Zsiguli-26 éve imádom!
Szöveges ítélet
1983 óta van jogosítványom, és csak Ladáim voltak eddig. Ahogyan ´83-ban 19 évesen imádtam a 79-es 01est, pont úgy imádom ma 45 évesen a 83-as 011et! 26év alatt 4 Zsigulim volt, összesen kb 5-600.000km-t mentem Ladákkal.
Megbízhatóságról azt hiszem elég annyit mondani, hogy soha nem hagyott ott egyik sem, pedig jártam Olaszo.-ban, Németo.-ban, Bulgáriában is. A kopóalkatrészek elég sokáig bírják, általában az egész autó igénytelen, de ezzel nem szabad visszaélni, mert igen megy a Zsiguli 10éve állított szelephézaggal és 8éves motorolajjal is, csak akkor ne csodálkozzunk ha összejön egy generál. És igazából talán ez az egy ami megszokást igényel: elég sűrűn kell beállítani a gyújtást-karburátort-szelephézagot. Némi rutinnal azért ezek nem nagy kihívások, aki szereti a régi stílusú autószerelést, az örömét leli benne, és ha ügyes volt jó fogyasztás a jutalma. Igen, a 7liter nem kamu adat. Kb 10év fogyasztási adatainak átlaga :7,23 liter vegyesen 5gangos váltóval. Gázból megeszi a 8-8,5 litert, de az olcsó is. Itt jegyezném meg, szerintem egy benzingázos Lada felér egy korabeli diesel Jettával v Escorttal, mert ugyanúgy olcsó üzemeltetni, de ha kell azért tud menni (~160km/h)
A karosszéria nem vészes, bár én minden autóm alját Katepoxal ápolom. A mostani gépen a töréskáron kívül minden elem eredeti! Nem vicc! Persze a régebbiek közül volt amelyiket lakatolni kellett.
Helykínálat megfelelő, a futómű egy kicsit lágy, de legalább Pesten sem rázza szét a fejem.
A kormányzása szerintem nem nehéz, bár nekem csapágyas segédirányítók vannak benne.
Összességében szerintem egy jó Lada a mai napig vállalható mindennapi autó, a nagy fogyasztás jó és gyakori beállítással kerülhető, de amugy is, egy Swift érétkvesztéséhez képest még a 10 litert evő Zsiguli is olcsó.
A következő autóm is Lada lesz, amég tehetem Ladával fogok járni!
Hibalista
- Fűtéscsap, ablaktörlő motor, generátor volt ami ténylegesen elromlott.
-
- Törékár: hátfal, bal hátsó sárvédő, hátsó lámpa, hátsó lökhárít
- Kopóalkatrészek közül csak a szokásos: szilentek, első lengőkarok (hála a jó magyar utaknak) gyújtógyertyák, levegőszűrők, olajszűrők, olajkarter tömítése, szelepfedél alatti tömítés, gyújtáselosztó, rotor, fékdobok, betétek, két első tárcsa, lengéscsillapítók, AC pumpa. Nagyjából ennyi
Ide hordtam szervizbe
Magam amit csak tudok :)
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Karosszéria : Lőrinc Tamás -nagyon nagy szaktudással rendelkezik, és megcsinálja az 5000Ft-os munkát is, pedig sorban állnak hozzá. Gyönyörű, pontos munka, átlagos áron, rövid határidővel
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 2101 | Következő autója? | Csak Lada |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
