Vörös villám
Szöveges ítélet
A motor füstölt egy kicsit, és ette az olajat, de nem olyan hátborzongató módon, ahogy egy - két másik Ladánál láttam, de azért 1000 kilométerenként 1 liter olajat bele kellett önteni. Amikor hozzám került, 100000 km- el az órájában, már egy kicsit hervadt volt a motor, az olajnyomás nem döngetett csúcsokat, elkelt volna egy motorgenerál is, amit nem volt kedvem megcsináltatni. Ennek ellenére megbízhatóan szolgált amíg használtam, nem hagyott ott sehol. A menettelsítményei is (végsebesség, utazósebesség autópályán, országúton, fogyasztás) is kielégítőek voltak, egyszóval én meg voltam vele elégedve, csak attól féltem, hogy az alacsony olajnyomás miatt egyszer bekrepál a motor, ami hála istennek nem következett be. Az autó a felújításkor szép egyedi fényezést kapott, ami világosban élénkpirosat mutatott, sötétben meg bordós árnyalatúnak tűnt. Én meg voltam vele elégedve, szerettem, csak elcsábultam, amikor felkínáltak érte cserébe egy öreg Peugot - ot, amit elfogadtam, mondván, hogy az már mégiscsak nyugati gép, nem keletri vas. Na azt jól megbántam aztán később, arra ráfaragtam egy kicsit. Tetszettek az1500 - asnak az előző 1200 - asomhoz képest meglévő kényelmi felszerlései, a dúsan műszerezett műszerfal (nem csak keleti szempontból volt annak tekinthető, azt hiszem, aztán a szervófék, ami az 1200 - asba is elkelt volna, valamint a korábbi autómhoz képest kényelmesebb ülései, meg a 140 - es utazó, amivel Bécsig elment úgy, hogy az Osztyapenkónál rátettem a lábamat a gázra, és csak Bécs előtt vettem le róla. Szerintem egy 5. fokozat nagyon hiányzott volna a váltóba, ez az autó elbírta volna, mint ahogyan a 2107 - es utód később már gyárilag is megkapta.
Hibalista
- Miután megvettem, karosszéria felújítást kapott, és teljes fényezést, ezekkel nem is volt többé gond, amíg nálam volt a kocsi. Javítani a futóművet (gömbfejcserék) féket kellett, de ezeket általában minden autón kell, ha használják.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő és saját magam javítottam.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 1200 | Következő autója? | Peugeot 305 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
