A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » (2107)

1500 L 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

EXG, a Ferrari-piros ezeröcsi

Szöveges ítélet

EXG úgy került hozzám, hogy meguntam az akkori autóm hülyeségeit (ötajtós, 1.3-as Samara), és eldöntöttem, vissza szeretnék ülni az ezeröcsibe (előtte a 2107-esből ültem át a szamárba). Elkezdtem nézni az interneten a használt autókat, persze, ami jó lett volna árban, az vagy sufnituning, vagy "korának megfelelő állapotú" szétrohadt ótvar volt. Szerencsére kiderült, hogy a barátnőm öccse autót akar cserélni, mert megunta, hogy sokat fogyaszt a Lada, és F Astrát akar helyette. A szóban forgó autó egy piros 2107-es, ötsebességes váltóval, fekete műbőr-szürke szövet kárpitozással, amit a barátnőm keresztszülei vettek újan 1995-ben, és ők használták egészen 2011-ig, akkor vette meg tőlük a barátnőm öccse. Ő már kevésbé kímélte és nem is tudta garázsban tartani, szóval meglátszott rajta az az egy év, de még úgy is szép volt. Körbenéztem, mentem vele, persze voltak hibái, magas alapjárat, megtorpanás, esedékes futóműbeállítás, szakadozott és kiült első ülések és 1-2 kisebb, régebbi karc és horpadás, de semmi olyan, amit ne lehetne megoldani, valamint mégiscsak egy olyan autóról volt szó, ami tényleg végig a családban volt, és ismertem az előéletét, úgyhogy megegyeztünk a vételárban, illetve abban, hogy felteszem a netre a csacsit, amint elviszik, megyünk a kockáért.

Sajnos, a közös történetünk nem indult túl jól. Kb. egy héttel azelőtt, hogy a szamarat elvitték volna, kaptam egy hívást: összetört a piros. A srác elé kiugrott egy macska, ő félrerántotta a kormányt, és nekiszaladt egy telefonpózna betongyámjának, ami kettőbe is tört. Elmentem megnézni az autót, hát én ott első ránézésre a helyszínen rámondtam volna az áment, de úgy gondoltam, mivel járóképes maradt, biztos ami biztos alapon elmegyek megmutatni az ismerős karosszériásnak. Az ő első szava is az volt, hogy bontó, aztán körbenézte alaposabban, végül kiderült, hogy javítható, de nem lesz olcsó. Az eladóval megegyeztünk, így nemsokára már a karosszériás műhelyben várta a gép a szebb jövőt. Összesen kicsivel több, mint egy hónapot töltött bent, ez alatt kapott új köténylemezt, homlokfalat, sárvédőt, bontott motorháztetőt, fényszórót, hűtőrácsot, első lökhárítót, és mivel a régebbi sérülések is javítva lettek, ezért a bal oldali ajtókon, a jobb hátsó sárvédőn és az autó hátulján kívül minden elem fényezve lett (még a tető is, mert megrogyott a B oszlopnál a balesetnél), illetve felszerelésre került egy univerzális Paragi sportkipufogó. A végén össze lett polírozva, rá sem ismertem, mikor szólt a kasztnis, hogy mehetek érte. Furcsa volt látni, hogy egy lemattult, törött ócskavasat vittem oda, és egy hibátlan autót kapok vissza, aminek a fényezésében látom magamat. A karosszéria javítás után felszereltem az előző autómról visszamaradt 15-ös, fehér, sokküllős alufelniket, illetve vettem hozzá vadi új ajtókárpit garnitúrát (a régiek, mivel funér alapúak voltak, eldeformálódtak) és bontott behúzókat, így elnyerte az autó a jelenlegi formáját.

Mivel kívülről már megszépült, elkezdtem foglalkozni a fennálló hibákkal, amiknek nagy része a nem rendeltetésszerű használat, illetve az idő vasfoga miatt álltak fenn, nem pedig azért, mert "ez csak egy Lada, és ezek ilyenek". A teljesség igénye nélkül:

- olajcsere (Castrol Magnatec 10W-40), olajszűrő csere (Mann), légszűrőbetét csere (Knecht)
- kapott egy elektromos gyújtást, új NGK gyertyakábel szettel és NGK gyertyákkal, valamint a karburátor precízen be lett állítva, eredmény: torpanás megszűnt, alapjárat egyenletes, jól indul hidegen-melegen, fogyasztása hosszú távon max 90-100-al 6,5 liter, haladósabban 7-7,5, városban 8 körül
- volt egy kis szelephangja -> szelephézag beállítás
- ékszíjat cserélni kellett, megrepedt a balesetnél, még jó, hogy észrevettem
- hűtő folyt -> javítás bádogossal
- régi talpasok cseréje újakra (Moog)
- húzott jobbra -> két különböző futóművesnél is voltam beállításon, majd alsó és felső lengőkar csere tengelyestől (továbbra is húz egy picit, valószínűleg a motortartó bölcső is megsérült a balesetben, majd egyszer cserélve lesz)
- katalizátorból letört egy darab, és rezonált -> dob kivágás, katalizátor eltávolítás, dob visszahegesztés
- sportkipufogóval is túl visszafogott hangja volt -> hátsó híd előtti középdob helyettesítése csővel
- nem voltam megelégedve a fényszórók fényerejével -> izzók cseréje Osram Night Breaker Plus-ra, lámpák beállítása (összehasonlíthatatlan a hagyományos izzókkal, akinek túl drága a xenon, vagy fél a büntetéstől, de szeretne látni, annak csak ajánlani tudom!)
- egy kis optikai tuning: fehér ledes izzók a belső világításhoz, az első helyzetjelzőkhöz és a rendszámvilágításhoz
- első ülések szakadtak, kiültek voltak -> kárpitos javította, sajnos nem tudtam szerezni ugyanolyan töredezett mintás fekete műbőrt, mint az eredeti, de ha ettől eltekintünk, olyan, mintha új lenne
- hátsó lökhárítót kiszívta a nap -> festés matt feketére (a bontott első is napszívta volt, az a baleset után festve lett)
- sikerült kiszednem a menetet a jobb első kerékagyból -> kerékagy és csapágysor csere
- mindkét kuplungmunkahenger elfáradt -> csere
- műszakíra felkészítés -> új fékmunkahengerek (Ate), új fékpofák (Brembo), fékdobok felszabályoztatva, elöl a gumi fékcsövek cserélve, eredmény: kifogástalan fékek a műszakin
- kellett valami zene -> Pioneer fejegység és oválok, Magnat erősítő, Jensen mélynyomó (a két utóbbi is az előző autókból maradt), árnyékolt RCA kábel
- főfékhenger tönkrement -> csere (Brembo)
- benzincsövek elöregedtek -> csere
- kormány holtjáték nagy volt -> holtjáték beállítás (a 195-ös gumikat elég jól elviszi a nyomvályú, ez ellen eddigi tapasztalataim alapján a precíz futómű beállítás kevés, feszesre kell állítani a kormányművet, így sajnos intenzívebben kopik a kormánymű, de legalább lehet közlekedni nyomvályús úton is, sajnos valamit valamiért)

13 ezer km-t mentem vele eddig, a fent felsoroltakon kívül nem volt meghibásodás, és amik voltak, azok miatt sem hagyott ott soha sehol. Összehasonlítva a szamárral: az ülés, a kormány és a pedálok egymáshoz viszonyított helyzete jobb a csacsiban, ergo azt kényelmesebb vezetni, a kockában hosszú úton elég jól el tud zsibbadni az ember, de nincs más, amiben a Samara jobb lenne. Azzal 5 ezer km alatt sokkal több gondom volt, mint ami valószínűleg ezzel lesz 20 ezer km alatt. Mivel hosszú távra tervezek a géppel, igyekszem mindig szakemberrel javíttatni, illetve jó minőségű, márkás alkatrészeket beépíteni/beépíttetni. További átalakítást nem tervezek, a sportdobon, a felniken, a ledes izzókon és a zenén kívül nem valószínű, hogy lesz más módosítás. A bal első ajtónál kopott a küszöb a sok beszállás miatt, azt le szeretném festetni, az ajtókeretekről lekopott a fekete szín, ezt szintén, a csomagtartó horpadozott, karcos, illetve rácsukták valamire, nem annyira szúrja a szemet, de ezt is megcsináltatom, a bal első ajtó karcos és rozsdásodik, itt ajtóborítás csere lesz, és ezekkel a javításokkal lesz egy közel makulátlan autóm, ami odafigyeléssel és normális használattal még sokáig autó lehet.

Összegzés: a Lada 2107 jó autó. Jó autó volt régen is, és jó most is. Persze, ha a mai nyugati autókkal hasonlítjuk össze, akkor elavult, zajos, nehéz vezetni, és sokat fogyaszt. De egy 60 éves nagyit sem egy 20 éves lánnyal hasonlítunk össze. A hátsókerékhajtású "klasszik" Ladák, így a 2107 alapját is képező Fiat 124 1967-ben lett az év autója, és sokuk még ma is mindennapi használatban van, ez szerintem mindenképpen megsüvegelendő. Aki irtózik egy kis otthoni szereléstől, akinek a 7-7,5 liter átlagfogyasztás sok, aki nem tudja az autóját garázsban tartani, aki sportos menettulajdonságokat vár 1500 köbcentitől, aki nem bír el hóban a könnyű far-hátsókerékhajtás kombóval, aki sajnálja a pénzt a drágább alkatrészre, és nem utolsó sorban aki undorral tekint a '80-as évek "termékeire", az NE VEGYEN LADÁT, mert utána csak szidni fogja, lerontva a típus megítélését! A többieknek melegen ajánlom. Ha odafigyelnek rájuk, nagyon meghálálják.

Hibalista

- A leírásban felsoroltam mindent.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1995
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 85000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Samara 1.3 Következő autója? Octavia II RS
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada 2107

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)