King Of The Road - Lada 1500
Szöveges ítélet
10 éves korában került hozzám. Építkeztünk, új autó elad, kerestünk valami olcsót. Ez le volt robbanva: matt festés, kotyogó szelepek, búgó csapágy, lötyög? kormánygép, kopott gumik, hörg? kipufogó. Bemutatkozásképpen az els? gázadásra hátraestem, az els? fékezéskor el?reestem - a vétel el volt döntve. Aztán szépen magához tért. Márminthogy a javítások révén. Elt?ntek a hangok, le is lett festve. A szelephézag beállítása azonban nem volt elég: cserélni kellett a himbákat a vezérm?tengellyel együtt.
A kormánygépet se tudták már megjavítani, maradt a csere. Házi porlasztótuning volt: az els? torok f?fúvóka 130 helyett 125-ös, üresjárati fúvóka 45 helyett 50-es lett, ezzel javult a dinamika (elmaradt az átmeneti megtorpanás), de lecsökkent a fogyasztás a szokásos 10 literr?l 8 literre. Lehetett akkor kapni hozzá Hall-jeladós elektronikus gyújtáselosztót, ez telitalálat volt: többet nem kellett gyújtást állítani. Volt még egy furcsa eset: az AC-pumpát müködtet? rúd kopása miatt egyre kevesebb benzint kapott, nem akart menni. A rudacska volt vagy 200 forint, de két hónapba telt mire meglett a hiba. Szervíz vagy alkatrészgond akkor már nem volt: Lada annyi volt, mint égen a csillag, a szerel?k behunyt szemel, félig hátrakötött kézzel is megcsinálták.
Nagyon barátságos autó volt. Voltak hibák, de azokat mindig el?re jelezte. Úton nem maradtam vele soha, hibásan is hazament. Egyszer?, bombabiztos szerkezet, apróságokra nem volt érzékeny, ráadásul szinte minden része házilag is javítható. És húzott, mint az állat. Öt személy, tele csomagtartó, épít?anyag, utánfutó, tél, nyár - mindegy volt neki.
Megjártam vele családosan Németországot is, Stuttgart oda-vissza. Ausztriában a leharcolt Hardy-tárcsából 150-nél kiszakadt egy darab (két csavar között), de a maradék simán bírta a célig. Egy stuttgarti szervízben kaptam tárcsát 60 márkáért, arra emlékszem, hogy nagyon sokallottam, de megnyugtattak, az a drága, ha be is szerelik! A cserét magam végeztem az ismer?s garázsában, aztán ismét autópálya, padlógáz!
Elöl m?szerek garmadája, kardánbox gyárilag, rádió házilag, hatalmas bels? tér, hatalmas kormánykerék - és viszonylag kényelmetlen üléshelyzet. Valahogy a pedálok annyira belül voltak, hogy az ember lába majdnem a nyakában volt. Cserébe viszont folyamatosan lehetett el?zni az egész KGST-gépparkot.
A maga idején és helyén a csúcsot jelentette. Erre a kocsira ma is jó emlékekkel gondolok.
Hibalista
- els?kerékcsapágy
- vezérm?tengely, szelephimbák
- kormánygép
- hátsó kipufogódob
- Hardy-tárcsa
- kardánkereszt
- szelepszár-szimmerring
Ide hordtam szervizbe
Afit-szervíz
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
házilagos javítás
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1978 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Dacia TLX | Következő autója? | Lada Samara |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
