Elmondom, hogy a Niva mire való!
Szöveges ítélet
Én egy gyönyör? helyen építkeztem, amib?l máris következik, hogy külterületen van. Nekem MUSZÁJ feljutnom az év minden napján a házamhoz. Ezért vettem Nivát. És úgy szeretek feljutni, hogy amikor olyan sár van kb. december elején, hogy ha kiszállsz a kocsiból nem tudsz megállni a 4,5 kg sártól/bakancs a lábadon, akkor letisztítod a cip?t, visszaszállsz a kellemesen f?tött Nivába, egyesbe teszed (diffizárról még szó sincs) és a kocsi tökegyszer?en szólva: hazavisz. Ugyanezen az úton lefelé egy új Mitsubishi Pajero Pick Up (pedig vadászé) teljes magatehetetlenséggel, irányíthatatlanul csúszott-kanyargott velem szemben - persze csak egy Nivával lehetett kitérni el?le.
A Niva konstrukciójában verhetetlen (önhordó, kapcsolható diffi, a karosszériától nagy eltávolodásra képes kerekek). Én is próbáltam G Mercin, meg ehhez hasonlókon, csak egy gond van, nekem nem az kell, hogy 40 évig járjak vele, hanem, hogy MOST ne süllyedjen el ott, ahol a Niva röhögve átmegy (mindenféle milliós speckó off-road felszerelés nélkül). A "nehéz" terepjárókkal az a baj, hogy tényleg nehezek, esélyem se lenne az emelked?mön, ha az 1100 kg-os Nivámra ráraknának mégegyet, vagy mondjuk 15-20 cementes zsákot... A Samurai nekem túl keskeny, a többi meg komolytalan. A hibákról annyit, hogy a szalonból kihozott Mitsubishimmel sem jártam kevesebbet a szervízben. Az anyagárak nagyon alacsonyak, és ez a kocsi engem még sohasem hagyott ott sehol (lásd a 3 napos Golfot a tréleren). A fogyasztás: 90-100 között tartott sebességen az 1.7-es, katalizátoros, karburátoros Nivám ötösbe téve kb. 7,5-8 liter között eszik. A terepen a Vitara (a névb?l következ?en sár nem volt) pontosan annyit evett mint a Niva: 12-14 litert (sárban üzemórázunk). Akinél ennél magasabb a fogyasztás, az forduljon szakemberhez.
A Niva egy jó kocsi, és kit?n? terepjáró. Igaz, hogy az ablakkilincs a kezedben maradhat - de cserébe a motorzajt profin, puhán leszigetelték, zúg a diagonál, - mégis lágyan ringat a felfüggesztés. Olyan ez a kocsi, mint a jó szeret?, csodálatos és fárasztó is tud lenni, de a lényeg, hogy mesterien teszi a dolgát...
Hibalista
- csak amit az el?z? tulaj nem csinált meg rajta (3 év után)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
