K?leves
Szöveges ítélet
Ma, a cöcöcöpö-pólók nyosztalgiája korában könnyes háryjános-történeteket lehet olvasni varázs-zsigulikról.
Ez, a miénk egy tényleg versenyzsiguli volt, amit a szerel?nk magának épített egy halálos balesetb?l megmentett alvázszám-lemezke és a hozzátartozó forgalmi, valamint az udvarán található egyéb hulladékok fölhasználásával. Hátul TSZ-Ker futózott terepgumi a pecázásokhoz, elöl Uniroyal ex-es?gumi magyarosan kivehetetlen mintázattal már a 180km/h -n felüli száguldásokhoz. Néhány autó kábelezését benne felejtette, azonban a lényeget egy Dacia-ból m?tötte át. Az elektromosszerelés a permanens hóttmaki részegségében nehézséget okozott neki, nemúgy kályhaezüstb?l és neolux középkékb?l kikeverni a golyóálló metáll-t. Százas csomag papírzsebkend?k fölhasználásával számolnak be f?leg audio-vizuális teljesítményekr?l stencilb?l tuningol 1800-as ladás bajnokok... H?tés: Ennek a ladának a motorja tényleg tudott. K?-leves tuning: csak a látszat volt zsiguli benne. Ma már, amikor fiatal magyarok is orosz site-kon szoktak szörny?lködni orosz és csuvas autóépít?k Mazda-Audi-Zaporozsec kombinációin, hihetetlennek fog t?nni: Egy sima 1300-as blokkot BMW dugattyúkhoz fúratott, a vadiúj 1300-as hengerfejbe is titkos szelepek és BMW szelepszárszimmeringek kerültek. Megjegyzem, akkoriban bontott NYUGATI alkatrészekhez Magyarországon csak komolyabb b?ncselekmények keretei között lehett jutni. Fölpolírozott beöml?k, eredeti Weber (tehát nem a szovjet tudósok által tökéletesített, vagyis gyengébb teljesítmény mellett 2 literes fölösfogyasztást eredményez?) porlasztó. Eredeti, "körömrevett" gyújtás. Az autó külseje a tojáshéjszilárdság? hátsó-küls? red?nnyel, a kockaladákból származó lámpázattal és alu-lökhárítókkal 13 részes Fábry dizájncentert töltene ki. Viszont az autó szaga a korban kapható minden légillatátalakító bevetése után is egy olyan ÁFÉSZ-étteremére emlékeztetett, ahol el?z? nap hörcsögösök Szilvia -napot tartottak diszkó-rányikkal. Birkavacsora kereteiben, persze, gumi nélkül, natúr! Ez az autó! -ez az autó tényleg 200-at ment. Ma már fölfogom, mekkora életveszélynek voltunk kitéve, de akkoriban jólesett, amikor a gyenge utazó 140-nel ereszkedvén a halál-4-esen kiel?zött bennünket Nicu Ceausescu vagy valamely magyar haknizó operett bájgúnár vagy ismeretlen maszek lángossüt?, vagy maszek lángosssüt?k péczézésén megggazdagodott ismert humorista a Mercijével, s olyankor mi odaléptünk, s a csávó/csajszi azóta is jön utánunk, ha meg nem halt, mint a Hoffmann Géza. A 9-hónapos-terhes ateista feleségem az Úr-ban bízván több, mint 195-öt ment vele, én csak 180-ig bírtam a stresszt. A hangja a legendás, els?szériás Koppány-dobok ellenére gyönyör? volt[az Olio-Fiat-éra hasonló], nem az a kályhacs?-audio tuning, amit?l a ladanosztalgikusok ma bepruccolnak.
A mesterünk közben, mivel a ruszkiból mindent rühellt, 1500-as polákból készített egy ilyensz?r´ varázs-darabot. Akinek volt 1500-as polákja (mint nekünk is) az sejti, mit érezhetett egy maszek m?anyagsüt?, amikor az Asconája mellett Béla mesterünk eldöngetett kiló-kilencvennel a polákján! Egy ízben a heves megyei f?nyomozó bedobván egy fölösleges tejesláda bírkahúst a mesterhez, megkérdezte, hogy ha adna egy alap autót és a kor 100000 Ft-ját (mi annyiért vettük a mestert?l a versenygépet) csinálna-e neki egy ilyen autót. Megkímélem a webmestet a válasz kiírtásától, de utalnék arra, hogy ó-indiai népi motívumokkal is f?szerezte hard kiszólásokat a f?nyomozó édesanyjára és hat taliga kanmajomra nézvést.
A kocsi vége az lett, hogy a Gorenje Korszak végét lezáró Hozzunk Kocsit Ausztriából kampány finisében sikerült kerítenünk egy Opel D Kadettet így ezt az autót potomért eladtuk. Az új tulaj elvitte egy szerel?höz, aki meg akarta tudni a titkát és darabokra szedte a motort -így persze csak kéthónapos m?szakit kapott. Az ígyen összerakott motor aztán em ment, már csak úgy húzott, mint egy átlagzsiguli. Az új tulaj elment takarmányt szerezni [ma lopásnak nevezik az ilyet] a téeszbe, és ugye a legendák szerint ny?hetetlen zsigulinak a 300 kg, ami egy Kadettnek meg se kottyanna, betett: kitört a futóm?ve. Zsigulnosztalgikusoknak még egy: nem állat módon hajtva az autó 6 litert evett volna s olajat egy mikulát sem a 20000-es csere ciklus alatt. Öt hónap alatt 40000 km-t hajtottunk vele annyi benzinnel, amennyivel egy 1,5-ös I-es Golffal a Holdat megjártuk volna. Élmény volt, az biztos. Máma, ha újra át akarnám élni, vennék egy I-es Golf GTi-t. A zsiguli egy b?ntett volt, az orosz nepperek, akik fölvásárolták a hazai készletet Audi 80-asokkal hajtották itten, a 4-esen haza a nyájat a 90-es évek közepén.
Minden ladanosztalgikusnak csak ajánlani tudnám, hogy ha muszáj már nagyon, vegyen egy B Ascona 2,0i-t, öntözze meg az utasterét Maszkófszkaja kölnivel, ide-oda kevés vietnami balzsamot, fél pár használt vietnámi tornacip?t meg egy ételhordót mai nyugdíjasotthoni kajamaradékkal, tegyen be Aradszky CD-t, és t?zz.
U.I.:Major Béláról még annyit, hogy klottgatyában az udvar porában guggolva félmakett´, konzerdobozkban, bármilyen gyáriszínt kikever vagy azt, ami épp kell, táskából, kompjuter nélkül, japánautók szereléséb?l teng?dik. Lehet, hogy megvan a 8 osztálya -a dr címet én adtam neki.
Hibalista
- a fél Dacia elektronika nem m?ködött benne -pedig egészben az volt
- garnitúra fékbetét
-
- a reflektoránál nem lehetett térképet se olvasni, így az éjszakai vezetés még + élményt jelentett
Ide hordtam szervizbe
Dr Major Béla (ma Tiszafürden él) keressétek, támogassátok!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kontár Imre Fegyvernek
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1975 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | FSO 1500 antituning Corrosive | Következő autója? | Opel KAdett D 1,3N |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
