Egy igazi vaddisznó
Szöveges ítélet
Mindig is tetszett a Niva formája és rengeteg legendát hallottam róla, éppen ezért, amikor hirtelen felindulásból kiejtettem a számon, hogy vennék egy Nivát, a drága unokatestvérem közölte, hogy " tudok egy eladót. 250 ropi..."
Azonnal megvettem, első útja a lakatoshoz/fényezőhöz vezetett, ahol a komolyabb rozsdásodásokat azonnal kezelték, egyébiránt más baja nem volt a kocsinak, csupán annyi, hogy csúszott a kuplung.
Az első próbaúton 5 km után leégettem a kuplungot, ami az én hibám volt, aki vezetett már Nivát az tudja, hogy érzékeny műszer, nagyon kell érezni a kuplungot.
Ezután a kardánkeresztet kellett cserélni, mivel már olyan iszonyatos csilingelő/csattogó hangott adott ki, hogy muszáj volt tennem valamit vele.
Nagyrészt melós kocsi volt, sokat rángattam utánfutót is vele, főleg szántásban és gyümölcsösben használtam.
Néhány szó a vezetésről:
szenzációs élmény! Maga a tudat, hogy gyakorlatilag bármin át tudsz menni mindenért pótol. Nehéz tekerni a kormányt, iszonyat nagy a fordulóköre, de kit érdekel??? ez egy NIVA. Állandó összkerékkel bárhova elmegy/felmegy, csak akkor kapcsoltam be a felezőt és a difizárat, amikor télen a kabalási szánkózódombra mentem fel vele.
Egyik kedves barátom csak annyit mondott, miután kipróbálta, hogy "nekem kell egy ilyen".
Beltér: egyszerű, kényelmetlen, műszerfal hajlamos elporladni a napsütésnek köszönhetően. Műszerek általában orbitális f@szságot mutatnak, sosem tudom mennyi benzin van benne. Hátul kevés a hely, de ez nem is utasszállító.
Megbízhatóság:
Mindig elromlik valami... minden hónapban rá lehet költeni 10 ezer forintot, de a jó hír az, hogy kis gyakorlattal otthon is szerelhető és minden olcsó hozzá.
Motor:
nekem éppen elég erős volt, mindig beindult, soha nem hagyott cserben.
Összeségében ez egy jó terepjáró rengeteg apró és idegesítő hibával, de nagyon szerethető és sosem hagyott ott még sehol. Tipikusan olyan autó, amit valaki vagy tiszta szívből gyűlöl, vagy imád. Én az utóbbi csoportba tartozom :)
Hibalista
- Üzemanyagszint-jelző, hűtőventilátor, kuplung
Ide hordtam szervizbe
Janika
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Kezo
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |