Nem hagyott még cserben!!!!!!!!!!
De ehez szervizelni kell!! Ha valami szar rajta és van némi műszaki érzéked , hogy észrevedd, hosszu út előtt ki kell cserélni.
Amugy sem félek ilyen gondtól, mert átlag meghibásodásokat, némi leleményességgel, pár szerszámmal meg lehet az út szélén javítani.
Aki nem szereti, hogy olajos lesz a keze, ne vegyen Nivát!!!
Terepen jó tulajdonságai vannak... pici, könnyű, magas, gyors...
Igazán triálra való, egyetlen ellenfele a kategorájában a Suzuki, de jó vezetővel sztem jobb. 60-70 cm víz nem akadály, csak nagy gáz kell hozzá. (dagonya után le kell mosni valahol)
Ezzel is el lehet persze akadni mint mindennel, csak a legjobbak az ellenfelei.
Terepen gyorsan ki lehet nyírni a kormányművet, gömbfejeket, meg a féltengelyeket, ügyesen kell vele menni nem erőből!!!
Arrra való!! Ez fontos! Aki erőből szeret terepezni az vegyen UAZ-t az bírja.
Aszfalton is szeretem, marhajót lehet vele kanyarban menni (no nekem más a futóművem) de nagyon hangos a gép..
Én élvezem ezt benne, de a nem elfogultak szerintem csengő füllel zsibbadó alkarral átkozódva szállnának ki belőle.
Abszulút férfiautó... minden kemény benne.... de ez benne a jó egyszerre
Elsősorban 2. autónak ajánlom, mert hiába olcsó hozzá minden, sok javítást igényel, és vannak alkatrészek (többen is) amik, ha nem sajnálod a gépet nem bírnak ki benne 20000 km-t. Fogyasztása magas, ha nem orosz gumival jársz az is drága, de vételárra, a legolcsóbb igazi terpjáró..
Japán terepjáróban igaz, kb 3-szor többet bír egy alkatrész, de 10 szer annyiba kerül, és azt is szét lehet szakítani..és nem biztos hogy otthon megszereled...
Terepjárózni lényegesen drágább, mint egy személyautóval el kell fogadni.
Hibalista
- Kardánkeresztek, önindító, váltó 5.fokozat fogaskeréktörés, kormánymű, gömfejek sora, féltengelycsukló
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 91 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Uaz | Következő autója? | ez marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
