Bonyolult, mint az ék, igényes, mint a kaktusz...
Szöveges ítélet
1992-től 2006-ig hajtottam több Nívát, sajátot, és cégest is. Sokáig volt kettő is. (Céges és saját is) Igy az értékelésem, a vezetett kilométer, és év együttesen igaz. Legtovább az 1,7 karburátorosat vezettem, ez 11 éves, és még megvan.
Legmegbízhatóbnak az 1,6 bizonyult, erre tényleg igaz volt; "Egyszerű mint az ék, igényes mint a kaktusz"
Az injektorral voltak problémák, egyébként nem volt rossz. Korrózióra is ez a modell volt a leginkább fogékony érdekes módon.
Az 1,7 karburátoros volt a kedvencem! Ez először céges autóként szolgált, azután megvettem, felújítottam, és a mai napig megvan.
Teljesítményre, fogyasztásra ez volt a legjobb, szerintem kár volt bonyolítani a dolgot az injektorral. A gyári karburátort kidobtuk, az 1,6 karbija került a helyére. Eredmény: -1l. fogyasztás, jobb teljesítmény, stabil alapjárat. Fogyasztás: országúton 8-9,5 l között 80-100 közötti sebességnél terepgumival is! Vegyes használatban 10-12 között. Persze voltak kimagasló fogyasztások is, 14-16 l/100km , de a havi átlagom mindig az előző értékek közötti volt. (Céges autót el kell számolni, tehát tudom, nem saccolom...) Sokan írják, hogy magas a fogyasztása... Vagy a lábukban van a hiba, vagy nem tudják felfogni, hogy valamitől mennie is kell a vasnak! Próbáljanak ki más terepjárókat! (Játékautó a Szamurai a Nivához képest, mégis megeszi ezt a mennyiséget.)
Én szerettem, főleg a terepjáró képessége miatt. Ebben tényleg nagyon jó, és ezt tapasztalatból mondom. Nem sok olyan terepjáró típus van Magyarországon amit nem próbáltam ki, tehát van összehasonlítási alapom. Kényelmesebb van, de jobb, vagy egyenrangú, nem sok. Karbantartást igényel, de a költségek nem magasak. Odafigyeléssel sokáig hűséges társ. Előny az olcsó alkatrész, könnyű javíthatóság. Nincs rajta bonyolult dolog, ez fontos egy terepjárónál. Az injektorosnál már adódtak problémák, de a többit tényleg szét lehet kapni az árokparton, és az összerakásra is van esély, ha figyeltünk a géptan órán...
Elöl kényelmes az ülések cseréje után, hátulra csak a kutyát, embert NE!
Az 1,7 modelleknél a hátsó ajtó nyitása egyszerűen katasztrófa. Ennél rosszabb megoldást sok gondolkodás után sem tudnék kitalálni...
Összességében: Arra kell használni, amire való! Elsősorban terepjáró, és annak kiváló! Be lehet hajszolni különösebb frusztráció nélkül a susnyásba, és ki is jön onnan... Ha TÉNYLEG TEREPJÁRÓ kell jó választás. Ha csak földúton akarunk közlekedni, nem muszáj, elég egy négykerék meghajtású autó is, de költségek szempontjából még mindíg megéri.
Vadászautónak vadráccsal, vonóhoroggal, gallytörővel nem tudok jobbat.
Hibalista
- Típushibák: fűtéscsap, ablakemelő, kilincs, ablakmosó, önindító, ülések, kézifék
- Rendszeres csereigény: kerékcsapágy, kardánkereszt
Ide hordtam szervizbe
Több is volt...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 400000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault laguna, Ford Ranger |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
