A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » 1500, 1600 (1972-2001)

1500, 1600 VAZ 2103/ Lada 1500 

Az ítélet értékelése
4,6(49 db)

Állócsillag az autógyártás egén

Szöveges ítélet

Az autógyártás máig fényes etalonja, a nyugati elegancia a kelet robusztusságával házasítva. A Fiat 124 ivadékai közül a legjobban sikerült darab. Dizájnja a modernséget sugárzó letisztult kubizmust egyesíti a hedonista nyugat krómmániájával, miközben becsempészi a sportosságot sugárzó cápa orrot és a vadászó nagymacskát sugalló dupla fényszórókat. A belső térben jól harmonizál a véletlenszerűen válogatott bőr kárpitozás az üléseken, a napfényre repedő műanyag műszerfallal és a kissé elcsúszva ráragasztott, a szocialista embertípus igényességét jelző laminált fautánzat műszeregység borítással. Az ergonómiát nem törik meg fejtámlák, és a kényelmes elhelyezkedésben sem zavarnak a hátsó a hárompontos biztonsági övek, mert nincsenek. Műszerezettsége pazar, igen kevés mai autóban található meg a benzin-voda-maszlo műszerhármas, a külön világítás főkapcsoló, és a stecklámpa csatlakozó aljzat. A kinyíló ajtón nem holmi fényvisszaverő van, hanem piros helyzetjelző gyullad fel. A motortérnek a csomagtartóhoz hasonlóan saját világítása van, ilyet se láttam még mai autóban. A motorháztető előre nyílik, amit szerintem minden ötcsillagos NCAP minősítésért meg kellene követelni, és mind a motorháztető automata kitámasztása, mind a csomagtartó tömegegyensúlyra épülő nyitása példaértékű, olcsó, és gyakorlatilag meghibásodás biztos. Ehelyett a mai autókban gázos teleszkópok vannak, de minek?

Menettulajdonságai a legvérmesebb várakozásokat is felülmúlják, ha azok elég alacsonyak. Gyorsulása 100-ra röpke kb. 15-20 mp, 80-nál legmagasabb fokozatban (4.) úgy ordít, hogy semmit nem lehet hallani, de a kilométeróra boldogan remeg és ciripel, és elég hosszú szabad egyenes és kis hátszél segítségével a 120 sem reménytelen vállalkozás, noha hosszú távon bizony a kiszabadult ménes enni kér. Futóműve az elöl kormányzunk, hátul hajtunk megoldásnak köszönhetően igen barátságos, már viszonylag alacsony sebességnél is bátran csapja ki a farát, kormányzása szervó hiányában igen direkt kis sebességeknél és állóhelyzetben, ahol minden erőnkre szükség van, hogy az amúgy csúszós kormányt elfordítsuk, de pont ellentétesen a mai sebességfüggő szervókkal ez nagyobb sebességeknél felpuhul, és az autó vidáman járja be az út teljes szélességét, miközben a kormányt rezzenéstelenül tartjuk kezünkben. Hátsó futóműve szabályozható, zsák kukorica vagy cement az elfogadott módszer. Klasszikus elrendezésű elöl hosszában elhelyezett négyhengeres motorja egyszerű, mint a faék, minek köszönhetően könnyen javítható, könnyen tuningolható, ez utóbbi tulajdonsága miatt a mai napig népszerű rallys körökben. A maga idejében brutális versenygépeket építettek belőle a cseh Metalexnél, sajnos homológ 1500 MTX valószínűleg csak képen maradt fenn, a vilniusi csodadoktorok műve a 80-as években teljesen kiszorította a rallyból. A gyári extrák között a felsoroltakon túl megtalálunk egy olyan bő szerszámkészletet, ami elég volt az autó apró darabokra szedéséhez és újra összerakásához az 5-ös főút lajosmizsei parkolójában. Karosszériájának gyári tartósságáról sokat elmond, hogy a magyar kapitalizmus bölcsőjénél bábáskodó kisiparosok közül igen sokan a Ladák alváz és üregvédelméből gazdagodtak meg.

Klíma ugyan nincs benne, de légtechnikája példaértékű, automata, de legalábbis a szabályzó karok semmiféle érzékelhető változást nem okoznak, hasonlóan a dél-oroszországi sztyeppe dübörgő szélviharának hangjával, de a Városligetben fújdogáló tavaszi szellő erejével operáló ventilátorhoz. A szellőzést télen-nyáron a helyenként kisujjnyi réseket is engedő kéderek biztosítják, sajnos esőben ez nem nagy előny, viszont nem kell pollenszűrő a szellőzőrendszerbe.

A rendelhető aftermarket extrák köre viszont igen szűkre szabott volt, a sajtolt kardánbox, a napfényre olvadó Videoton hangszórók és a keleti URH sávos RD 3614-es rádió, a bólogatós kutya, az epoxigyantába öntött kisautós váltógomb, az NDK AKA Elektrik ködlámpák, és a szőrös kormányvédő kb. ki is merítették az összes lehetőséget.

Gyermekkoromban a szocialista felsőközéposztály státuszszimbóluma, és a mi 120-as Skodánkból nézve az álmok netovábbja volt. Eldöntöttem 7 évesen, nekem lesz ilyen, ha törik, ha szakad. 30 év múlva valóra vált a gyerekkori álom, és ugyan 2-3 évente cserélem újra a dolgozós autóimat, most is két tízmilliós autó parkol a garázsomban, az Ezeröcsihez nem ér fel semmi. Állócsillag ez az autógyártás egén.

Hibalista

- 32 éves, szóval azért volt rajta barkácsolni való, lepattogzott fényezés, gajra ment felni, kiégett műszerfalizzók, hol járó, hol nem járó óra, állítandó gyújtás, szóval csupa izgi dolog, amitől még vígan megy.

Ide hordtam szervizbe

Apósom

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1978
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 64000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 6 185CD GTA Következő autója? VAZ 2103 1974
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada 1500, 1600 1972

További ítéletek (65 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)