A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Niva (1976)

Niva 1,7i 

Az ítélet értékelése
3,3(3 db)

Az Orosz HegyiMedve

Szöveges ítélet

Édesapám vadászautója volt, határőrségtől vásárolta 2003-ban egy árverésen.
Ezen tanultam meg vezetni, apám szinte csak vadászni használta, ezért mindig készen állt, hogy birtokba vehessem. Az élményt nem cserélném el semmivel, nem prémiumkategória(sőt...), de Niván kéne tanulnia mindenkinek vezetni, mert utána még egy T72-eset is elvezet. Nem ám dízel új autókon, amin most oktatnak, ami már csak kuplunggal elindul... pfájj!

No de kezdjük is az elejéről:
Apám persze nem engedett csak úgy ki vele az utcára egyből, csak pár próbaút után; akkor még furcsán néztem (friss jogsival, höhh), mára már nagyon is értékelem: egy ilyen orosz hegyi medvét elvezetni egyedül annyira nem mulatságos, főleg kezdő jogosítvánnyal... Persze minden megszokás kérdése, az ötösbe váltás - tekintettel a 173 cm "mélységemre" - eleinte nehézséget okozott, mivel jelentősen előre kellett hajolnom, hogy elérjem. Nem az eredeti ülés volt benne (azon most a kutyánk alszik), hanem Ford, ennek örömére nem volt középen a kormány, hanem "kicsit" jobbra. Ha esett az eső, nem működött az index, ha bekapcsoltam, akkor a fordulatszámmérő és a kilométeróra összevissza ugrált és berregett, ezért ablak lehúz, eszeveszett mutogatás hogy merre akarok fordulni(a jobbra fordulás necces volt, kivéve ha ült mellettem valaki:)). Ha sütötte a nap, akkor beragadt a vezetőoldali biztonsági öv csörlő"automatikája", nem lehetett kihúzni az övet. A menetszéltől állandóan elállítódtak a külső tükrök. Beragadt egy minimális álláson gázpedál, ez fékezésnél volt érdekes, főleg váltáskor: kuplung kinyom és megy fel a fordulatszám... IMÁDLAK OROSZ TECHNIKA!!! Mivel mazochista vagyok, még mindig könnyes szemmel gondolok vissza, annyira szerettem a kis allűrjeit.

Ami viszont fergeteges volt benne, az a panoráma kilátás, köszönhetően a magas autónak, a rendes autók fölött át lehetett látni. Nagyon szerettem a kuplungját, nagyon kemény kuplung, mégis szépen rá lehet érezni, a váltóval sem volt semmi gondom, szépen lehetett 20 cm-eket nagyon pontosan (tényleg!!!) váltogatni két sebesség között.

Az állandó 4x4 terepgumival párosítva télen 30 centis hóban VERHETETLEN (mondjuk hol verhető?:D). Vannak olyan mondások, mint például a "Lassan járj, tovább élsz!", ami halmozottan igaz hőn szeretett Nivánkra: imbolyog az úton, a 90km/h-t nagyon szépen tartja, 120-nál már nagyon pattog az úton illetve elhalkul a rádió. Terepen mindenhol elmegy, félsima földes úton 70-el könnyedén, máshol persze lassabban, de ott is biztosan. Felesleges ide még diffizár meg felező, a 4x4 bőven elég mindenhová neki. Ezek után a magyar közút valóságos versenyaszfalt minőség a számára, alig lehet észlelni benne a kátyúkat.
Benzin-gáz üzemű volt, zabálta a gázt rendesen, de nagyon megérte, hiába vett vissza a teljesítményből és evett 2 literrel többet mint benzinből.
Hihetetlen hogy mennyire egyben van az autó, mekkora monstrum, nincs belőle kispórolva az anyag.
Amikor szereltem benne a vízpumpát, befeküdtem alá, hogy hogy az ékszíjat a generátor meglazításával leszedjem róla: baromi nagy vaslemez van motorvédőként az alján, amikor kiszedtem a csavarokat, "megrökönyödtem", magyarul mondva besz*rtam egy kézzel kezdetben lazán tartva alulról a lemezt.

Szervo nélkül tekerni kellett a kormányt rendesen, a fék nagyon fogott. Néha megölt egy-egy gyertyát, először csodálkoztam, hogy mért nem megy 80-nál többet, ha szembe fújt a szél, akkor erőteljesen lassult.

Ha 10l-nél kevesebb benzin volt benne és dombon lefelé akartam volna elindulni, akkor leállt a motor (valamiért nem szívta fel a benzint), ez egyszer megszopatott, mert egyedül nem tudtam visszatolni a parkolóba:)
Robusztus kinézete miatt a forgalomban nem igazán kötnek bele, hiszen a Nivában kárt okozni nagyon nem lehet, viszont a jó öreg Maci átsétál rajta egykettőre:)

Összegzésül: számomra nem sok jobb autó van nála (persze a Trabant...), az összes hibájával és hülyeségeivel együtt nagyon szerettem. Amikor 2008-ban apám eladta, titkon megkönnyeztem. 2009 május óta egy Trabant 601 Hycomat büszke tulajdonosa vagyok(másik nagy hülyeségem a Trabi), de azért a későbbiekben tervezem egy 1.6-os régebbi Niva beszerzését mellé.

Hibalista

- -Ha esett az eső, akkor nem működött az index - -Zárak - -Vízpumpa - -Hengerfejtömítés - -Hátsó kipufogódob

Ide hordtam szervizbe

Magunk és falubeli szerelők

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Következő autója? 601tx
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Niva 1976

További ítéletek (84 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)