Józan ész kontra megalománia 1:0
Szöveges ítélet
Részemről egy objektív választásnak tűnő, mindennapi használatban remekül helytálló autóra esett a választásom. Mindenféle előítélettől vagy nosztalgikus rajongástól mentesen döntöttem egy új Kalina mellett, mivel előtte még életemben nem volt szoros kapcsolatom egyéb Ladákkal. 12 éve vezetek autót, és ezalatt viszonylag sok 0 km-rel elhozott újautót sikerült vezetnem hosszabb-rövidebb ideig; VW POLO 6N2, VW GOLF IV VARIANT , Mazda 2, KIA C'EED, VW GOLF PLUS, PEUGEOT PARTNER. Mindezt azért írom le, hogy szemléltessem, van némi rálátásom az autókra.
Ami tetszik az autóban:
- szubjektív, de nekem bejön a formája, rengetegen megbámulják és sokan már le is szólítottak, hogy megnézzék
- a motor kielégítő teljesítményt nyújt, de szerintem lehetnének rövidebbek a váltófokozatok. 5-ösben 100km/h-ról felejtős az előzés, de visszakapcsolva 4.-be már szépen húz. Nem is értem, miért dicsérik a szakportálok annyira a motor rugalmasságát.
- a gázreakció is lehetne érzékenyebb, de rendben van
- nagyon kellemesen rugózik a kocsi (nekem ez előny), kanyarban dől rendesen, ha hajszolják
- számomra az ülések kényelmesek, semmi gondom velük hosszabb út után sem. A lábtér szintén elegendő akár 4 - nem túl magas - felnőttnek is
- a rádió teljesen jól szól, és egy halom beállítási lehetőség van rajta, vele együtt a bluetooth kihangosító is tökéletes akár telefonáláshoz, zenelejátszáshoz vagy navigáció kihangosításához
- a fűtés/hűtés elsőrangú, mindkettő hamar és hatékonyan működik még hideg(ebb) motorral is. Az ülésfűtés is kielégítő, de kell neki néhány kilométer, hogy igazán érződjön
- minden kezelőszerv a helyén, nincs túlbonyolítva semmi, egyszerű, de nagyszerű
- a sárvédő gumik felfogják a retek nagyrészét, óvva a küszöb alját
- remek kilátás, holttérmentes tükrök
Ami nem tetszik az autóban:
Igazán semmi ordas nagy hibát nem tudok említeni, mivel még csak 4 hónapja van meg és semmi nincs elromolva benne. Idegesítő dolgok azért akadnak bőven;
- minden kapcsoló nyers, kattogó hangot ad
- az ablaktörlő működtetéséhez nem elég az ujjakon keresztül kifejtett erő, szabályosan karból kell feltolni a bajuszkapcsolót
- a rádió nincs rákötve a gyújtásra, így mindig be kell nyomni manuálisan
- a csomagtérajtó lecsukása felér egy 30kg-os fekvenyomással, de hosszú távon ez még jót is jelenthet. Továbbá nehéz felfogni, hogy egy nyavalyás kilincset nem lehet rászerelni, csak bentről gombbal vagy kívülről kulccsal lehet a reteszelést kinyitni
-most hogy eljött a nyárias meleg a kuplungpedál felengedéskor enyhén recseg az utolsó 3 cm-en (mi az ördög lehet?)
- nem túl igényesen kidolgozott, néhol sorjás műanyagok
- a kormányzást szokni kell, mert alig ad visszajelzést a kerekek felől, és kisebb sebességnél pár fokos szögelfordulásnál vissza sem áll centerállásba. Egy nagyobb körforgalomban kormányzás nélkül körbemegy az autó.
- ami a féket illeti a pedál -főképpen melegben- nyúlós érzést kelt, és mikor keményedik hirtelen jön az erős fékhatás
Összességében eddig még nem bántam meg, hogy ezt vettem, mert a maga kategóriájában hozza az átlagot. Remélem nem is fogom, de az 5 év/ 100 ezer km garancia hátvédként ott figyel, ami elég megnyugtató, ráadásul -bár még szerencsére nem kellett tapasztalnom- az alkatrészek sem ígérkeznek drágának.
Végezetül még annyit fűznék hozzá, hogy 2,6 millió Ft elég sok pénz, de kevés egy igazán jó autóhoz. Lehet venni 10 éves BMW E60 530D-t is ennyiből, ami gyorsabb, szebb, presztízs értékkel bír, csak épp akkora lutri, mint az ötöslotto. Nem mondom, hogy belenyúltam a tutiba, de számomra ez volt a legracionálisabb döntés.
Hibalista
- Még semmi, de vannak kevésbé bíztató hangok.
Ide hordtam szervizbe
Citroen/Lada Sipos, Érd - kedves, ügyfélbarát hozzáállás
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 2 | Következő autója? | P1 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
