A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » 1500, 1600 (1972-2001)

1500, 1600 kb1456kcm Major B 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

K?leves

Szöveges ítélet

Ma, a cöcöcöpö-pólók nyosztalgiája korában könnyes háryjános-történeteket lehet olvasni varázs-zsigulikról.

Ez, a miénk egy tényleg versenyzsiguli volt, amit a szerel?nk magának épített egy halálos balesetb?l megmentett alvázszám-lemezke és a hozzátartozó forgalmi, valamint az udvarán található egyéb hulladékok fölhasználásával. Hátul TSZ-Ker futózott terepgumi a pecázásokhoz, elöl Uniroyal ex-es?gumi magyarosan kivehetetlen mintázattal már a 180km/h -n felüli száguldásokhoz. Néhány autó kábelezését benne felejtette, azonban a lényeget egy Dacia-ból m?tötte át. Az elektromosszerelés a permanens hóttmaki részegségében nehézséget okozott neki, nemúgy kályhaezüstb?l és neolux középkékb?l kikeverni a golyóálló metáll-t. Százas csomag papírzsebkend?k fölhasználásával számolnak be f?leg audio-vizuális teljesítményekr?l stencilb?l tuningol 1800-as ladás bajnokok... H?tés: Ennek a ladának a motorja tényleg tudott. K?-leves tuning: csak a látszat volt zsiguli benne. Ma már, amikor fiatal magyarok is orosz site-kon szoktak szörny?lködni orosz és csuvas autóépít?k Mazda-Audi-Zaporozsec kombinációin, hihetetlennek fog t?nni: Egy sima 1300-as blokkot BMW dugattyúkhoz fúratott, a vadiúj 1300-as hengerfejbe is titkos szelepek és BMW szelepszárszimmeringek kerültek. Megjegyzem, akkoriban bontott NYUGATI alkatrészekhez Magyarországon csak komolyabb b?ncselekmények keretei között lehett jutni. Fölpolírozott beöml?k, eredeti Weber (tehát nem a szovjet tudósok által tökéletesített, vagyis gyengébb teljesítmény mellett 2 literes fölösfogyasztást eredményez?) porlasztó. Eredeti, "körömrevett" gyújtás. Az autó külseje a tojáshéjszilárdság? hátsó-küls? red?nnyel, a kockaladákból származó lámpázattal és alu-lökhárítókkal 13 részes Fábry dizájncentert töltene ki. Viszont az autó szaga a korban kapható minden légillatátalakító bevetése után is egy olyan ÁFÉSZ-étteremére emlékeztetett, ahol el?z? nap hörcsögösök Szilvia -napot tartottak diszkó-rányikkal. Birkavacsora kereteiben, persze, gumi nélkül, natúr! Ez az autó! -ez az autó tényleg 200-at ment. Ma már fölfogom, mekkora életveszélynek voltunk kitéve, de akkoriban jólesett, amikor a gyenge utazó 140-nel ereszkedvén a halál-4-esen kiel?zött bennünket Nicu Ceausescu vagy valamely magyar haknizó operett bájgúnár vagy ismeretlen maszek lángossüt?, vagy maszek lángosssüt?k péczézésén megggazdagodott ismert humorista a Mercijével, s olyankor mi odaléptünk, s a csávó/csajszi azóta is jön utánunk, ha meg nem halt, mint a Hoffmann Géza. A 9-hónapos-terhes ateista feleségem az Úr-ban bízván több, mint 195-öt ment vele, én csak 180-ig bírtam a stresszt. A hangja a legendás, els?szériás Koppány-dobok ellenére gyönyör? volt[az Olio-Fiat-éra hasonló], nem az a kályhacs?-audio tuning, amit?l a ladanosztalgikusok ma bepruccolnak.
A mesterünk közben, mivel a ruszkiból mindent rühellt, 1500-as polákból készített egy ilyensz?r´ varázs-darabot. Akinek volt 1500-as polákja (mint nekünk is) az sejti, mit érezhetett egy maszek m?anyagsüt?, amikor az Asconája mellett Béla mesterünk eldöngetett kiló-kilencvennel a polákján! Egy ízben a heves megyei f?nyomozó bedobván egy fölösleges tejesláda bírkahúst a mesterhez, megkérdezte, hogy ha adna egy alap autót és a kor 100000 Ft-ját (mi annyiért vettük a mestert?l a versenygépet) csinálna-e neki egy ilyen autót. Megkímélem a webmestet a válasz kiírtásától, de utalnék arra, hogy ó-indiai népi motívumokkal is f?szerezte hard kiszólásokat a f?nyomozó édesanyjára és hat taliga kanmajomra nézvést.
A kocsi vége az lett, hogy a Gorenje Korszak végét lezáró Hozzunk Kocsit Ausztriából kampány finisében sikerült kerítenünk egy Opel D Kadettet így ezt az autót potomért eladtuk. Az új tulaj elvitte egy szerel?höz, aki meg akarta tudni a titkát és darabokra szedte a motort -így persze csak kéthónapos m?szakit kapott. Az ígyen összerakott motor aztán em ment, már csak úgy húzott, mint egy átlagzsiguli. Az új tulaj elment takarmányt szerezni [ma lopásnak nevezik az ilyet] a téeszbe, és ugye a legendák szerint ny?hetetlen zsigulinak a 300 kg, ami egy Kadettnek meg se kottyanna, betett: kitört a futóm?ve. Zsigulnosztalgikusoknak még egy: nem állat módon hajtva az autó 6 litert evett volna s olajat egy mikulát sem a 20000-es csere ciklus alatt. Öt hónap alatt 40000 km-t hajtottunk vele annyi benzinnel, amennyivel egy 1,5-ös I-es Golffal a Holdat megjártuk volna. Élmény volt, az biztos. Máma, ha újra át akarnám élni, vennék egy I-es Golf GTi-t. A zsiguli egy b?ntett volt, az orosz nepperek, akik fölvásárolták a hazai készletet Audi 80-asokkal hajtották itten, a 4-esen haza a nyájat a 90-es évek közepén.
Minden ladanosztalgikusnak csak ajánlani tudnám, hogy ha muszáj már nagyon, vegyen egy B Ascona 2,0i-t, öntözze meg az utasterét Maszkófszkaja kölnivel, ide-oda kevés vietnami balzsamot, fél pár használt vietnámi tornacip?t meg egy ételhordót mai nyugdíjasotthoni kajamaradékkal, tegyen be Aradszky CD-t, és t?zz.
U.I.:Major Béláról még annyit, hogy klottgatyában az udvar porában guggolva félmakett´, konzerdobozkban, bármilyen gyáriszínt kikever vagy azt, ami épp kell, táskából, kompjuter nélkül, japánautók szereléséb?l teng?dik. Lehet, hogy megvan a 8 osztálya -a dr címet én adtam neki.

Hibalista

- a fél Dacia elektronika nem m?ködött benne -pedig egészben az volt
- garnitúra fékbetét
-
- a reflektoránál nem lehetett térképet se olvasni, így az éjszakai vezetés még + élményt jelentett

Ide hordtam szervizbe

Dr Major Béla (ma Tiszafürden él) keressétek, támogassátok!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Kontár Imre Fegyvernek

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1975
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? FSO 1500 antituning Corrosive Következő autója? Opel KAdett D 1,3N
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada 1500, 1600 1972

További ítéletek (65 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)